2016-08-25, 19:01
Medlem
Dupeas avatar
Grupp G måste vara den klart svagaste gruppen. Porto klara favoriter i den antar jag.
Citera
2016-08-25, 19:05
Medlem
TimTebows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Här är facit för dom som vill ha:
Vågat tippat att ta seed 1 och 2 i alla grupper förutom den jämnaste.
Citera
2016-08-25, 19:06
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TimTebow
Yep, blir inga överraskningar i år
Citera
2016-08-25, 19:25
Medlem
Lekes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TimTebow

Utan odds tippar man väl ändå efter sannolikhet? Eller är det en tävling vem som är djärvast?
Citera
2016-08-25, 19:30
Medlem
TimTebows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leke
Utan odds tippar man väl ändå efter sannolikhet? Eller är det en tävling vem som är djärvast?
Ja, men det känns ju hyfsat intressant med någon att låtsas som att den har något "facit" och sen bara tippa favoriter.

Jag har facit på hur matcherna Real Madrid - Warsawa och PSG - Ludogorets kommer sluta..
Citera
2016-08-25, 19:43
Medlem
Cambijaos avatar
Tottenham bör gå vidare ur sin grupp.
Citera
2016-08-25, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
Absolut. De lokala fansen som håller på exempelvis Atletico, Dortmund, Napoli och Liverpool känner likadant. I CL vill man se högkvalitativ fotboll, inte en massa skitlag ifrån blåbärsligor som åker på dunderstryk. Den nya regeländringen innebär att CL blir mer högkvalitativ.

Kollar i princip inte på CL, i år spelar ju dock Spurs, så då finns det en anledning. I vanliga fall så blir det bortprioriterat.
Citera
2016-08-25, 20:38
Medlem
Patrik2108s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cambijao
Tottenham bör gå vidare ur sin grupp.
Inte ens Tottenham skall vä kunna undgå avancemang från den gruppen.
Citera
2016-08-25, 21:06
Medlem
SvartPolkagriss avatar
Grupp E vem tror ni vinner den?

- Bayer Leverkusen
- Tottenham
- AS Monaco
Känns som alla kan klå varandra här
Citera
2016-08-26, 00:09
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
FCB=Barcelona

Det sistnämnda såklart, det finns fler kopplingar till sitt lokala lag, mer känslor och det blir helt enkelt en större emotionell upplevelse. Det begriper vem som helst som någonsin hållit på ett lag på riktigt. Det kan naturligtvis skapas starka band till en klubb även om man inte bor granne med den, men för de flesta blir det inte så.

Majoriteten föredrar tydligen det förstnämnda, vilket ändå är rätt så logiskt. Varför ska man kolla på en massa randoms i AIK när man istället kan kolla på spelare i världsklass? Alla är inte ute efter att vara värsta supportern till det lokala fotbollslaget.

CL ska vara fyllt med de bästa lagen, inget annat.

Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Konstigt? Nä, man blir inte förvånad längre. Sorgligt? Japp.

Ja, visst är det sorgligt att folk hellre kollar på lag fyllda med spelare i världsklass än en massa skitlag här hemma där nivån är så låg att man inte märker någon skillnad mellan korpen och allsvenskan...
Citera
2016-08-26, 01:10
Medlem
JayGatsbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvartPolkagris
Grupp E vem tror ni vinner den?

- Bayer Leverkusen
- Tottenham
- AS Monaco
Känns som alla kan klå varandra här

Monaco spelade semifinal i Champions League för två år sedan. Och nu är Falcao tillbaka.
Nog vinner man denna.
Citera
2016-08-26, 01:30
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskaEliten
FCB och BVB kan inte möta varandra, de är från samma land.

Du rankar Leicester högre än CSKA alltså? De hade en fin säsong, självklart, men har en tunn trupp utan europaerfarenhet. Jag skulle nog hellre möta leicester.
Miss av mig, jag menade FC Barcelona. Jag brukar förkorta Bayern med BM. Ja, jag tycker Leicester är ett bättre fotbollslag än CSKA. Leicester skulle kunna vinna ryska ligan. CSKA skulle med 100% säkerhet åka ur EPL om fick chansen att spela en säsong. Jag har sett många av CSKAs matcher i UCL genom åren, trots sin europaerfarenhet så är man helt enkelt för dåliga kvalitetsmässigt. Vet inte om det har mentaliteten att göra men det verkar som spelarna får ångest och kramp när de ska prestera i UCL. Det är mycket enkla misstag, felpass, amatörmässiga avslut, alltså man klarar inte av att göra det mest fundamentala rätt på en fotbollsplan när man möter okej motstånd. I ryska ligan glider de fram på en räkmacka men då är motståndet av låg kvalitet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in