Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-08-25, 08:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OukMougar
Bli inte förvånade om han ändrar sig i era hjärtefrågor. Här är problemet med att förälska sig i en populist. Trump drivs inte av integritet eller övertygelse, han drivs av en önskan att vinna och kan därför byta åsikt i allt, närsomhelst (och gör det) om det passar hans syften. Han har bytt fram och tillbaka från demokrat till republikan fem gånger. Man kan dessutom tvivla på om han överhuvudtaget är intresserad av politik; en rolig sak Kasich påstått är att Donald Trump Jr försökt locka honom att ta vicepresidentsposten med löftet att han skulle bli ansvarig för både utrikes och inrikespolitiken.

Kan du nämna EN politiker - svensk eller utländsk, som inte är populist? All politik är populism - det ligger liksom i sakens natur att smöra för valmanskåren för att få stöd. T.ex. att helt byta fot vad gäller invandring, tiggare, etc.
2016-08-25, 08:24
Medlem
Rovdjurskossans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pre 1914
Följer inte varenda steg trump tar, men det verkar som om han börjat slira på att bygga muren. Men en fysisk mur har väl aldrig varit mer än åskådliggörande bild av lösningen, som snarast handlar om gränszoner, fler poliser på plats och anpassningar av lagar för att göra gränsen till mer än bara en torr och dammig plats att passera.
Ingen president har väl gillat den olagliga invandringen, och vinner trump får han mandat att göra mer än dem åt problemet.

När sa han det? Senast jag såg Trump uttala sig om muren var för två dagar sedan i Hannity.

-Are you gonna build the wall?
-One hundred percent, yeah.
2016-08-25, 08:35
Medlem
Rovdjurskossans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Efter att ha vadat igenom sajt efter sajt, med hyllningar av Trump från alltifrån Kevin MacDonald till Paul Gottfried, så hittade jag till slut det här:

http://dailycaller.com/2016/08/24/trump-appears-open-to-pathway-to-legalization-for-some-illegal-immigrants/

Tja, vad ska man säga? Om jag vore mexikan så skulle jag inte tycka att utsikten att behöva betala böter och sen skatt som alla andra, givet att de alls kommer på en, är något som skulle avskräcka mig från att invandra illegalt. Och det lär ju vara lätt även i framtiden med "overstaying the visa" efter ett besök hos släktingar eller turistande.

Ärligt talat så vet jag inte vad du hade förväntat dig. Du trodde att militäreskorterade bussar skulle börja rulla i skytteltrafik, innehållandes mexikanska gråtande mammor med barn som inte varit i Mexiko på 20 år? Ingen har ju trott det, inte ens MSM när de försökt måla fan på väggen.

USA befinner sig i ett läge med en grotesk politisk skuld, och även om det inte är den tillträdande presidentens fel så måste han förhålla sig till den. Det bor illegala i USA, även så kallade "good people", och USAs befolkning kommer inte att acceptera en massdeportation innehållandes dessa. Din förhoppning får då bli vad som kommer efter Trump, men personligen tror jag inte sådana politiska beslut kan tas annat än efter ett blodigt krig.
2016-08-25, 09:13
Medlem
Enlig Real Clear Politics så verkar det rätt tungt för Mr Trump
http://www.realclearpolitics.com/epolls/2016/president/2016_elections_electoral_college_map.html
Hilary har redan 272 Säkra/Halvsäkra Delegater mot Trump 154
Sen så leder Clinton i flera kvarvarande Swing stater som Ohio.Nevada,Florida Nord Carolina.
Och det är bara drygt 2 Månader kvar till valet.
Men Real Clean... är väl också Rigad eller ?
2016-08-25, 09:23
Medlem
baggebo1s avatar
Intervju med Ann Coulter som fortfarande tror på Trump men menar att det är ett stort misstag att börja sväva på orden kring invandrings- och amnestifrågan. Hon är helt på min sida i det att hon påpekar att det är rådgivarna som övertygat Trump om detta (hon menar alltså, till skillnad från hispiga nervvrak, att rådgivare påverkar Trump):

http://thehill.com/blogs/blog-briefing-room/news/292488-coulter-its-a-mistake-for-trump-to-soften-on-immigration
2016-08-25, 10:01
Medlem
Stabskaptens avatar
Den färgstarke judekritiske juden Nathanael Kapner kommenterar Trumps strategi för att nå ut till svarta väljare:

Can Trump Get The Black Vote?

https://www.youtube.com/watch?v=a-_uSaDsRRA
2016-08-25, 10:30
Medlem
State polls från alla stater hos Reuters:

Pennsylvania

Clinton 46%
Trump 45%

Michigan

Clinton 44%
Trump 43%

Wisconsin

Clinton 38%
Trump 37%

New Hampshire

Clinton 41%
Trump 39%

Iowa:

Clinton 41%
Trump 41%

Colorado

Clinton 42%
Trump 39%

Maine

Clinton 33%
Trump 37%

Nevada

Clinton 40%
Trump 38%

Virginia

Clinton 45%
Trump 39%

Florida

Clinton 49%
Trump 41%

Ohio

Clinton 45%
Trump 39%

Oregon

Clinton 43%
Trump 39%

Om det ser ut så här när det går dåligt för Trump hur fan ser det ut när det går bra.

Han borde nog tänka efter det här med lätta på immigrationen för han verkar krossa med vita väljare.
2016-08-25, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Efter att ha vadat igenom sajt efter sajt, med hyllningar av Trump från alltifrån Kevin MacDonald till Paul Gottfried, så hittade jag till slut det här:

http://dailycaller.com/2016/08/24/trump-appears-open-to-pathway-to-legalization-for-some-illegal-immigrants/

Tja, vad ska man säga? Om jag vore mexikan så skulle jag inte tycka att utsikten att behöva betala böter och sen skatt som alla andra, givet att de alls kommer på en, är något som skulle avskräcka mig från att invandra illegalt. Och det lär ju vara lätt även i framtiden med "overstaying the visa" efter ett besök hos släktingar eller turistande.

Och upplägget är inte alls rättvist visavi dem som stått länge i en legal kö.

Hur många är det? 100.000? I så fall ska alltså 10,9 (eller 29,9) miljoner få stanna.

Ja, vad fan vet jag? Det kanske blir jättebra. Det tråkiga är att Trump har approprierat hela invandringsfrågan och just nu effektivt oskadliggjort alla skarpare invandringskritiker med tuffare hållningar. Och om han kan skrynkla till frågan såpass, så kan han skrynkla till den ytterligare när han väl tillträtt; och skrynkla till även andra frågor.

Så precis som jag har sagt flera gånger: Jag vill se hård granskning av detta, och skarp kritik, från inifrån Trumptåget. Om det inte kommer en vital debatt, så blir det klart svårare att fortsätta tro på Trumprörelsens förträfflighet.

Ja, så är det. Trump har väsentligen tagit över Jebs/Rubios/Kasichs invandringspolitik.

Det känns helt uselt. Falskt.

Fast sista ordet är knappast sagt i frågan.

Vill bara påpeka att "illegals who have commited crimes" är alla illegala invandrare. De begår automatiskt brott så fort de kommer till USA olagligt.
2016-08-25, 11:11
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheStriptease
Vill bara påpeka att "illegals who have commited crimes" är alla illegala invandrare. De begår automatiskt brott så fort de kommer till USA olagligt.

Fast då säger man "all illegals" och inte de som har begått brott, det är en jävla skillnad på alla illegala invandrare och alla illegala invandrare som även har begått ett brott.
2016-08-25, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Fast då säger man "all illegals" och inte de som har begått brott, det är en jävla skillnad på alla illegala invandrare och alla illegala invandrare som även har begått ett brott.

Alla illegala invandrare har begått ett brott. Punkt. Det är därför de kallas illegala invandrare, eftersom det är illegalt(olagligt) att komma till USA på det sätt de gör.
2016-08-25, 11:24
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheStriptease
Alla illegala invandrare har begått ett brott. Punkt. Det är därför de kallas illegala invandrare, eftersom det är illegalt(olagligt) att komma till USA på det sätt de gör.

Fast återigen då säger man inte att det endast gäller de som har begått ett brott utan man säger alla illegala invandrare, det är en enorm skillnad mellan de två meningarna.
Senast redigerad av Ondahamstern 2016-08-25 kl. 11:25. Anledning: Skriver från telefonen
2016-08-25, 12:20
Medlem
Rovdjurskossans avatar
Trumps mjuka sida som folk talar om är för att locka över de vita kvinnorna. Förmodligen på inrådan av Kellyanne Conway. Det kanske funkar, och då är valet klart. Ska bli intressant att se hur det går.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in