Citat:
Ursprungligen postat av
Trillske
Ja tro fan att ni har tid att fylla den här tråden med inlägg... hur två personer misslyckas såhär kapitalt vet bara ni. Ni fungerar som en algoritm från 80-talet.
1. Vad menar du med har tid?
2. Vad menar du med misslyckats?
Citat:
Ursprungligen postat av
Trillske
Tilläggas ska dock att jag felaktigt trodde ni (alla tre) faktiskt menade kraschen när ni skrev kraschen, inte dippen 2008 som motades med statens hela arsenal av stimulans. Men det gör marginell skillnad - färre hamnade i skiten 2008, men gör ni er läxa ser ni att det är riktigt gott om dem också.
3. Nedgången på 90-talet var inte direkt djupare. Däremot tog det några fler månader innan återhämtningen var gjort.
(Nedgångar i bostadspriser som är relaterade till ökad arbetslöshet och/eller konjunkturförsvagning återhämtar sig när orsakerna är borta. Dvs när vi har det förloppet går det inte att tala om en bubbla anser jag).
4. Fö håller jag inte med om att staten motade med hela arsenalen. T ex gjorde man inget åt att facket skapade arbetslöshet. Där hade man kunnat göra något.
Citat:
Ursprungligen postat av
Trillske
De gjorde inte en bra investering, och ingen som sätter sig i deras asymmetriska position har gjort en bra investering - det spelar ingen som helst roll om det slutar bra eller dåligt. Både Keno och Lotto kan sluta bra och dåligt. Vad gäller EMV är inte lotto bättre, det är bara lättare för gemene man att begripa att Lotto inte är bra eftersom vi har en lättbegriplig utfallsfunktion.
5. Nu måste det fullkomligt ha slagit slint för dig.
För Lotto och liknande så förlorar spelarna ca 50% av insatsen varje vecka. Dvs efter 100 veckor har Lotto-spelarna kvar 0.5^100. Du kan ju räkna efter och se hur mycket det blir. Eller lite rättare sagt.
Satsar man 5 MSEK på Lotto har inget kvar. Köper man ett hus är man efter 100 veckor kvar på startvärdet. Det får ju sägas vara en extrem skillnad.