2016-08-27, 18:24
Medlem
Om ett ökat antal invånare inte leder till ett ökat antal brott så måste varenda jävel vi tar in vara ett helgon. Det är fan inte fallet. Vi är för fan inte dumma i huvudet.
Av egen erfarenhet så vet jag att blattar är den mest representerade gruppen inom yrkeskriminella så DN kan suga min kuk. Man måste lära dessa jävla journalister att se långsiktigt någon gång..
Citera
2016-08-27, 18:41
Medlem
YP4XQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarstan
Jag tycker det är lite lustigt att alla brott som invandrare begår hade hänt ändå.
Hur drar man den slutsatsen när man inte vet hur det varit om inte tagit in dessa människor från början.

Det man säger är att vi importerat en underklass som begår brott. Jaha? Vad bra.
Då är invandringen dålig alltså? Eller vilken slutsats kan man dra av det tro.

Dessutom är han inte biolog eller psykolog som vet hur dessa människor fungerar.
Verkligen lyteskomik på honom.

Lite olustigt och nästan läskigt hur alla de här tänkarna och de som tidigare alltid haft rätt och respekt och varit sakkunniga numera kommer ut som helt jävla blåsta. Där ser man hur djupt ruttet dagens samhälle, skola, företagspolitik, retorik, skolplaner m.m. har byggts upp.
Citera
2016-08-27, 18:52
Bannlyst
Det här va på tv nyss. Varför kunde de inte visa nån expert som tyckte annorlunda och dementerade det i samband med inslaget? Alla vet ju att det inte stämmer. Invandrare är tillexempel överrepresenterade på svenska anstalter, hur förklarar man det? bilbränder, antastningar, våldtäkter har inte ökat menar man. Utanförsområden har inte ökat menar man? Hur trixar man med statistiken?
Senast redigerad av jeanclaudevandamme 2016-08-27 kl. 18:54.
Citera
2016-08-27, 19:37
Medlem
smygflummarens avatar
Rapport 1930 Jerzy sarnecki sitter å påstår att brottsligheten inte ökat med invandringen. Detta är i klass med Nordkorea eller Bagdadbob. Rejält skrämmande. De som inte ser igenom propagandan nu är helt bortom räddning.
Citera
2016-08-27, 19:45
Medlem
Scherings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NOMOONRIVER
Folk törs inte ens gå ut på kvällarna i invandrartäta områden och jag som bor i ett svenskt område oroar mig inte alls.
Jag tycker att de som bor i invandrartäta områden borde gå ut mer. När de blir nedslagna/rånade/våldtagna kan de känna sig förvissade om att det troligen skedde av socioekonomiska orsaker och inget annat, det står ju i DN och är därmed sant. Det finns ingen färsk statistik från Brå som säger något annat, det har Jerzy sett till.
Citera
2016-08-27, 19:47
Medlem
Antalet anmälda brott har nästan ökat med 1000% sen 1950-talet samtidigt har befolkningen inte ens ökat med 50%.
Citera
2016-08-27, 19:52
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kloaksajtaren
Är myten om risk för ökad invandringsbrottslighet för alltid begravd?

Innebär detta vetenskapliga bevis att vi lugnt kan öka invandringen?

Övriga tankar om vetenskapen i artikeln?
Hade vi fenomenet gruppvåldtäkter i det svenska samhället innan massinvandringen tog fart på 1980-talet?
Studera våldtäktsstatistiken, den korrelerar och exploderar skrämmande likt kurvan för massinvandringen från främst mellanöstern och Afrika.
Vad säger Jerzy, vänstermedias favorit om detta?
Citera
2016-08-27, 20:01
Medlem
Scherings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jeanclaudevandamme
Det här va på tv nyss. Varför kunde de inte visa nån expert som tyckte annorlunda och dementerade det i samband med inslaget? Alla vet ju att det inte stämmer. Invandrare är tillexempel överrepresenterade på svenska anstalter, hur förklarar man det?
Rasistiska poliser och domstolar.

Citat:
bilbränder,
Utanförskap.

Citat:
antastningar,
Ökad anmälningsbenägenhet.

Citat:
våldtäkter har inte ökat menar man.
Ny sexualbrottslag.

Citat:
Utanförsområden har inte ökat menar man?
Det är ju en av orsakerna till exempelvis våldtäkterna. Våldtäkt är en naturlig följd av låg inkomst. Har ingenting med invandring att göra.

Citat:
Hur trixar man med statistiken?
Varför trixa när man kan hemligstämpla?
Citera
2016-08-27, 20:09
Medlem
Scherings avatar
Tittade precis på inslaget i Rapport. Jerzy gick nog lite långt den här gången. Det är så pass oärligt och felaktigt att det borde leda till reaktioner från andra forskare.
Citera
2016-08-27, 20:11
Medlem
persona.von.gratas avatar
Jag sa upp DN för ett bra tag sedan.
Typiskt nog så var det inte lika smidigt med uppsägning (krävde telefonsamtal) som prenumeration (här gick det bra med online).
I alla fall. Tjejen i kundtjänst frågade pliktenligt om anledning. När jag svarade "Wolodarskisk agendasättande journalistik", förstod hon direkt och försökte inte ens med de obligatoriska efterföljande säljformuleringarna. Mellan raderna hörde man att det var vardagsmat för henne att "förlora kunder" på detta sätt.

Jag är övertygad om att Wolodarski kommer att bytas ut inom 12 månader, sannolikt mkt snabbare.
Citera
2016-08-27, 20:15
Medlem
persona.von.gratas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schering
Rasistiska poliser och domstolar.

Utanförskap.

Ökad anmälningsbenägenhet.

Ny sexualbrottslag.

Det är ju en av orsakerna till exempelvis våldtäkterna. Våldtäkt är en naturlig följd av låg inkomst. Har ingenting med invandring att göra.

Varför trixa när man kan hemligstämpla?
Jag missade inslaget, men läser det som att MSM har börjat ställa mindre mjuka frågor än 2015?
Citera
2016-08-27, 20:23
Medlem
Scherings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av persona.von.grata
Jag missade inslaget, men läser det som att MSM har börjat ställa mindre mjuka frågor än 2015?
Det ställdes inga kritiska frågor alls. Man tog med några sekunder av en intervju med Jimmie Åkesson. Klippet startar mitt i en mening och är troligen en lösryckt del av en längre intervju.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in