Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-08-27, 17:40
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Om Trump segrar så visar det att folket är less på moralpredikan och den klassiska politikern.

Jag hoppas han segrar och visar att även politiken behöver nytt blod

Fast nej, det bevisar att de vill ha moralpredikan bara det att de vill ha en kristen traditionell moralpredikan där kristna värderingar går före individuell moral och vet och etikett.
2016-08-27, 17:41
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Fast nej, det bevisar att de vill ha moralpredikan bara det att de vill ha en kristen traditionell moralpredikan där kristna värderingar går före individuell moral och vet och etikett.

Blanda in religion i detta också Skit i religion och fokusera på individerna istället
2016-08-27, 17:41
Medlem
heiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aristides
Nej, jag vet inte. Det är därför jag frågar. Ser inte var fascismen kommer in (om nu det är det värsta som kan hända, liberal demokrati är betydligt otäckare).

Att du reser en massa hinder kring det hela betyder ju inte att man ska låta bli att försöka. Ingen tror att det är möjligt att skicka hem alla, det handlar om ambitionen. Även om man bara lyckas skicka hem 10 % är mycket vunnet.

Vem ska göra jobbet? Polis och/eller militär.

Vapen? Ja, det blir ju tvunget.

Även ensamstående mödrar? Ja. Hur tänker du dig att man ska sortera om inte utifrån legal status? Är man illegal har man inte rätt att befinna sig i landet. Punkt. Känslor hör inte hemma i den bedömningen.
Vem reser hinder sa du? Jag ser inte varför Trump-supportrar reser massa hinder med att föröska mötsätta sig detta spottande och fräsande, låter som SDU åt SD förövrigt.
Ja juste, därför kostar det en massa skattepengar och resurser, också bland mycket mera. Ska vi slippa det? Alla med? Nej det verkar inte så för då ska det typiska svenska ordet mass-amnesti florera fritt som sorts legitimitet.
2016-08-27, 17:44
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Blanda in religion i detta också Skit i religion och fokusera på individerna istället

Fast hans rådgivare i utrikesfrågor är extremt kristen, nu pratar vi inte om extremt i svenska mått utan i amerikanska och som även säger att hon gillar Trump för att han vill vrida tillbaka klockan till 1950-talet.

Så jo, det blir tyvärr religiös inblandning om man ska följa vad vissa i hans stab säger.
2016-08-27, 17:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
Fast du mammacino motsätter dig inte Trump för att han skulle vara en flip flopper och i själva verket smygdemokrat, Nej du motsätter dig honom för att du i själva verket tror att han kommer genomföra en del nationalistiska och konservativa reformer om han blir vald.

Jag motsätter mig Trump för att han inte är kvalificerad att vara president.Han gör alla till åtlöje,inte minst er!
2016-08-27, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heis
Vem reser hinder sa du? Jag ser inte varför Trump-supportrar reser massa hinder med att föröska mötsätta sig detta spottande och fräsande, låter som SDU åt SD förövrigt.
Ja juste, därför kostar det en massa skattepengar och resurser, också bland mycket mera. Ska vi slippa det? Alla med? Nej det verkar inte så för då ska det typiska svenska ordet mass-amnesti florera fritt som sorts legitimitet.

Att säga att något inte går för att man inte vill är en gammal beprövad metod (det är dessutom en halmgubbe att säga att någon tror att det går att skicka ut samtliga illegala i ett flux) för att inte göra något alls. T.ex. vanlig inom svensk migrationspolitik.

Att skicka hem illegala är ingen kostnad för USA, det är en besparing. Trump borde trycka hårdare på det.
2016-08-27, 17:48
Medlem
heiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Nu kanske det bara är jag som har legat under en sten men jag känner inte att det är klokt av Trump att ta hjälp av Bachman i utrikesfrågor speciellt inte när hon aktivt hyllar honom för att han aktivt vill återföra USA till 1950-talet.

Hon om något är minst lika farlig som Cruz då hon är en fanatiskt religiöst kristen människa, varför verkar Trump göra samma idiotiska misstag som MacCain gjorde när han valde Palin som VP när han väljer att ha Bachman som rådgivare för utrikespolitik?
Men där han hon en poäng också, alla institutioner på denna tiden har blivit attackerade från vänster-håll utbildning, polis, mycket av detta är även idag till dagens datum på radikal-front i USAs universitet. Google livet ur er så kommer det nog upp.
Trump har lagt fram sin utrikespolitik i två stora tal, något som är otydligt? Talen särskilt det första som var hans första teleprompter är perfekta, likt han själv, yuuuuge success!
2016-08-27, 17:49
Bannlyst
Trump och Melania verkar inte göra allvar med att stämma de som påstått att Melania jobbat illegalt som eskort!Eller har de gått vidare i den frågan?
2016-08-27, 17:49
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prawitz
http://www.svt.se/nyheter/utrikes/lakare-1

Vet dock inte hur seriöst man ska ta Trumps läkare då han har ärvt sin patient av sin far plus detta:

[QUOTE...]Dr. Jennifer Gunter, OB/GYN, picked apart a number of issues. For one thing, before you even get to any of the stuff Bornstein says about Trump’s supposed health, the whole thing is just unprofessional as hell. Bornstein’s website URL in the header doesn’t work. It’s very uncommon for a doctor to put an email address in a letter, as they don’t want patients using non-secure forms of communication. Most notably, there’s no “section” of gastroenterology at Lenox Hill Hospital, there’s a “division,” and contrary to his signature, Bornstein isn’t a member of it...[/quote]

http://www.deathandtaxesmag.com/301425/trump-medical-letter-fake-harold-bornstein/

Nu tror jag dock inte att Trump har en massa fysiska sjukdomar osv, men jag skulle inte lita på en läkare som kan friskförklara någon så pass hårt på fem minuter som denna gjorde.
2016-08-27, 17:51
Medlem
Prawitzs avatar
Citat:
Ekonomer varnar för Trump-seger

Ekonomer varnar för turbulens, handelskrig och global recession om republikanen Donald Trump vinner USA:s presidentval i höst. Det kan slå hårt mot Sverige, enligt Arne Bigsten, professor i nationalekonomi vid Handelshögskolan i Göteborg.

Citigroups chefsekonom Willem Buiter räknar med att den globala tillväxten kan falla med 0,7–0,8 procentenheter om Trump vinner och varnar också för att världen står inför en era av protektionism oavsett vem som vinner. Han tror en Trump-seger med säkerhet ger handelskrig, medan en seger för Demokraternas Hillary Clinton medför en förhöjd risk för sådana.

http://www.svt.se/nyheter/utrikes/ekonomer-varnar-for-trump-seger

Vi får hoppas att Trump inte vinner dårå.
2016-08-27, 17:51
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heis
Men där han hon en poäng också, alla institutioner på denna tiden har blivit attackerade från vänster-håll utbildning, polis, mycket av detta är även idag till dagens datum på radikal-front i USAs universitet. Google livet ur er så kommer det nog upp.
Trump har lagt fram sin utrikespolitik i två stora tal, något som är otydligt? Talen särskilt det första som var hans första teleprompter är perfekta, likt han själv, yuuuuge success!

Fast vad har det med att Bachman hyllar honom för att han vill återvända till 1950-talet?

Polismyndigheterna som nu har tvingats släppa övervakningsvideor till allmänheten osv har börjat få det hett om öronen då det har börjat komma fram att allt inte har gått rätt till vid vissa gripanden och även i vissa fall i polisstationerna själva.

Att medborgare sedan kritiserar något som skattebetalarna betalar för är deras rättighet och att ta bort den rättigheten är lika med att införa diktatur.
2016-08-27, 17:54
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aristides
Att säga att något inte går för att man inte vill är en gammal beprövad metod (det är dessutom en halmgubbe att säga att någon tror att det går att skicka ut samtliga illegala i ett flux) för att inte göra något alls. T.ex. vanlig inom svensk migrationspolitik.

Att skicka hem illegala är ingen kostnad för USA, det är en besparing. Trump borde trycka hårdare på det.

Fast nu har han ju ändrat sig på den punkten så varför ska han trycka på något han aktivt har sagt att han inte tänker göra så som han tidigare har sagt?

Du har inte tolkningsföreträde över vad Trump säger och han säger att amnesti inte är på bordet men att de som har varit skötsamma och som aktivt inte har begått brott skall få möjligheten att bli medborgare så att de kan betala skatt och bli en del av samhället. (Vilket är något jag redan tog upp tidigare som det absolut bästa sättet för att kunna rensa bort de som inte kan sköta sig och de som faktiskt kan sköta sig)

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in