2016-08-09, 09:19
Medlem
mmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oljefaerg
Om jag blir långrandig kan jag byta ut "givetvis finns det" ... till "Om man åberopar vetenskapliga fakta!"

Okej? .. Okej! :-)

Men som svar på ditt påstående. Man får fixa hur mycket som helst med sin kropp. Men stereoider och tillväxthormon är förbjudet inom svensk idrott.

Sen att du är anonym här på flashback tyder väl att du inte har nåt så långt? Jag önskar dig lycka till, men i så fall som en drogfri kampsportare.

Och bara för att ställa saken rätt. Jag tror verkligen inte att kampsporterna använder mer doping.

Möjligen inom MMA. Men det är ju som jag skrev tidigare. Möjligeheten till snabba pengar. -Vi lever ju inte USA där man på frivillig basis ger ut matpaket. Eller i Thailand där fattigdomen är stor.

Jag är verkligen drogfri, dricker inte ens en droppe alkohol sen många år, och tränar thaiboxning men tävlar inte. Men jag är VERKLIGEN inte framgångsrik på något sätt, det är en kul grej.

Vet inte vad du drar för paralleller med nått så långt och anonym på flashback?

Men du verkar dra slutsatsen att folk inte dopat bara för att dom inte är "deffade". Skulle nog säga att den största delen av doping inom MMA är fokuserad på uthållighet och inte att bygga muskler. Att bygga muskler är till viss del ganska kontraproduktivt i MMA då det kräver enormt mycket av din cardio.

Vilka legender talar du om som inte "ser" dopade ut? Du kanske tänker på Royce Gracie? (torskade för nandrolone) Josh Barnett? (har väl torskat 4 gånger?) Chael Sonnen? (behöver inte ens säga nått där) Anderson Silva? Jon Jones?

Jag tror alla vet att man inte får dopa sig inom svensk idrott.
Citera
2016-08-09, 09:24
Medlem
Europolitans avatar
Citat:
Givetvis finns det, likt i alla sporter där man kan tjäna snabba pengar.

Men jag tror inte att man "tjänar nåt" rent idrottsligt om man byggt upp sig med preparat. Tittar man på de absoluta legenderna inom MMA och kampsport i övrigt så finns det många där som inte är så deffade.

Det är killer-instingten som gjort dom till mästare.

Eller ett starkt driv. I Thailand om man vinner en match så har man möjlighet att skicka lite pengar till den ofta fattiga familjen.

Vi i Sverige har inte dessa drivkrafter. Det är därför vi är så duktiga på golf och tennis.

Tror många genom tiderna har använt doping i olika syften, tex för återhämtning - inte bara för fettfri massa även om det förstås har betydelse i och med viktklasser.

Om någon är intresserad så finns en osedvanligt ärlig film om en forna MMA-utövare som beskriver hur hans "killer instinct" uppnås och vad han tar för muskler, återhämtning, smärta etc..

http://www.dailymotion.com/video/xyh6k3_the-smashing-machine-part-1_sport?GK_FACEBOOK_OG_HTML5=1
Citera
2016-08-11, 05:18
Bannlyst
Jag vill inte börja bråka med er. Men innerst inne vet ni nog att det existerar en hel del doping inom MMA. I andra sporter ochså för den delen.

Jag är själv domare på nationell nivå och har sett ett och annat...

Men med det sagt tror jag inte MMA-killar har mer steroider i sig. Dom har mest steroider i sig givetvis. Karatekillar är hälsovänner och inom judo så tar man inget olagligt! Så är det ungefär!

Inom ju-jutsu vette fan. Dom har ju dödande tekniker, men dom berättar ju inte om dessa.... Bara när man når svarta bältet-nivån så får man reda på "sanningen"

Jag gillar ju-jutsu och har en kompis som har 4 dan. Som allmängiltig försvarsteknik så är det toppen! Vad jag menar är att inom den disiplinen så kan man välja bland hårda och mjuka tekniker. Inte som jag som taekwondo kille som bara har att välja på att sparka.

Ni fattar. man åker lätt dit för misshandel förmodligen om man börjar kicka Det är inte illa ment men sån fungerar kampsporten från korea.

Citat:
Ursprungligen postat av mma
Jag är verkligen drogfri, dricker inte ens en droppe alkohol sen många år, och tränar thaiboxning men tävlar inte. Men jag är VERKLIGEN inte framgångsrik på något sätt, det är en kul grej.

Vet inte vad du drar för paralleller med nått så långt och anonym på flashback?

Men du verkar dra slutsatsen att folk inte dopat bara för att dom inte är "deffade". Skulle nog säga att den största delen av doping inom MMA är fokuserad på uthållighet och inte att bygga muskler. Att bygga muskler är till viss del ganska kontraproduktivt i MMA då det kräver enormt mycket av din cardio.

Vilka legender talar du om som inte "ser" dopade ut? Du kanske tänker på Royce Gracie? (torskade för nandrolone) Josh Barnett? (har väl torskat 4 gånger?) Chael Sonnen? (behöver inte ens säga nått där) Anderson Silva? Jon Jones?

Jag tror alla vet att man inte får dopa sig inom svensk idrott.
Senast redigerad av Oljefaerg 2016-08-11 kl. 05:39.
Citera
2016-08-11, 05:56
Medlem
mmas avatar
Citat:
Jag vill inte börja bråka med er. Men innerst inne vet ni nog att det existerar en hel del doping inom MMA. I andra sporter ochså för den delen.

Finns väl ingen som inte håller med om det? Mörkertalet är nog enormt.
Citera
2016-08-11, 15:02
Medlem
Citat:

Jag är själv domare på nationell nivå och har sett ett och annat...

Men med det sagt tror jag inte MMA-killar har mer steroider i sig. Dom har mest steroider i sig givetvis. Karatekillar är hälsovänner och inom judo så tar man inget olagligt! Så är det ungefär!

Inom ju-jutsu vette fan. Dom har ju dödande tekniker, men dom berättar ju inte om dessa.... Bara när man når svarta bältet-nivån så får man reda på "sanningen"

Jag gillar ju-jutsu och har en kompis som har 4 dan. Som allmängiltig försvarsteknik så är det toppen! Vad jag menar är att inom den disiplinen så kan man välja bland hårda och mjuka tekniker. Inte som jag som taekwondo kille som bara har att välja på att sparka.

Ni fattar. man åker lätt dit för misshandel förmodligen om man börjar kicka Det är inte illa ment men sån fungerar kampsporten från korea.

bara genom att läsa ditt inlägg förstår man att du snackar skit

dödande tekniker dom inte beättar om förens man har svart bälte

myttar forumet är en bit härifrån
Citera
2016-08-11, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Europolitan
Tror många genom tiderna har använt doping i olika syften, tex för återhämtning - inte bara för fettfri massa även om det förstås har betydelse i och med viktklasser.

Om någon är intresserad så finns en osedvanligt ärlig film om en forna MMA-utövare som beskriver hur hans "killer instinct" uppnås och vad han tar för muskler, återhämtning, smärta etc..

http://www.dailymotion.com/video/xyh6k3_the-smashing-machine-part-1_sport?GK_FACEBOOK_OG_HTML5=1

ska man hård dra det så är all form utav proteintillskott och alla former av prestationshöjande/återhämtande etc prepp barai svagare doser, läs era förpackningar ni brukar och många kommer vara förvånade av hur många anabola substanser ni hittar i det tex.

ska man i ärlighetens namn definiera en sport som "ren" är det inga former av tillskott lagliga.
Citera
2016-08-13, 00:37
Medlem
Thats impossible... :P
Citera
2016-08-25, 15:21
Medlem
Europolitans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluffarn
ska man hård dra det så är all form utav proteintillskott och alla former av prestationshöjande/återhämtande etc prepp barai svagare doser, läs era förpackningar ni brukar och många kommer vara förvånade av hur många anabola substanser ni hittar i det tex.

ska man i ärlighetens namn definiera en sport som "ren" är det inga former av tillskott lagliga.

Vilket skitsnack.
Hormoner och mat är inte samma sak.
Citera
2016-08-25, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Europolitan
Vilket skitsnack.
Hormoner och mat är inte samma sak.

läs på förpacknings sedeln på ditt tillskott så inser du att det inte är så rent som du tror.
Citera
2016-08-25, 22:45
Medlem
mmas avatar
Citat:
läs på förpacknings sedeln på ditt tillskott så inser du att det inte är så rent som du tror.

Ge oss lite konkreta exempel då, istället för trötta smilys.

Själv är jag för okunnig inom detta.
Citera
2016-08-25, 23:26
Medlem
Mx_1337s avatar
Citat:

Det är givet sett till att alla kosttillskott och liknande är till för att höja prestationen hos den som tar dem. Folk drar inte i sig kreatin-pulver för att det är gott direkt.

Sen om det är performance enhancing drugs, eller bara performance enhancers, beror ju på vad som är i dem. Är de preppade med något för att funka och sälja bättre är det ju ofta något dopingklassat. Så det är D'et (drugs) som är skillnaden, helt enkelt. Prestationshöjare eller otillåtna (bättre) prestationshöjare. Förbjudet eller tillåtet. Tydligare än så kan det knappast vara. Även om gränserna förflyttar sig en hel del.

Vill man vara på den säkra sidan, oavsett om man är elitidrottsman eller glad motionär, så är det säkra alternativet att stoppa i sig mat och skippa allt det andra.
Citera
2016-08-26, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mma
Ge oss lite konkreta exempel då, istället för trötta smilys.

Själv är jag för okunnig inom detta.

tex animal M stak när det fans och var tillåtet, gick in som muskelbyggande/prestationshöjande medel , vart dopingklassat efter 1 år, det ändras något litet i den och det får komma tillbaka tills den testas igen och får byta ännu ett ämne innan det kommer tillbaka på marknaden, spår av aas.

då ett företag inte endast håller på med att göra en sorts protein utan även oftast muskelbyggande prepp etc så kan det få spår utav restprodukter från det som gjorts innan, här är det också viktigt att tänka på att sverige har en väldigt hård synd på doping vilket många länder utomlands inte har och det som räknas som prepp här inte räknas som prepp där och i kostnadssyfte så används samma formar för Burk A och burk B och burk C där a-b-c görs i stora sattser åtgången och kan innehåla spår utav den andre vid test.

vart lite luddigt kan förklara mer om du inte är med i matchen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in