2016-08-25, 17:21
Medlem
Skyldig eller inte - skyldig - MGM är en person som har lätt för att skaffa sig ovänner uppenbarligen. Och dessutom tycker nog många som jag att det är extremt obehagligt när en person som är avlönad för att hjälpa utsatta barn utnyttjar dessa sexuellt. Inte så konstigt att hon blir så uthängd. Men - det finns ett stort men - hennes barn blir också uthängda. De är ju oskyldiga men drabbas förmodligen mer av drevet än MGM
Citera
2016-08-25, 17:25
Medlem
boqpods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Bra uppslag boqpod!
Det är ju fullt möjligt, för att inte säga troligt, att vissa av dessa är "intressanta" att
höra för både misshandeln i juli och i mordet i början av augusti.
Dom kan ju vara inblandade i ytterligare ett antal brott, som t.ex. det
misstänkta mordet för ett år sedan.
Det kan ju vara så att polisen inte kan tala med någon av dessa utan att
först hitta en tolk. Det kan ju vara ett hinder som på flera sätt försvårar
de olika utredningarna och förundersökningarna.
De enda, av dessa, som jag sett har identifierats här tidigare, är JMs 18-åring
och 25-åringen som är far till JMs 18-åriga dotters barn.

Vi har ju en mängd källor på att JM umgås i "kriminella kretsar". Det handlar såklart inte om vare sig Firman eller HA utan vi får anta att det är hennes "flyktingbarn" som står för det brottsliga.
Eskilstuna kanske drunknar i flyktingar, men torde inte några sticka ut en aning? Det måste finnas mer information kring dessa grabbar som glatt tar selfies med flyktingmamman?
Vad händer kring JMs bostad? Det påstås ha varit ett jävla spring däromkring, sånt brukar inte sällan föra med sig oegentligheter.
Citera
2016-08-25, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irishrage
Hur kan polisen vara så enormt dåliga att de inte hittar något på brottsplatsen? Motivet finns vilket är de 2,5 miljonerna i livförsäkring. Eller är GM så skicklig att hon lämnat en helt ren mordplats?

Ja, jag instämmer. Alla märkliga saker som hänt kring JM de senaste åren har märkligt nog lagts ner. Vad är det för stolpskott som skött utredningarna?
Citera
2016-08-25, 17:33
Medlem
Starbacks avatar
Vresrosen:
"Det är nu vi hör är allt som ligger Johanna till last, men tydligen så har ingen inkommit med någon orosanmälan som lett till åtgärd från socialen. Så den oron folk har för barnen klingar falskt.

Hade hon suttit hemma och tryckt i lägenheten hade det också övertolkats, och folk hade då tyckt synd om barnen som inte får komma ut och bada.

Det som är underligt, är att en fru, en dotter och afghaner har samma advokat. Som alla i flock vänder sig till Massi-Fritz som omvandlar dem till mediala brottsoffer. Det är sunkigt, och en intressekonflikt som är ett nytt lågvattensmärke från en advokat som alltid säljer samma ramsor med ord".

Jaha, nu var det ju inte ungarnas uteblivna bad jag oroade mej för i första hand. Jag tänkte snarast på att växa upp med en kriminell mamma som uppenbarligen är narkoman, sen 15 år. Jag har fått för mej att JM har bott med sina barn i den beramade 5- eller 10-rummaren där hon även bedrev flyktingboende och satte på småpojkar. Rätta mej gärna om jag har fel.

Ska just hennes ungar inte få växa upp utan ständig kriminalitet och missbruk runt sej. Sen vet jag inte att jag haft en enda synpunkt på hennes pågående resa till Thailand. Så varför du är så stött på mej för detta begriper jag inte. Det är möjligt att jag hade gjort likadant oavsett skuldfrågan.

Om du hade haft insikt om hur många barn som far illa i Sverige och som soc inte hinner utreda till följd av underbemanning och tidsbrist skulle du bli förvånad. Flest gånger hinner man bara krafsa litet på ytan innan man måste rusa på möte eller kasta sej över nästa ärende. Det finns inget falskt i att bry sej om dessa ungar.

I just detta fall kan ju inverka att de som i såna fall skulle hämta ungarna är hennes f d kolleger. Var JM sitter och trycker nånstans medan kriminaliteten arbetas igenom här hemma är mej fullkomligt likgiltigt. Ursäkta att jag var ofin nog att påpeka att hennes ungar förmodligen haft ett helvete.

BTW: att hennes syster Ul*ika har begärt målsägarbiträde beror säkert på att hon har haft inbrott av folk från den prejade Mercan vi tidigare fick höra talas om i tråden. I den bemärkelsen är ju även systern ett brottsoffer.

Senast redigerad av Starback 2016-08-25 kl. 17:49.
Citera
2016-08-25, 17:58
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN
Då har du återigen missförstått. Carlstedt har inte gått in någon sorts litterär strid i media. Tvärtom.
Han har valt att inte svara media när dessa ringt som vettvillingar och vill ha smaskig
Information som dom kan skapa en 5-6 nya artiklar på. Artiklarna du idag kan läsa om
hur Carlstedts ser på saken att AM ville byta ut honom är direkt information ifrån tingsrätten
där han bemött Möllers kritik.
Självklart skall Carlstedt ge sin syn på saken och svara men tack och lov gjorde han det
på rätt plats, inte i media.
Den som nu kör polemik spåret medialt är Massi och Möller och än så länge avstår
Carlstedt också att bemöta detta då han duckar till den mediala leken. Bra gjort hoppas
han behåller denna linje.

Beakta fakta!
Du fortsätter att göra som du gjort genom hela den här tråden. Du plockar
fragment av fakta och bortser från viktiga delar för att kunna bygga upp en
bild av vad som hänt som stämmer med ett resultat som du vill ha. Ibland
ändrar du på fakta, om du tycker att det behövs för att skapa den bild som
du önskar. Om du beaktade fakta som föreligger så blir bilden en helt annan.
Sedan försöker du säga att de som inte köper dina påhitt har missförstått!
Så även i detta fall.

Detta är vad som faktiskt har hänt:

2016-08-24 – Anki begär att få byta målsägarbiträde
Anki lämnar en begäran till Västmanlands tingsrätt att få byta målsägarbiträde.
Samtidigt framför 63-åringens äldre dotter, alltså en äldre syster till 41-åringen, önskemål
om att också få Massi-Fritz som målsägandebiträde.
Anledningen till att 63-åringen vill byta målsägandebiträde uppges vara att hon upplevt
stora svårigheter med att få kontakt med sitt ombud. Samt att hon ska ha varit besviken
på att hennes nuvarande målsägandebiträde Thomas Carlstedt inte har återkopplat på
samtal eller ställda frågor trots överenskommelse om detta.
Detta är en skrivelse till tingsrätten. Eftersom det är en offentlig handling kan tidningarna
ta del av handlingen. De frågar Elisabeth Massi Fritz, som bekräftar att hon fått en förfrågan
från Anki och att hon förklarat sig beredd att ta på sig uppdraget. Det var inte Massi Fritz
som tog kontakt med den 63-åriga kvinnan.

2016-08-24 – Carlstedt slår tillbaka
Carlstedt tillbakavisar helt att Anki har skäl för sitt missnöje. Han påstår också att Elisabeth
Massi-Fritz kontaktat Anki i målsägandebiträdefrågan, vilket både Massi-Fritz och Anki förnekar.

2016-08-24 – Änkans första ord – Han kränker mig djupt!
"Har tagit del av en artikel i VLT i dag där Thomas Carlstedt skriver en osanning om mig som
kränker mig djupt. Han berättar i artikeln att Elisabeth Massi Fritz skulle ha ringt upp mig och
berättat att hon ska vara målsägandebiträde till de två pojkarna som blivit misshandlade efter
den uppmärksammade historien om sexuella övergrepp", skriver kvinnan och fortsätter:
"Mer brist av förtroende"
"Detta stämmer inte i något avseende. Jag tog själv kontakt med Elisabeth Massi Fritz söndagen
den 21/8 där frågan ställdes om hon var intresserad av att vara målsägandebiträde i frågan.
Detta var den absolut första kontakten med Elisabeth Massi Fritz. Uttalandet i VLT skapar så
klart än mer brist av förtroende att ha Thomas Carlstedt som målsägandebiträde", skriver
Arbogaänkan.

Det är Carlstedt som har uttalat sig i VLT.
Massi-Fritz och Anki har tydligt och entydigt berättat att hans uttalanden inte stämmer.

Din slutsats är att Carlstedt inte har uttalat sig i media och att
han har rätt och att Massi-Fritz och Anki har fel...

Läs mer:
Vill byta målsägandebiträde
Carlstedt slår tillbaka
Änkans första ord efter natten i stugan

Senast redigerad av lasternassumma 2016-08-25 kl. 18:01.
Citera
2016-08-25, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Vresrosen:
"Det är nu vi hör är allt som ligger Johanna till last, men tydligen så har ingen inkommit med någon orosanmälan som lett till åtgärd från socialen. Så den oron folk har för barnen klingar falskt.

Hade hon suttit hemma och tryckt i lägenheten hade det också övertolkats, och folk hade då tyckt synd om barnen som inte får komma ut och bada.

Det som är underligt, är att en fru, en dotter och afghaner har samma advokat. Som alla i flock vänder sig till Massi-Fritz som omvandlar dem till mediala brottsoffer. Det är sunkigt, och en intressekonflikt som är ett nytt lågvattensmärke från en advokat som alltid säljer samma ramsor med ord".

Jaha, nu var det ju inte ungarnas uteblivna bad jag oroade mej för i första hand. Jag tänkte snarast på att växa upp med en kriminell mamma som uppenbarligen är narkoman, sen 15 år. Jag har fått för mej att JM har bott med sina barn i den beramade 5- eller 10-rummaren där hon även bedrev flyktingboende och satte på småpojkar. Rätta mej gärna om jag har fel.

Ska just hennes ungar inte få växa upp utan ständig kriminalitet och missbruk runt sej. Sen vet jag inte att jag haft en enda synpunkt på hennes pågående resa till Thailand. Så varför du är så stött på mej för detta begriper jag inte. Det är möjligt att jag hade gjort likadant oavsett skuldfrågan.

Om du hade haft insikt om hur många barn som far illa i Sverige och som soc inte hinner utreda till följd av underbemanning och tidsbrist skulle du bli förvånad. Flest gånger hinner man bara krafsa litet på ytan innan man måste rusa på möte eller kasta sej över nästa ärende. Det finns inget falskt i att bry sej om dessa ungar.

I just detta fall kan ju inverka att de som i såna fall skulle hämta ungarna är hennes f d kolleger. Var JM sitter och trycker nånstans medan kriminaliteten arbetas igenom här hemma är mej fullkomligt likgiltigt. Ursäkta att jag var ofin nog att påpeka att hennes ungar förmodligen haft ett helvete.

BTW: att hennes syster Ul*ika har begärt målsägarbiträde beror säkert på att hon har haft inbrott av folk från den prejade Mercan vi tidigare fick höra talas om i tråden. I den bemärkelsen är ju även systern ett brottsoffer.

Nu har ju dock hennes ungar (åtminstone en) varit inne på HBV hem. Framgår ganska tydligt i Lexbase och domen som finns där på en av döttrarna. Så nog har socialen i detta fall gjort det de ska. https://minfil.org/O3v6o0b5bd/B1000-14.PDF
Senast redigerad av Frihetsbaronen 2016-08-25 kl. 18:05.
Citera
2016-08-25, 18:06
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Beakta fakta!
Så även i detta fall.

Samtidigt framför 63-åringens äldre dotter, alltså en äldre syster till 41-åringen, önskemål
Anledningen till att 63-åringen vill byta målsägandebiträde uppges vara att hon upplevt
stora svårigheter med att få kontakt med sitt ombud. Samt att hon ska ha varit besviken
på att hennes nuvarande målsägandebiträde Thomas Carlstedt inte har återkopplat på
Detta är en skrivelse till tingsrätten. Eftersom det är en offentlig handling kan tidningarna
ta del av handlingen. De frågar Elisabeth Massi Fritz, som bekräftar att hon fått en förfrågan
från Anki och att hon förklarat sig beredd att ta på sig uppdraget. Det var inte Massi Fritz

Carlstedt tillbakavisar helt att Anki har skäl för sitt missnöje. Han påstår också att Elisabeth
Massi-Fritz kontaktat Anki i målsägandebiträdefrågan, vilket både Massi-Fritz och Anki förnekar.

"Har tagit del av en artikel i VLT i dag där Thomas Carlstedt skriver en osanning om mig som
kränker mig djupt. Han berättar i artikeln att Elisabeth Massi Fritz skulle ha ringt upp mig och
berättat att hon ska vara målsägandebiträde till de två pojkarna som blivit misshandlade efter
den uppmärksammade historien om sexuella övergrepp", skriver kvinnan och fortsätter:
"Detta stämmer inte i något avseende. Jag tog själv kontakt med Elisabeth Massi Fritz söndagen
den 21/8 där frågan ställdes om hon var intresserad av att vara målsägandebiträde i frågan.
Detta var den absolut första kontakten med Elisabeth Massi Fritz. Uttalandet i VLT skapar så
klart än mer brist av förtroende att ha Thomas Carlstedt som målsägandebiträde", skriver
Arbogaänkan.

Massi-Fritz och Anki har tydligt och entydigt berättat att hans uttalanden inte stämmer.

Läs mer:
Carlstedt slår tillbaka

Men det som står i artikeln "Carlstedt slår tillbaka" inleds med:
Citat:
I sitt svar till Västmanlands tingsrätt skriver han bland annat:
och avslutas med
Citat:
Han avslutar brevet till tingsrätten med att konstatera att ”jag har biträtt henne som målsägandebiträde på ett sätt som i mitt tycke har varit helt korrekt och i alla delar hittills tilllvaratagit NN:s intressen”.
Det är ingen intervju med VLT. Det är VLT som citerar ur Carlsteds svar till tingsrätten så för en gångs skull är jag benägen att hålla med LKVN
Citera
2016-08-25, 18:12
Bannlyst
Citat:
Beakta fakta!
Så även i detta fall.

Arbogaänkan.

Läs mer:
Carlstedt slår tillbaka

På riktigt ?

Carlstedts svar till tingsrätten är också en offentlig handling. Det är den media matar dig med
men levererar saftiga rubriker av typen "Carlstedt slår tillbaka". Han "slår" inte medialt tillbaka
utan besvarar kritiken och ger TR sin version. Fatta!

Expressens artikel idag däremot ifrån Massi och Möller är ett medialt uttalande då tingsrätten ha
fått både Möllers och Carlstedts syn och på den skall "ta ett beslut". Tydligen var det viktigt för
damerna att bemöta Carlstedts replik till tingsrätten men för att göra så är man tvungen att
numera gå via media. Vilket damerna idag gjort.

Du har missförstått jargongen. Bara att inse.
Citera
2016-08-25, 18:13
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Men det som står i artikeln "Carlstedt slår tillbaka" inleds med:
och avslutas med

Det är ingen intervju med VLT. Det är VLT som citerar ur Carlsteds svar till tingsrätten så för en gångs skull är jag benägen att hålla med LKVN

Så kan det vara.
Det är Anki som anklagar Carlstedt för att ha uttalat sig i VLT, men
det kan ju vara hon som tolkat det som att det hon läste i VLT var
Carlstedt's uttalande för VLT trots att det var utdrag från hans
skrivelse till tingsrätten. Det borde ju gå att kolla upp.
Det kan ju alltid vara så att det som står i tidningen är fel...

Citera
2016-08-25, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frihetsbaronen
Vet inte om det varit uppe tidigare men även JM döttrar Amanda och Julia förekommer i Lexbase.

Julia är dömd för narkotikabrott och brott mot lagen om förbud beträffande knivar och andra farliga föremål.

Har hon en moped?

Går det att se vad hennes pojkvän, den afghanska tolken, är dömd för också. J*far J*fari, *=a
Citera
2016-08-25, 18:14
Medlem
FuckBlashs avatar
Citat:
Bra uppslag boqpod!
Det är ju fullt möjligt, för att inte säga troligt, att vissa av dessa är "intressanta" att
höra för både misshandeln i juli och i mordet i början av augusti.
Dom kan ju vara inblandade i ytterligare ett antal brott, som t.ex. det
misstänkta mordet för ett år sedan.
Det kan ju vara så att polisen inte kan tala med någon av dessa utan att
först hitta en tolk. Det kan ju vara ett hinder som på flera sätt försvårar
de olika utredningarna och förundersökningarna.
De enda, av dessa, som jag sett har identifierats här tidigare, är JMs 18-åring
och 25-åringen som är far till JMs 18-åriga dotters barn.

Stämmer detta? Jag har för mig att han inte är inblandad utan det rör sig om en annan 25-åring. 19901230-61S6 Isma*l Shokr*, Mah*r. *=i.
Citera
2016-08-25, 18:16
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN
På riktigt ?

Carlstedts svar till tingsrätten är också en offentlig handling. Det är den media matar dig med
men levererar saftiga rubriker av typen "Carlstedt slår tillbaka". Han "slår" inte medialt tillbaka
utan besvarar kritiken och ger TR sin version. Fatta!

Expressens artikel idag däremot ifrån Massi och Möller är ett medialt uttalande då tingsrätten ha
fått både Möllers och Carlstedts syn och på den skall "ta ett beslut". Tydligen var det viktigt för
damerna att bemöta Carlstedts replik till tingsrätten men för att göra så är man tvungen att
numera gå via media. Vilket damerna idag gjort.

Du har missförstått jargongen. Bara att inse.

Anki skrev en replik på det som Carlstedt sagt till VLT.
Bevisa att han inte sagt det hon påstått till VLT så
tror jag dig.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in