Citat:
Finns redan, backa nån dag. För övrigt jag har ingen anledning att motbevisa dina dåligt understödda argument där du sitter och gissar.Ett pinsamt bevis kommer i meningarna efteråt:
Citat:
Jag är inte insatt i hur sexualsadister opererar men det ter sig ologiskt att blottandet inte har en funktion. Om det är makt och själva kicken av att mörda någon annan så lär blottandet vara ovesentligt. Alltså blir ditt (och andras) förklaringar ologiska om det inte är just könets reaktion på hägningen som ger den eftertraktade kicken.
Citat:
... vilket jag inte skrev. Jag nämnde sexuella anspelningar rent generellt.
Det fanns inget porr att tala om i datorn som på något vis kan karraktäriseras som "stört" och/eller pekar på sexualsadism.
gällande a).
Lisa är strypt och hängd, partiellt naken med metervis av silvertejp runt skallen. Var för sig indikerar sadism.
gällande b)
Avsaknad av uttalanden där mördaren berättar själv om sin sadism.
Gud bevare mig väl vad du är kort i roten....
Det jag skrev om handlar om exempel:
- Där gärningsman klarat sig undan, levt normalt socialt liv utan sadism och det inte finns ett spår av sadism.
- Där gärningsman klarat sig undan, levt normalt socialt liv och det inte finns ett spår av sadism, men återfunnits indikationer vid husrannsakan.
Citat:
Det finns ingen anledning för domslut, däremot vore av intresse för profilering och rättspsykologi rent vetenskapligt sett.
De är svarta hål för att utredarna antingen vill ha det så eller så är de inte kompetenta nog att ta reda på det.
Citat:
Ger dig ett poäng bland allt annat värdelöst du kommer med.
Det är inte ett tekniskt bevis men ett mycket mycket stark indicium beroende på vilken typ av brott man pratar om. Sexualsadistiska mord med "seriemördar" karaktär är där det förmodligen har störst "bevisvärde".
Citat:
.
Kan du inte hitta någonting alls från barndom till yngre medelålder trots att du verkligen utreder och försöker hitta det så talar det väldigt stark mot att GM skulle vara en sexualsadist med det motivet. Det hindrar inte att det fortfarande är personen som är GM men då borde motivet vara ett annat
Jag utreder inte ett skit. Däremot har jag tillräcklig kunskap inom förövarpsykologi att jag känner igen lössen på gången.
Citat:
Ännu ett tyckande, en förutfattad färgad åsikt istället för att objektivt se på hur mordet ser ut. Du vore en profilerares skräck.
I fallet NB har det vittnats om att han kan brusa upp. Kanske är det där man ska leta istället.
Jag har alltid tyckt att det verkar mer logiskt och troligt att det brann till i huvet på han och han gjorde något överilat som sedan spårade ut eller försatte han i en paniksituation där han snabbt gjorde sig av med Lisa i byssjan. Om det är NB som är GM.
Jag har alltid tyckt att det verkar mer logiskt och troligt att det brann till i huvet på han och han gjorde något överilat som sedan spårade ut eller försatte han i en paniksituation där han snabbt gjorde sig av med Lisa i byssjan. Om det är NB som är GM.