Citat:
Ursprungligen postat av
LX
Cannabis var ett dåligt exempel, det har jag redan erkänt.
Luften är fri, är en gammal lek som uppstod i sandlådan där en del av er tycks bo. Jag vill inte som du lägga mer ord i folks munnar, dom är fulla med bruna kakor redan. Det verkar som om paranoian har slagit rot bland dina plantor någonstans och du attackerar alla som kritiserar din favoritdrog.
Gift, ja varför inte konsumera anrikat plutonium och tunga kulsprutor också? Frihet?
Men jag får kanske inte lov att ventilera min åsikt, bara konsumenten är fri i din egen kattlåda. Väx upp...
Vad det gick lätt och få dig att inse detta, mycket underligt.
Men okey, då köper la vi det då.
Okey, du använde en irriterande lek, som ett argument att vi inte ska få ha tillåtelse att stoppa vad vi vill i kroppen.
Och vad är anledningen till detta då?
Varför ska vi inte få ha detta valet för?
Det kan ju inte vara för det är farligt, då vi tillåter andra saker som är långt mer farligt än vad cannabis är.
Vad är det för ord jag lägger i din mun?
Enda som jag kan se som kommer ens nära detta,var ifrån din otydlighet som visade du försökte likställa cannabis och tyngre droger.
Detta är nu visserligen utrett, dock så valde jag fråga om det var så.
Vet inte vad det är för bruna kakor du pratar om, och vad har kakor med ämnet att göra?
Sen samtidigt så äter jag extremt lite bakverk, blir kanske 6-8ggr per år.
Ingen aning vad det är för paranoia du pratar om, men nej det har jag inte.
Det jag "attackerar" är ju dina felaktigheter, jag kan backa upp allt jag säger.
Du uppvisar ett typiskt beteende som sker när en person har en massa föreställningar om cannabis, och sen går bli aggressiv och ad hominem i tron att detta ska funka.
Sett detta beteende hundratals gånger med såna som tror allt de lärt sig i skolan om cannabis/droger är den enda sanningen.
Ledsen och säga du är indoktrinerad, men om du pallar med saklighet, fakta och logik, så kan vi uppdatera dig i hur det faktiskt ser ut och alla gamla "sanningar" är mer eller mindre motbevisade.
Som du såg gav jag dig ett flertal länkar och relevant fakta, frågan är klarar du av att läsa in denna?
Min erfarenhet på detta område är = sällan.
Oftast vägar de inte ens läsa om det, för världen ska vara i status quo.
Gift har dessa kriterier, varför kan du inte acceptera detta?
Och ska vi se här, plutonium är ett grundämne som är livsfarligt och lär med enkelhet döda en människa innan man når 20g.
Så det är med enkelhet ett gift.
Men sedan när är en kula substans?
Den kan endast döda genom en hög hastighet och en penetrering av vitala organ eller artärer/vener som gör man tappar sitt blod.
En kula är hel ofarlig att konsumera, så således är inte en kula ett gift.
Sen samtidigt frihet är att få göra som man själv vill med sig själv utan att skada någon annan.
Att använda en kulspruta och döda människor, ja det är en aktiv handling vars syfte är att döda en människa.
Och handlingen röka cannabis är och förblir en offerslös handling.
Du får ha hur många åsikter som helst, men kan du inte backa upp dom så är det rätt svårt att sätta ett värde i din åsikt.
Där jag inte kan avgöra om den är sund eller inte.
Fakta bör lösa detta rätt enkelt.
Men ventilera du på, det har jag inga problem med, men kanske du ska bli mindre aggressiv nästa gång någon ifrågasätter dig när du har fel eller delvis fel.
Vad menar du med konsumtionen fri = avkriminalisering/legalisering?
Det har man ju sett hur det går i PT, CZ och USA tex, där förbättrades folkhälsan efter avkriminalisering/legalisering.
Är inte detta nått bra, att hälsan blir bättre?
Eller ska vi slå med hela armen på alla som tar droger.
Och sen skita i att det ger mer skador.
Och här är frågan till dig, vilket är viktigast hälsan eller en Utopisk dröm om drogfritt samhälle?
Det är MYCKET tydligt att den Utopiska drömmen om ett drogfritt samhälle dödar och skadar, är inte det då ett moraliskt fel att fortsätta denna väg då?
Eller är en knarkares liv inget att bry sig om, och så samtidigt ser man i tex Portugal att narkotika konsumtionen gått ned efter man avkriminaliserade alla droger.
(Och detta är inte lägga orden i munnen på dig, utan bara tuffa frågor till dig, frågan är klarar du av att svara på dom utan att revetera till nått stadier av förnekelse).