2016-08-24, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cheddarjoe
Kan ingen sammanställa vart han fått alla sina pengar ifrån? Han verkar tämligen korkad, för ett otränat öga, men han har glimten i ögat för affärer - det ser man. Lite som Bert Karlsson fast i mindre kostym. Nån som kan som sagt sammanställa honom så man får lite mer blick i vem det är? Jag vill minnas att i Amerikansk reality serier likt detta format går man igenom en biografi om personerna men här kastas man bara in i deras tja, lyxiga tomt men medelklassiga hus och förväntas veta vilka det är.

Om du läser tråden så ser du att han är asylbaron och fakturerar Sveriges skattebetalare ett antal 100 miljoner/år. Om du sedan(förutsatt att du har en anställning) tar fram din lönespec, och ser att hälften av din lön går i skatt, sedan går en fjärdedel av allt du handlar för i skatt, så är det ganska lätt att förstå vad pengarna kommer ifrån. Mao, han får sina pengar av dig. Du betalar.
Citera
2016-08-24, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dovAkin
Hur gamla är hans barn? Någon som vet?

Angelica 26 år
Pierre 27 år

Den andra sonen har jag ingen koll på.
Citera
2016-08-24, 16:54
Medlem
Sameshs avatar
Äckligt svin, hoppas han kolar vippen snart med sin hjärtinfarkt.
Citera
2016-08-24, 18:53
Medlem
another-devils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manboiii
Jävlar vad många som klagar ner på hans stil, hans spenderar byxor m.m..

Han har nog allt det där som ni alla saknar och bättre på det ni har.. Jävla jante svennar måste jag säga, lite tragiskt att se det komma från folk som hänger på Flashback

Hans tjat om jante tolkar jag som en självmedvetenhet om att han är lite osmaklig. Han straffar sig själv med fet mat och rökning. Hans smaklösa pråliga inredning är patetisk och alla snackar skit bakom hans rygg.

Visst vill jag ha hans pengar, men jag vill inte ha hans livsstil och liv.
Citera
2016-08-24, 18:56
Moderator
rancors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av another-devil
Hans tjat om jante tolkar jag som en självmedvetenhet om att han är lite osmaklig. Han straffar sig själv med fet mat och rökning. Hans smaklösa pråliga inredning är patetisk och alla snackar skit bakom hans rygg.

Visst vill jag ha hans pengar, men jag vill inte ha hans livsstil och liv.

Det känns som att han kommer att dö många år i förtid på dåligt levene. Men man får anta att han har haft det ganska gôtt.

Hur som helst, han är kapitalist som tagit vara på de möjligheter samhället erbjuder. Det är vi, svenskarna som har röstat på partier som erbjuder detta system så vi har bara oss själva att skylla. Han var smart nog att ta fördel av systemet.
Citera
2016-08-24, 19:07
Medlem
another-devils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rancor
Det känns som att han kommer att dö många år i förtid på dåligt levene. Men man får anta att han har haft det ganska gôtt.

Undermedvetet vet han om att han är en parasit på samhället och därför är han i full färd med att utrota sig själv.

Han dricker och äter gott men jag vet inte om han njuter av det.
Citera
2016-08-24, 22:12
Medlem
Nochillss avatar
Märkligt att inte Angelica hade lyckats få till det med nån riktig beefy-Playboy i Miami, istället för att leva flera år i celibat. Hon är så snygg men istället faller hon för den försynte reportern från Sverige som skulle intervjua hennes farsa.

Obetalbar reaktion från Leif-Ivan; Vaa... har ni legat med varandra?!
Citera
2016-08-25, 01:04
Medlem
Om man har så mycket pengar, varför fixar man inte sina tänder??
Ser onekligen ofräsch ut i flabben
Citera
2016-08-25, 11:22
Medlem
Hur kan det vara så mycket negativt om familjen Karlsson här på flashback. Här har vi en man som kommer från en fattig familj från en liten by i Norrland som började jobba redan som 13 åring.och alla pengar han har tjänat på sina jobb har han investerat i sina nya jobb som generar pengar.för er som inte vet så är det så man gör för att tjäna pengar. Flykting boenden har han ju bara arbetat med senaste 2 åren och har staten sett till att den här möjligheten för företagare finns så är det väl klart som fan att man tar chansen att öppna ett flyktingboende.med tanke på hur många miljoner denna Leif Ivan har betalat i skatt till detta samhälle så borde han hyllas istället för granskas
Citera
2016-08-25, 12:22
Medlem
Jag frågar mig hur man inte kan ogilla herr Karlsson istället?

Smaklös, respektlös och förmodligen även hänsynslös när det gäller både affärer och arbetssätt.

Smaklös gällande främst klädsel och inredning, även den personliga hygienen verkar vara usel, framför allt om man ser tänderna!

Respektlös mot sina barn även sin Fru/sambo med frågor gällande deras privatliv, eller andras kvinnors bröst storlek med mera sen förstår jag att det är TV men det finns ett val hur man vill framställas i TV. Herr Karlsson är helt med på att framställas som en jävla svenne som inte har någon stil. Och det är väl det som retar mig mest att omba omba sitter och garvar och tror att svenskar är som herr Karlsson!

Man får fy faan skämmas som svensk!
Citera
2016-08-25, 13:17
Medlem
Det var ingen som reagerade på att han hinkade öl hela tiden vid besöket på bil affären, för att sedan direkt sätta sig i bilen och köra iväg?
Citera
2016-08-25, 14:02
Medlem
Kalleos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BompaLore
Det var ingen som reagerade på att han hinkade öl hela tiden vid besöket på bil affären, för att sedan direkt sätta sig i bilen och köra iväg?
Det var i USA, inte i Sverige. Andra lagar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in