2016-08-24, 16:16
Medlem
MathiasVonCremes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martin5718
Huvuddukar Heter det så?
På flashback heter det så
Citera
2016-08-24, 16:17
Medlem
Vissa här påstår att detta inte löser något, men det skapar åtminstone mer debatt om sekten och dess medeltida, sinnessjuka värderingar. Det är positivt. Det är nödvändigt att detta ämne konstant pumpas in i allmänhetens medvetande.
Citera
2016-08-24, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HarbingerOfTruth
Vissa här påstår att detta inte löser något, men det skapar åtminstone mer debatt om sekten och dess medeltida, sinnessjuka värderingar. Det är positivt. Det är nödvändigt att detta ämne konstant pumpas in i allmänhetens medvetande.

Ja, du har rätt. Fokus på debatten ska alltid ligga där. Hur sjuk islam är och att vi ej vill ha det här.
Citera
2016-08-24, 16:28
Medlem
Jag har svallande hår nästan ner till midjan.

För kvinnor med duk är det som att jag går med hela fittan bar.
Det är det för deras män också.

Av jämställdhet tycker jag dom ska gå med underlivet bart till allas vår beskådan.
Så bidrar dom i alla fall med nåt kul, nåt nytt.

Finns nog många äldre svenskar som inte vet om att dessa kvinnor vaxar, rakar, bränner bort håret på hyskan.
Citera
2016-08-24, 16:31
Medlem
swimmingpools avatar
Ska kvinnor som inte vill visa sina bilringar och orakade ben också tvingas klä av sig. Höjden av dumhet! Inte för att jag skulle vilja ha nåt sånt varmt på huvudet och bryr mig inte om att skydda min hud mor rynkor osv men...
Låt folk klä sig som dom vill.

Citera
2016-08-24, 16:38
Medlem
Ferhs avatar
Borde göra så i Sverige med. Bort med alla kvinnoförtryckande symboler bara. Att gå runt i burka etc är exakt samma sak som att gå runt klädd i nazistuniform med hakkors.
Citera
2016-08-24, 16:38
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eva88
Jag har svallande hår nästan ner till midjan.

För kvinnor med duk är det som att jag går med hela fittan bar.
Det är det för deras män också.

Av jämställdhet tycker jag dom ska gå med underlivet bart till allas vår beskådan.
Så bidrar dom i alla fall med nåt kul, nåt nytt.

Finns nog många äldre svenskar som inte vet om att dessa kvinnor vaxar, rakar, bränner bort håret på hyskan.

Du ville ju hänga på mej i Operation Slöjryck. Jag har ju också långt svallande hår. Vilka partners in crime vi blir!
Om vi jobbar två tillsammans kan vi kanske gå fria om vi skyller på varann?
Vad kan brottsrubriceringen bli? Ofredande?
Jag är så förbannad över att bli betraktad som hora bara för att jag inte har nåt dom döljer håret.
Citera
2016-08-24, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
När får vi se nåt liknande här?
Jag anmäler mej frivilligt som slöjryckare.

Sedan burkiniförbudet införts på flera håll i Frankrike har polisen gått hårt åt muslimska kvinnor.
Nu kommer bilder från stranden i semesterorten Nice på där polis beväpnad med pepparsprej tvingar en kvinna att ta av sig sin hijab.

Nice förbjuder burkinin
”Det var våldsam stämning”
I Cannes tvingades en annan kvinna att lämna stranden och betala böter för att hon bar hijab.
– Jag tänkte inte ens bada, bara doppa mina fötter, säger kvinnan.
Hon visste inte om att det fanns ett förbud och kläderna täckte inte hennes ansikte.
En fransk journalist på plats såg poliserna rikta pepparsprej även mot henne och människor omkring började skrika åt kvinnan att hon inte var välkommen i Frankrike.
– Det var ganska våldsam stämning. Jag hade känslan av att de skulle ge sig på en kvinna som bara satt på marken och grät tillsammans med sin dotter, säger journalisten Mathilde Cusin till Franska 4TV.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article23397202.ab

Människor som skulle applådera polisen om de avlägsnade hakkors från folks kläder sitter nu och förfasar sig över att Frankrike och Belgien inte vill att människor ska gå runt och visa upp sig i kläder som symboliserar hat, slaveri, mord, förtryck och liknande. Man slutar aldrig att förvånas.
Citera
2016-08-24, 16:45
Medlem
Burkinin designades av en kvinna för att utöka muslimska kvinnors frihet (en del muslimska män var väl inte helnöjda). Det blir lite bakvänt när västerlänningar sedan läser in kvinnoförtryck och terror i plagget. Jag tror att de kvinnor som klär sig i burkini och sätter sig på en offentlig strand är de som befinner sig långt bort från en fundamentalistisk religiös tolkning.

Om européer ska reagera såhär vore det ju mer rakryggat och ärligt att inte släppa in muslimer eller förbjuda islam. Det vore åtminstone lättare att förhålla sig till för samtliga inblandade.
Citera
2016-08-24, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sylvia.borin
Exakt.

Jag tycker att det är mer än lovligt korkat att beordra polisen att springa omkring och pepparspraya kvinnor och barn i ansiktet för att de har på sig ett klädesplagg som vi västerlänningar väljer att läsa in kvinnoförtryck i.

Den stora majoriteten av oss européer har aldrig velat ha rasfrämlingar boende i våra länder. Vi gjorde fel redan från början som släppte in dessa. Den enda lösningen på problematiken är repatriering. Vi måste få invasionsstyrkan att återvända till sina hemländer!

Slöjan uppstod för att muslimska män inte kunde se skillnad på slavar och muslimer när de våldtog dom. Så förtrycket är lite missvisande, det är inte ett förtryck mot de som bär slöjan, det är ett ställningstagande att man visar att man anser att alla utan slöja är slavar.
Citera
2016-08-24, 16:46
Medlem
Doodis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
När får vi se nåt liknande här?
Vilken urbota dum fråga; naturligtvis aldrig. Vad får dig att tro att Sverige kommer gå ifrån svart till vitt, plus till minus, ner till upp, osv. och göra någonting som majoriteten av Sveriges befolkning skulle uppskatta bakom stängda dörrar (när det handlar om invandringen)? Här lever vi i praktiken i en ultraliberalistisk internationalism, och det kommer inte att förändras innan något mycket drastiskt händer. Det finns egentligen bara en sak som jag kan föreställa mig skulle kunna få saker och ting att vända, så att det av offentligheten blev godkänt att stå för nationalistiska åsikter, och det är att invandrargrupper först skapar stora grupper, organisationer eller partier som lobbar hårt för att Sverige nu tillhör dem.

Jag hoppas nästan att det händer, och det så snart som möjligt så att jag sedan kunna luta mig tillbaka och bara njuta av resten av mitt liv. Jag önskar alltså att det blir inbördeskrig i Sverige, hur extremt det än må låta.
Vi behöver ett "Elfte september" i Sverige, någonting som enar oss i en kamp mot det som inte är svenskt. Jag menar inte att det ska vara vita mot svarta, jag är faktiskt inte rasist, men jag tror starkt på att människor mår bäst när de känner sig hemma, och just nu är det en oerhört stor andel av Sveriges befolkning som inte känner sig hemma. Vi som har nordisk släkt långt tillbaka i vårt släktträd, vi känner oss inte hemma eftersom så stor andel av folket vi ser runt omkring oss varken ser svenska ut, lever efter svenska värderingar, följer svenska traditioner, och dessutom inte strävar efter att passa in i det svenska samhället på något sätt, utan snarare inväntar att vara i så stor majoritet att det osvenska blir svenskt. Av samma anledning så känner sig inte de flesta invandrare sig hemma här. De få som faktiskt strävar efter att anpassa sin gamla kultur som de hade i sina forna hemland till den redan existerande svenska kulturen tenderar att agera mer "svenskt" än de flesta helsvenskar eftersom de känner en hopplöshet då det som de strävar efter bara blir svårare och svårare att uppnå, och jag skulle tro att de även känner ett visst agg emot stora delar av den helsvenska befolkningen då det faktiskt är deras fel att situationen ser ut som den gör.

Suck, jag borde låta bli att diskutera sånt här, jag blir bara upprörd och ledsen då jag vet att framtiden inte ser ljus ut.

Snälla Vladimir Putin, attackera Sverige så att det blir någon fart.
Citera
2016-08-24, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gurkmajja
Nej det borde man inte men människan tycks oförmögen att lära av historien. Inom en inte alltför avlägsen framtid har vi i Europa snart en situation som kommer att starkt påminna om det som hände på 30-talet.

Knappast, det kommer vara ett befrielsekrig som kommer. Där vi stoppar muslimernas frammarsch. Eller menar du att Judarna massmördade europas befolkning? Våldtog deras barn och sålde dom som slavar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in