2016-08-13, 15:14
Medlem
Här vad jag har förstått så verkar dom kunniga tycka att man ska ta HCG en relativt lång tid innan avslutad kur men kan inte släppa alla dessa olika teorier, kommer ihåg att Dave palumbo sa att man ska börja använda HCG efter sista sticket och köra varannan dag i två veckor och sen följa upp med 100mg clomid /dag i två veckor. har hört andra sådana påståenden också ("ask the doc" har jag för mig också rekommendera detsamma angående HCG.

Ni som är väldigt insatta i detta har ni genom att prova eller genom att läst beslutat er av vilket upplägg som är bäst?
Citera
2016-08-13, 15:26
Medlem
Titanites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kemparen
Här vad jag har förstått så verkar dom kunniga tycka att man ska ta HCG en relativt lång tid innan avslutad kur men kan inte släppa alla dessa olika teorier, kommer ihåg att Dave palumbo sa att man ska börja använda HCG efter sista sticket och köra varannan dag i två veckor och sen följa upp med 100mg clomid /dag i två veckor. har hört andra sådana påståenden också ("ask the doc" har jag för mig också rekommendera detsamma angående HCG.

Ni som är väldigt insatta i detta har ni genom att prova eller genom att läst beslutat er av vilket upplägg som är bäst?

Använding av HCG i PCT kommer bara förlänga starten på din naturliga production istället för att "kickstarta" som många tror.
Citera
2016-08-22, 07:56
Medlem
Vad skulle ni rekommendera efter en Dboll kur för få tillbaka sexlusten och kunna bli hård även därnere igen ? Körde 50/50
Citera
2016-08-22, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kemparen

Av vad jag förstått så är HCG bra om man känner av att man fått testikelatrofi.
En del får mer, andra mindre (allas kroppar är annorlunda) och HCG kan då väcka upp bollarna och göra dem mer mottagliga för LH samt FSH.

Vissa menar att om bollarna har varit i "vila" för länge så är de inte mottagliga för LH samt FSH och att Clomid & Nolva då inte har någon större effekt i början av en PCT. Genom att väcka upp bollarna med konstgjort LH (HCG) så kan man sen koncentrerar på att kickstarta igång HPTA:n och veta att bollarna kan göra sitt jobb med den LH som clomid & Nolva frigör dvs omvandla LH till testosteron.
Citera
2016-08-22, 14:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av PoxW
Av vad jag förstått så är HCG bra om man känner av att man fått testikelatrofi.
En del får mer, andra mindre (allas kroppar är annorlunda) och HCG kan då väcka upp bollarna och göra dem mer mottagliga för LH samt FSH.

Vissa menar att om bollarna har varit i "vila" för länge så är de inte mottagliga för LH samt FSH och att Clomid & Nolva då inte har någon större effekt i början av en PCT. Genom att väcka upp bollarna med konstgjort LH (HCG) så kan man sen koncentrerar på att kickstarta igång HPTA:n och veta att bollarna kan göra sitt jobb med den LH som clomid & Nolva frigör dvs omvandla LH till testosteron.

HCG använder man om man har planer på att kliva av och vill få tillbaka sin produktion snabbare istället för att riskera permanenta skador. Bollarnas storlek är ointressant eftersom du blir nedstängd oavsett och ju längre tid du låter dom krympa desto större chans att du får långvariga problem.

HCG kickar igång produktionen och nolva+clomid återhämtar HPTA i första hand därför ska man aldrig använda hcg under pct eftersom det stänger ner och då tar det betydligt längre tid att få fart på maskineriet igen.
Citera
2016-08-24, 13:15
Medlem
Gick av en kur i början av maj och körde 2 veckor efter det en pct i 30 dagar.

Kuren:
testo e Only 300mg e3.5d

Pct:
Nolva 40mg dag 1-14
Nolva 20mg dag 15-30
Clomid 100mg dag 1-14
Clomid 50mg dag 15-30
Proviron 40mg dag 1-30

Var nyligen och tog blodprover och visade sig att testot låg på 12mmol
Kortisolet på 540 och jag har länge haft en relativt låg period av stress osv. Så tankarna går ju lite kring om det kan spela in men känns fortfarande sjukt lågt speciellt då man är mellan 20-30 och det är lägre nivåer än en 80-åring bör ha typ?

Är det värt att kontakta nån urolog/vårdcentralen och isåfall ska man vara helt öppen med att man kurat?

Tacksam för svar
Senast redigerad av superellips 2016-08-24 kl. 13:17.
Citera
2016-08-24, 19:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av superellips

Kuren:
testo e Only 300mg e3.5d

Pct:
Nolva 40mg dag 1-14
Nolva 20mg dag 15-30
Clomid 100mg dag 1-14
Clomid 50mg dag 15-30
Proviron 40mg dag 1-30

Kortisolet på 540 och jag har länge haft en relativt låg period av stress osv. Så tankarna går ju lite kring om det kan spela in men känns fortfarande sjukt lågt speciellt då man är mellan 20-30 och det är lägre nivåer än en 80-åring bör ha typ?

Är det värt att kontakta nån urolog/vårdcentralen och isåfall ska man vara helt öppen med att man kurat?

Tacksam för svar

Ditt värde är fullständigt normalt och istället för att drömma om trt så bör du se över din vardag då stressen verkar vara ditt största problem. Vänta några månader och ta ett nytt prov men jag misstänker att du är precis som 99% dvs otålig och förväntar dig stålmannen efter en kur.
Citera
2016-08-24, 19:23
Medlem
Tar ni något för att kontrollera en stigning av kortisolvärdet under en PCT?
Funderade att ta lite ashwagandha ev lite rosenrot dvs. adaptogener för att påskynda läkandet av kroppen och ta udden av stressen under en PCT.
Dock så vet man ju att Nolva verkar ha en negativ interaction med mycket tack vara hur det metaboliseras i levern.

Några tips förutom en hälsosam livsstil, mycket sömn och en lagom dos träning.
Citera
2016-08-25, 07:34
Medlem
-KarlAlfreds avatar
Citat:

Kuren:
testo e Only 300mg e3.5d

Pct:
Nolva 40mg dag 1-14
Nolva 20mg dag 15-30
Clomid 100mg dag 1-14
Clomid 50mg dag 15-30
Proviron 40mg dag 1-30

Tacksam för svar

Vad hade du för värde innan kur?

-Alfred
Citera
2016-08-25, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tony_Tedeschi
Ditt värde är fullständigt normalt och istället för att drömma om trt så bör du se över din vardag då stressen verkar vara ditt största problem. Vänta några månader och ta ett nytt prov men jag misstänker att du är precis som 99% dvs otålig och förväntar dig stålmannen efter en kur.

Normalt för att vara efter kur?
Går ju hos en terapeut pga stressen/depressionen så det är väl att fortsätta med det helt enkelt och hålla ut och sedan ta ett prov till hösten.

Citat:
Ursprungligen postat av -KarlAlfred
Vad hade du för värde innan kur?

-Alfred

Tog aldrig prov innan vilket man ångrar nu i efterhand så det vet jag dessvärre inte :/
Ta prover mer frekvent,slänga hcg och kanske inte köra så länge känns som grejer att ta med sig till nästa kur...
Citera
2016-08-25, 09:53
Medlem
Citat:
Normalt för att vara efter kur?
Går ju hos en terapeut pga stressen/depressionen så det är väl att fortsätta med det helt enkelt och hålla ut och sedan ta ett prov till hösten.

Tog aldrig prov innan vilket man ångrar nu i efterhand så det vet jag dessvärre inte :/
Ta prover mer frekvent,slänga hcg och kanske inte köra så länge känns som grejer att ta med sig till nästa kur...

Depression och högt kortisol är förödande för testosteronet så få kolla på detta och noja inte över saker då detta bara förvärra tillståndet.
Självmedicinera inte med olika prepp/kosttillskott utan låt det ta sin tid och föl upp hos läkare.

Hoppa bara inte på en kur innan allt har normaliserat sig då du riskera att gräva hålet djupare och djupare. Få koll på livet och all runtomkring först innan prepp kommer in i bilden.
Citera
2016-08-25, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PoxW
Depression och högt kortisol är förödande för testosteronet så få kolla på detta och noja inte över saker då detta bara förvärra tillståndet.
Självmedicinera inte med olika prepp/kosttillskott utan låt det ta sin tid och föl upp hos läkare.

Hoppa bara inte på en kur innan allt har normaliserat sig då du riskera att gräva hålet djupare och djupare. Få koll på livet och all runtomkring först innan prepp kommer in i bilden.

Jo det är väl så, känns som det hjälper lite med kbt så ska ju fortsätta med det. Dricker inte alkohol, äter inte skräpmat, tränar regelbundet osv. Så kan man få bukt på det psykologiska borde man ha bättre förutsättningar.

Blir ett tag kvar till nästa och då blir det ju när man redan innan mår bra, tar prover både innan under och efter och även kör hcg skulle jag tro för att få igång maskineriet snabbare, det är nog ett tag kvar tills dess dock...

Tror jag gick lite offtopic men tack för alla svar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in