2010-12-08, 23:55
Medlem
Svolder A är upp 25kr och 38,5% idag, men vad är anledningen?
Hittar ingenting på nyhetssidorna heller.

Svolder B står i stort sett stilla.
Citera
2010-12-09, 00:07
Medlem
Danro80s avatar
Jag har inget svar på din fråga, men enligt Nordnet så ligger den 20% upp
Citera
2010-12-09, 00:42
Medlem
Drakstormens avatar
Därför att omsättningen är närmast obefintlig i A-aktien. Idag omsattes 871 aktier. Det är därför helt ointressant.
Citera
2013-03-27, 19:52
Medlem
Husings avatar
Har vi några Svolder-ägare här i forumet? Vad anser Ni i så fall om den nya utdelningspolicyn? På ett sätt verkar det vara klokt att inte betala ut mer än vad man genererar i rörelsen, men å andra sidan undrar jag om det inte kan få oönskade bieffekter såsom att substansrabatten ökar.
Citera
2016-01-12, 23:49
Medlem
Verkistos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drakstormen
Därför att omsättningen är närmast obefintlig i A-aktien. Idag omsattes 871 aktier. Det är därför helt ointressant.

A-aktien har gått upp med 41 % på ett år, och 100 % räknat på tre år.

Det kan t ex jämföras med Avanza Zero som gått ner med 4 % på ett år, och upp med 33 % räknat på tre år.

Hur ser ni andra på Svolder?
Citera
2016-08-16, 21:02
Medlem
shockdoctors avatar
snart kliver jag in! tror absolut på svolder känns lite som ett upcoming storbolag
Citera
2016-08-16, 22:29
Medlem
Verkistos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drakstormen

Svolders B aktie, som omsätts i ganska hög grad, har gått upp med 38% sen årsskiftet, och 140% på tre år. Det tycker jag är en helt ok ökning.
Citera
2016-08-25, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustAnotherOfUs
Svolder går bra nu. Kommer det att fortsätta upp?

Svolder är ett investmentbolag där alla innehav är börsnoterade. Om innehaven går upp i värde går Svolder upp i värde. Just nu är det väl så att Svolder värderas högre än summan av sina innehav, dvs bolaget handlas till en premie. Det finns ingen anledning att betala en premie för ett investmentbolag där alla bolag är noterade så jag hade aldrig köpta Svolder till en så här hög värdering.
Citera
2017-04-18, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Svolder är ett investmentbolag där alla innehav är börsnoterade. Om innehaven går upp i värde går Svolder upp i värde. Just nu är det väl så att Svolder värderas högre än summan av sina innehav, dvs bolaget handlas till en premie. Det finns ingen anledning att betala en premie för ett investmentbolag där alla bolag är noterade så jag hade aldrig köpta Svolder till en så här hög värdering.

det håller jag inte med om, investor och industrivärden behåller sina innehav över en myclet lång tid pch i det fallet är en premie inte aktuellt men svolder är mer aktivt förvaltat, de köper, säljer, minskar ock ökar frekvent och därför är det inte samma sak att äga motsvarande mängd av innehavem då dessa förändras så ofta.
Citera
2017-04-18, 18:22
Medlem
RostigHinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jordugglan
det håller jag inte med om, investor och industrivärden behåller sina innehav över en myclet lång tid pch i det fallet är en premie inte aktuellt men svolder är mer aktivt förvaltat, de köper, säljer, minskar ock ökar frekvent och därför är det inte samma sak att äga motsvarande mängd av innehavem då dessa förändras så ofta.
En premie är aldrig aktuellt i ett investmentbolag. Då är det billigare att köpa fondandelar och betala förvaltningsavgiften.

Köp hellre aktierna som Svolder har.
Citera
2017-04-19, 01:52
Medlem
Amazonites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RostigHink
En premie är aldrig aktuellt i ett investmentbolag. Då är det billigare att köpa fondandelar och betala förvaltningsavgiften.

Köp hellre aktierna som Svolder har.
Du är ute och cyklar.
Citera
2017-04-19, 02:03
Medlem
RostigHinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amazonite
Du är ute och cyklar.
Nej.
Citera
  • 1