Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-09-04, 06:24
Medlem
heiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Rabbi Trump besöker en kyrka, en "svart kyrka" som Trump skulle säga.
https://twitter.com/Yair_Rosenberg/status/772249008869965825
Vad mångkulturell han är. Varför säger folk att Trump skulle vara "openly racist"?
2016-09-04, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heis
Vad mångkulturell han är. Varför säger folk att Trump skulle vara "openly racist"?

Till exempel därför att han redan på 70-talet stämdes av justitiedepartementet sedan han vägrat hyra ut lägenheter till svarta och märkt ansökningar från svarta med ett C för Colored.
2016-09-04, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Till exempel därför att han redan på 70-talet stämdes av justitiedepartementet sedan han vägrat hyra ut lägenheter till svarta och märkt ansökningar från svarta med ett C för Colored.

Har du någon källa? (Mest nyfiken för jag inte har hört det förut!)
2016-09-04, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Queusk
Har du någon källa? (Mest nyfiken för jag inte har hört det förut!)

https://www.hillaryclinton.com/feed/the-first-time-donald-trump-ever-made-headlines-in-the-new-york-times-was-in-1973-for-a-troubling-re ason/?utm_medium=social&utm_source=tw&utm_campaign=2016 0903feed_housing1973
2016-09-04, 10:56
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
De flesta Trumpare förstår att en mindre andel svarta röster är nödvändiga. Dessutom vill verkligen många vita republikaner att det ska gå bra för de svarta. Tror inte Trump förlorar en enda röst genom denna fina gest. Tvärt om.

Dessutom ska en amerikansk president ena en redan splittrad nation. Det är vad Trump försöker göra här.

Helt korrekt analys. Det pratas så mycket om att "ur-trumparna" skulle lämna honom om han blir mer öppen mot negrer och latinos. Det tror jag inte ett dugg på, var skulle de gå? Till Crooked?

Trump går ju som tåget i opinionen nu, just nu 4% efter Crooked och har 28% chans att vinna enligt sidan FiveThreeEight. För några veckor sedan var han 8% efter, med 10% chans att vinna.
2016-09-04, 11:02
Medlem
Citat:
https://www.hillaryclinton.com/feed/the-first-time-donald-trump-ever-made-headlines-in-the-new-york-times-was-in-1973-for-a-troubling-re ason/?utm_medium=social&utm_source=tw&utm_campaign=2016 0903feed_housing1973

Det fanns ju dock inga belägg för påståendena under rättsprocessen. Svartmakt-organisationer drev en hetsjakt på vita under denna tidsperioden och ett framgångsrik företagare var givetvis extra utsatt.
2016-09-04, 11:02
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heis

Begreppet Mångkulturell är inte samma sak i USA som i Sverige. USA är ett Mångkulturellt land, och har alltid varit det (om man med "alltid" menar sedan 1700-1800-talet). Jag har inga problem med det. I USA lever Negrer och Mexare integrerat, dock givetvis i genomsnitt med enklare yrken än vita på grund av gruppernas genomsnittliga förutsättningar. Det är helt OK att en neger packar dina varor på Walmart och inget alls konstigt med det, det ligger i USA's natur.

Mångkultur i Sverige är något annat. Vi har ingen sådan tradition, och det är påtvingat oss de senaste decennierna. Sverige ska vara ett kulturellt homogent land, som det har varit sedan vikingatiden/medeltiden.
2016-09-04, 11:36
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Helt korrekt analys. Det pratas så mycket om att "ur-trumparna" skulle lämna honom om han blir mer öppen mot negrer och latinos. Det tror jag inte ett dugg på, var skulle de gå? Till Crooked?

Trump går ju som tåget i opinionen nu, just nu 4% efter Crooked och har 28% chans att vinna enligt sidan FiveThreeEight. För några veckor sedan var han 8% efter, med 10% chans att vinna.

Du glömmer en viktig detalj när du frågar vem de skulle gå till och det är att de skulle bli soffliggande.
2016-09-04, 11:38
Medlem
Citat:
Hillaryclinton.com är alltså källan?

Inte för att jag bryr mig, knappast som att han kommer förlora några röster iom det där

Citat:
Begreppet Mångkulturell är inte samma sak i USA som i Sverige. USA är ett Mångkulturellt land, och har alltid varit det (om man med "alltid" menar sedan 1700-1800-talet). Jag har inga problem med det. I USA lever Negrer och Mexare integrerat, dock givetvis i genomsnitt med enklare yrken än vita på grund av gruppernas genomsnittliga förutsättningar. Det är helt OK att en neger packar dina varor på Walmart och inget alls konstigt med det, det ligger i USA's natur.

Mångkultur i Sverige är något annat. Vi har ingen sådan tradition, och det är påtvingat oss de senaste decennierna. Sverige ska vara ett kulturellt homogent land, som det har varit sedan vikingatiden/medeltiden.
Javisst är det så.
Men det får ju inte bli så att t.ex en vit republikan inte kan vinna presidentvalet enbart pga demografin, vilket är risken nu.
Bland vita så vinner ju Trump överlägset.

Sverige lider av samma problematik, liksom Frankrike och Tyskland mfl.
2016-09-04, 11:39
Medlem
Milda makter hur skall denna Trumpcirkus sluta, nu kallar han svarta för guds gåva till USA. Var finns sansen och den ärliga retoriken i stället för populistiska svängningar med kappan och med överdrivna genanta uttalanden som ju få ändå tror på. Vi får hoppas republikanerna har rätt, att det är kört med en person som Trump vid rodret, glömma nesan 2016 och arbeta för en bättre och seriösare kandidat till 2020. Det bör ju även demokraterna tänka på, en ny fräsch kandidat som kan matcha republikanernas dito 2020 så valupptakten blir intressant igen och inte den clowncirkus som nu spelas upp inför öppna ridåer. Visserligen håller demokraterna en ärligare och mer faktabetonad framtoning medan Trump fabricerar siffror, hittar på utan riktigt underlag och verkar agera reflexmässigt utan att ens skämmas. Visst är USA och Europa värt ett bättre öde än att ledas mot gårdagen av Trump och hans polare.
2016-09-04, 12:07
Medlem
Citat:

Dessa beräkningsmodeller som spår % av vinstmöjligheter hit o dit säger inte mycket, som min gamle statistiklärar en gång sa, verkligheten är alltid Noll eller 100% - säger SMHI att det är 30% risk/changs att det regnar imorgon kl 12.00 i Skara är det inte mycket värt, regnar det på utsatt tid är det 100 %, är det uppehåll är det 0% regn. Allt därimellan är teori, dvs svammel!
2016-09-04, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BummingAround
Dessa beräkningsmodeller som spår % av vinstmöjligheter hit o dit säger inte mycket, som min gamle statistiklärar en gång sa, verkligheten är alltid Noll eller 100% - säger SMHI att det är 30% risk/changs att det regnar imorgon kl 12.00 i Skara är det inte mycket värt, regnar det på utsatt tid är det 100 %, är det uppehåll är det 0% regn. Allt därimellan är teori, dvs svammel!

Fast han gav Obama 73% chans 2012 och det sluta någon stans där.

Enligt hans modell så är vi vid 2012 om valet var idag, med 2 månader kvar till valet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in