2016-08-26, 13:59
Medlem
Snubblade på detta när jag startade internet.

HTML-kod:
http://www.msn.com/sv-se/livsstil/stil/gudrun-schyman-vill-k%C3%B6pa-en-burkini-det-%C3%A4r-dags-nu/ar-BBw4Jgw?li=AA2FRlE&ocid=spartanntp

Hur kan feminister och andra virrpannor stödja burkini?
Citera
2016-08-26, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nagon-Annan
Snubblade på detta när jag startade internet.

HTML-kod:
http://www.msn.com/sv-se/livsstil/stil/gudrun-schyman-vill-k%C3%B6pa-en-burkini-det-%C3%A4r-dags-nu/ar-BBw4Jgw?li=AA2FRlE&ocid=spartanntp

Hur kan feminister och andra virrpannor stödja burkini?

För att de är virrpannor?
Citera
2016-08-26, 14:06
Medlem
franges avatar
Dock, i just Schymans fall så stödjer jag nog frågan - att hon skaffar sig en burkini. Av den enkla anledningen att andelen svenskar som drabbats utav PTSD lär öka markant för varje gång det lösket visar sig utomhus iklädd bikini....
Citera
2016-08-26, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flirk
För att de är virrpannor?

För att dem stödjer ett kläddelsplagg som är framtaget för att dölja kvinnans kropp då detta inte får visas enligt islam.

Så om du är utav västerländsk kultur och inte medlem i sekten islam. Då måste du vara lite virrig för att stödja plagget.
Citera
2016-08-26, 14:10
Medlem
Hon passar bättre i en tunna...
Något så tajt som en burkini på fyllgullan blir mer än vidrigt. Allt annat än ett partytält eller silltunna som baddräkt anser jag vore skadligt för ögonen.
Citera
2016-08-26, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nagon-Annan
För att dem stödjer ett kläddelsplagg som är framtaget för att dölja kvinnans kropp då detta inte får visas enligt islam.

Så om du är utav västerländsk kultur och inte medlem i sekten islam. Då måste du vara lite virrig för att stödja plagget.

Ja, det är ju det jag menade. De stödjer det för att de är virrpannor.
Citera
2016-08-26, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flirk
Ja, det är ju det jag menade. De stödjer det för att de är virrpannor.

aha, läste fel.
Citera
2016-08-26, 14:15
Medlem
Tycker hon kan klä på sig en gravkista.
Citera
2016-08-26, 14:29
Medlem
nedboys avatar
Det blir så konstigt när svenska feministkärringar stödjer ett systematiskt mans-förtryck av kvinnor i andra delar av världen. Helt sjukt faktiskt. Hur tänker hon egentligen?
Citera
2016-08-26, 14:29
Medlem
Incendios avatar
Hon vill ju provocera så det bästa är ju att inte bli provocerad.... Anars är jag kluven till burkini. På ett sätt tycker jag inte att det hör hemma i vårt samhälle, men samtidigt så är jag väldigt för det här med valfrihet( och plagget i sig är ju egentligen inte vidare uppseendeväckande). Plagget kan förtrycka kvinnor, men å andra sidan så känns det också jäkligt förtryckande att säga åt kvinnor att de är förtryckta bara för att de lever annorlunda(gäller självklart åt andra hållet med).
Citera
2016-08-26, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nedboy
Det blir så konstigt när svenska feministkärringar stödjer ett systematiskt mans-förtryck av kvinnor i andra delar av världen. Helt sjukt faktiskt. Hur tänker hon egentligen?
Hon är den narcissistiska mamman.
Den onda styvmodern, men mot sina egna döttrar.

Allt vackert, vackrare än hon, måste förgöras.
Hon är vampyren som lever av andras förnedring.

Dessa klädesplagg, sjalar osv, markerar hur mycket skam du bär/är villig att bära.
När Schyman klär sig så legitimerar hon, tillsammans med de andra kvinnor i Sverige som klär sig så, att vi som inte är villiga att bära den skammen föraktas, våldtas.

Att Scyman förkläder sitt handlande som solidaritet gör att hon kan kvartstå i uppfattning att hon är en god människa.
Citera
2016-08-26, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Incendio
Hon vill ju provocera så det bästa är ju att inte bli provocerad.... Anars är jag kluven till burkini. På ett sätt tycker jag inte att det hör hemma i vårt samhälle, men samtidigt så är jag väldigt för det här med valfrihet( och plagget i sig är ju egentligen inte vidare uppseendeväckande). Plagget kan förtrycka kvinnor, men å andra sidan så känns det också jäkligt förtryckande att säga åt kvinnor att de är förtryckta bara för att de lever annorlunda(gäller självklart åt andra hållet med).

Klart hon är ute efter att provocera. Man ska inte bedriva politik på det sättet. Dock så vill jag hjälpa till att visa för människor som ligger och vippar på att stödja dem här hycklarna vad dem står för. Man ska inte bedriva politik på det sättet.

Att bada med kläder på får du väl göra, du kan bada (I havet) i en gigantisk kjol och den tjockaste huv-tröjan om du känner för det. Dock får du nog mer uppmärksamhet och blickar på dig om du känner för att sticka ut så mycket.

Men en burkini representerar islam. Det är ju extremt konstigt att en människa som gråter över "patriarkala strukturer" i ett utav världens mest jämställda länder stödjer islam.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in