2016-08-25, 18:19
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FuckBlash
Stämmer detta? Jag har för mig att han inte är inblandad utan det rör sig om en annan 25-åring. 19901230-61S6 Isma*l Shokr*, Mah*r. *=i.

Det har förekommit uppgifter i båda riktningar.
Först att det var han. Sedan att det var en annan 25-åring.
Sedan påstods igen att det var han. Jag vet inte.
Om det är han du skriver så är det ju inte 18-åringens
partner.
Vore intressant att veta var du fått uppgiften om
19901230-61S6 Isma*l Shokr*, Mah*r. *=i
från, så att vi en gång för alla kan avföra "den andra"
25-åringen.

I misshandeln i mitten av juli deltog 7-9 olika personer.
Det kan ju ha funnits mer än en 25-åring bland dom.

PS. Det kan ju vara så att båda finns i det gäng som rör
sig runt JM. Vi har fått uppgifter om att JM anlitat "den
förste" 25-åringen som tolk. Det säger ju egentligen
ingenting om deras eventuella relation i övrigt.
Min huvudtanke här var att bygga upp en lista på vilka
det kan vara fråga om som rör sig runt JM. Att finnas
där behöver ju inte betyda att man utfört brott åt JM.

Senast redigerad av lasternassumma 2016-08-25 kl. 18:31. Anledning: mer än en 25-åring... + PS
Citera
2016-08-25, 18:27
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frihetsbaronen
Nu har ju dock hennes ungar (åtminstone en) varit inne på HBV hem. Framgår ganska tydligt i Lexbase och domen som finns där på en av döttrarna. Så nog har socialen i detta fall gjort det de ska. https://minfil.org/O3v6o0b5bd/B1000-14.PDF

Jag hörde också att en äldre unge till JM fanns i Lexbase. Men henne har nog pappan hand om eller ännu hellre; har hon flugit ut. Jag tänkte närmast på de ungar som JM har med sig på resa nu. Hur gamla dom är vet jag inte exakt, men säg att tvillingarna är drygt ett år gamla, och så en 8-årig pojke som tydligen hon också har vårdnaden om. Men även de ungar som nu är stora kan ju ha växt upp hos JM när hon var gift med deras respektive pappor, hur många de nu är.

Huruvida socialen har gjort vad dom ska eller inte låter jag vara osagt. Tycker du JM verkar lämplig som förälder att växa upp hos? I en omgivning kantad av kriminalitet och droger.
Citera
2016-08-25, 18:28
Medlem
nobbenss avatar
Det togs upp i morse på TV igen detta mord och en slags expert satt där och menade att sannolikheten att lösa detta mord nu sjunkit drastiskt. Han menade vidare att ett avgörande steg mot ett misslyckande var att de huvudmisstänkta varit anhållna och blivit släppta.

Det var det jag här tidigare anförde att jag misstänker att JM var så slipat kall så hon helt medvetet planerade in sin fejkflykt för att på så sätt få till ett (för) tidigt anhållande som viktig del i hennes strategi för att undkomma bli dömd för detta mord och mordförsök.

Hon verkar kunna den kriminella sfären mycket gott och det på båda sidor. Skulle inte förvåna mig mycket om hon dessutom med tjänstvilliga medhjälpare också styr o ställer i denna sfär och ja från alla sidor o vinklar

Förresten är hon nu utomlands eller...? Tyckte det sades men jag kan ha hört fel med mitt halva öra!
Citera
2016-08-25, 18:34
Medlem
Roobes avatar
Om klienten önskar ett annat biträde så är det standard att man besvarar förfrågningen och i svaret går igenom de åsikter klienten haft. Det är även standardförfarande att medge ombudsbyte.
Citera
Medlem
FuckBlashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Det har förekommit uppgifter i båda riktningar.
Först att det var han. Sedan att det var en annan 25-åring.
Sedan påstods igen att det var han. Jag vet inte.
Om det är han du skriver så är det ju inte 18-åringens
partner.
Vore intressant att veta var du fått uppgiften om
19901230-61S6 Isma*l Shokr*, Mah*r. *=i
från, så att vi en gång för alla kan avföra "den andra"
25-åringen.

I misshandeln i mitten av juli deltog 7-9 olika personer.
Det kan ju ha funnits mer än en 25-åring bland dom.

Vad jag förstår så är detta en GM mot två BO.

https://minfil.org/i7r8o7b8bb/Eskilstuna_TR_B_1905-16_Aktbil_1-5.pdf

Först postat av användaren #BillBass i inlägg #2532.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av forum202
Går det att se vad hennes pojkvän, den afghanska tolken, är dömd för också. J*far J*fari, *=a

Inget spännande i alla fall
https://minfil.org/Pdvao3b6b9/B288-14.PDF
Citera
2016-08-25, 18:35
Medlem
Roobes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nobbens
Det togs upp i morse på TV igen detta mord och en slags expert satt där och menade att sannolikheten att lösa detta mord nu sjunkit drastiskt. Han menade vidare att ett avgörande steg mot ett misslyckande var att de huvudmisstänkta varit anhållna och blivit släppta.

Förresten är hon nu utomlands eller...? Tyckte det sades men jag kan ha hört fel med mitt halva öra!

NFC kommer med rapport om ett tag. Finns det inget där så har du helt rätt. Då blir det svårt att lösa när det gått så lång tid.
Citera
2016-08-25, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Jag hörde också att en äldre unge till JM fanns i Lexbase. Men henne har nog pappan hand om eller ännu hellre; har hon flugit ut. Jag tänkte närmast på de ungar som JM har med sig på resa nu. Hur gamla dom är vet jag inte exakt, men säg att tvillingarna är drygt ett år gamla, och så en 8-årig pojke som tydligen hon också har vårdnaden om. Men även de ungar som nu är stora kan ju ha växt upp hos JM när hon var gift med deras respektive pappor, hur många de nu är.

Huruvida socialen har gjort vad dom ska eller inte låter jag vara osagt. Tycker du JM verkar lämplig som förälder att växa upp hos? I en omgivning kantad av kriminalitet och droger.

Nej, jag tycker JM verkar vara en riktigt kass förälder. Jag menar dock socialen kan inte göra så mycket om de inte får in någon orosanmälan. För då har de inte kännedom om att barnen far ila.
Har tidigare i tråden uttryckt förvåning över att att folk i närheten av familjen inte reagerat och gjort någon anmälan till socialen.
Citera
2016-08-25, 18:41
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FuckBlash
Vad jag förstår så är detta en GM mot två BO.

https://minfil.org/i7r8o7b8bb/Eskilstuna_TR_B_1905-16_Aktbil_1-5.pdf

Först postat av användaren #BillBass i inlägg #2532.

Det har tidigare, bl.a. i ekuriren, uppgetts att det var 7-9 personer
som kom till lägenheten där de två som misshandlades och två till
fanns.
Jag tolkar ansökan om målsägarbiträde, som är daterad 2016-07-13
som att det då fanns en person som "förundersökningen inletts mot",
en 25-åring som inte är dotterns sambo.
Jag har inte sett något om det är någon av de övriga 6-8 som har
identifierats, men jag håller med dig, att utgående från det vi har
nu, så tycker jag vi avför dotterns sambo tills vidare!

Citera
2016-08-25, 18:41
Medlem
bananapanss avatar
JM tycks ha en väldigt förgiftad relation med sin mor och syster med tanke på Massi Fritz inblandning. Vad betyder detta? Troligtvis så misstänker väl modern samma gärningsmän som i fallet med misshandeln utav flyktingpojkarna, med JM som uppdragsgivare då.
Citera
2016-08-25, 18:42
Medlem
Starka smärtstillande läkemedel
Det är känt, att samtidigt intag av alkohol och smärtstillande medel som innehåller morfin, metadon, petidin, ketobemidon, kodein, oxikodon, tramadol, dextropropoxifen eller pentazocin kan ge kraftigt förstärkta effekter med i värsta fall risk för andningsförlamning och död. Detta kan inträffa redan vid normal dosering av läkemedlet i kombination med alkoholhalter i blodet på 1-2 promille.

Starka smärtstillande läkemedel ska således aldrig kombineras med alkohol. Under senare år har man särskilt varnat för kombinationen dextropropoxifen och alkohol.
http://www.fass.se/LIF/medicineandhealth?docId=18363
Citera
2016-08-25, 18:47
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Anki skrev en replik på det som Carlstedt sagt till VLT.
Bevisa att han inte sagt det hon påstått till VLT så
tror jag dig.

Ge dig nu för i helvete, media har inte fått tag på Carlstedt trots ihärdiga försök, vad media har gjort är att de citerat ur den inlaga som Carlstedt lämnade in till tingsrätten.

Änkan Möller har kommenterat de citat från inlagan som media har förmedlat helt enkelt, vad fan är konstigt med det?

Carlstedt gör inte som mediakåta Massi-Fritz som i stort sett endast jobbar i media för något annat har hon inte att komma med.

En bra karl kort sagt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in