Citat:
Om jag blir långrandig kan jag byta ut "givetvis finns det" ... till "Om man åberopar vetenskapliga fakta!"
Okej? .. Okej! :-)
Men som svar på ditt påstående. Man får fixa hur mycket som helst med sin kropp. Men stereoider och tillväxthormon är förbjudet inom svensk idrott.
Sen att du är anonym här på flashback tyder väl att du inte har nåt så långt? Jag önskar dig lycka till, men i så fall som en drogfri kampsportare.
Och bara för att ställa saken rätt. Jag tror verkligen inte att kampsporterna använder mer doping.
Möjligen inom MMA. Men det är ju som jag skrev tidigare. Möjligeheten till snabba pengar. -Vi lever ju inte USA där man på frivillig basis ger ut matpaket. Eller i Thailand där fattigdomen är stor.
Okej? .. Okej! :-)
Men som svar på ditt påstående. Man får fixa hur mycket som helst med sin kropp. Men stereoider och tillväxthormon är förbjudet inom svensk idrott.
Sen att du är anonym här på flashback tyder väl att du inte har nåt så långt? Jag önskar dig lycka till, men i så fall som en drogfri kampsportare.
Och bara för att ställa saken rätt. Jag tror verkligen inte att kampsporterna använder mer doping.
Möjligen inom MMA. Men det är ju som jag skrev tidigare. Möjligeheten till snabba pengar. -Vi lever ju inte USA där man på frivillig basis ger ut matpaket. Eller i Thailand där fattigdomen är stor.
Jag är verkligen drogfri, dricker inte ens en droppe alkohol sen många år, och tränar thaiboxning men tävlar inte. Men jag är VERKLIGEN inte framgångsrik på något sätt, det är en kul grej.
Vet inte vad du drar för paralleller med nått så långt och anonym på flashback?
Men du verkar dra slutsatsen att folk inte dopat bara för att dom inte är "deffade". Skulle nog säga att den största delen av doping inom MMA är fokuserad på uthållighet och inte att bygga muskler. Att bygga muskler är till viss del ganska kontraproduktivt i MMA då det kräver enormt mycket av din cardio.
Vilka legender talar du om som inte "ser" dopade ut? Du kanske tänker på Royce Gracie? (torskade för nandrolone) Josh Barnett? (har väl torskat 4 gånger?) Chael Sonnen? (behöver inte ens säga nått där) Anderson Silva? Jon Jones?
Jag tror alla vet att man inte får dopa sig inom svensk idrott.
Det är inte illa ment men sån fungerar kampsporten från korea.