Citat:
Ursprungligen postat av
CliviaMiniata
Tycker det är konstigt att kvinnan i fråga, Johanna kan ta 3 barn och åka utomlands med dem. Har hon ingen utredning på sig från soc? Det borde hon ha. Hon borde sitta i förhör och samtal varje dag om sin lämplighet som mamma.
Sexuella övergrepp på afghaner? Mord? Droger? Anstiftan till misshandel? Bedrägeri? Massor av brott.
Dessutom verkar hennes äldre döttrar vara äkta wt av den sort som är vanlig i krokarna. Just ingen reklam för Johannas egenskaper som mamma.
Vad man borde göra här är att pressa de unga afghanerna stenhårt och få ur dem sanningen. De är säkert den svagaste länken i kedjan. De och Johannas barn. Soc kan öppna en utredning mot Johanna och börja förhöra barnen. Även de vuxna flickorna och deras barn. När soc väl öppnat en utredning så har de mycket stora befogenheter. De kan också begära barnen utlämnade från andra länder.
Obegripligt vad som kan få en medelålders kvinna och 6barns mor och mormor att börja sexuellt utnyttja afghanska pojkar?
Jag har sett dem på stan och tycker att de är ganska gulliga på något sätt. Men därifrån att ge sig på att ha sex med dem är helt sjuk. Måste vara droger inblandat i den historien.
Snarare så tycker jag att afghanerna väcker moderskänslor. De ser så tuffa och hjälplösa ut.
Men klart att jag är ifrån Järva och ser inte saken på samma sätt som de infödda i krokarna.
Gör en utredning på barnen, Johannas barn! Även om de är utomlands.
Jag spekulerar bara här, men jag har uppfattat, från uppgifter i tråden,
att JM tidigare jobbat inom socialtjänsten. Hon har sedan övergått till
att driva verksamhet där hon gjort affärer med, eller om man så vill,
utfört uppdrag åt socialtjänsten i bl.a. Eskilstuna.
Det ska nog, IMO, gå långt innan socialtjänsten börjar granska en
tidigare kollega som dessutom fortfarande är en samarbetspartner,
när det gäller hantering av asylsökande. En hantering som vi vet
fått stora delar av det svenska välfärdssystemet, säkert inklusive
socialtjänsten i Eskilstuna, att gå på knäna de senaste åren.
PS. JM har sagt att hon har ett "bruk" av ej ännu fastställt medel,
sedan 15 år.
–