Citat:
Ursprungligen postat av
C0w
Man kan hålla på ett lag på riktigt trots att det inte är ens lokala lag.
Många soffrunkare som runkar till Barca, United, Arsenal, Chelsea, Bayern, Juve, whatever åker och ser och supportar klubben på plats så ofta de kan under en säsong, köper en massa merchandise för att supporta lite ekonomiskt, deltar i en massa diskussioner osv. Man måste inte vara innehavare av säsongsbiljetten.
Ja eller hur, för det har aldrig funnits supportrar till <insert random europeisk storklubb> som har bölat...
Men det här är alldeles för OT, så får väl lägga ner snacket om detta nu innan vi varnas
De bör ta sig vidare. Hoppas det iallafall. Vore kul att se mästarna av den så svåra och den så överlägsna ligan EPL ställas mot ett topplag från ett annat land i en viktig tävlingsmatch. Barcelona, Bayern eller Real hade suttit nice

Vilket jag skrev tidigare, men det är väldigt ovanligt att man får samma koppling till laget.
Turistsupporters är ett stort problem, framför allt i England, och det har jag gjort mig skyldig till själv flera gånger, då jag som sagt sympatiserar med Spurs, av diverse olika anledningar. Brukar dra över någon gång per säsong, bodde även en period i London, varför är det ett problem.... jo
A. Prisinflationen på plåtar till matcher har gjort att kärnan utarmas, dvs riktiga supporters har inte råd att köpa biljetter och säsongskort
B. Turistsupporters är generellt usla på att bidra. Det har delvis förstört läktarkulturen och gjort något som kan vara magiskt, till något ganska ljummet. 10k(Spurs, Arsenal etc) för en säsongsbiljett är en investering många vanliga t ex arbetare har svårt att ha råd med.
Det finns mängder med riktiga supporters till Storklubbarna, jag pratar om människor som är "fotbollsintresserade", det är i många fall ett urvattnat och passionslöst intresse, de får inte uppleva the real deal.