Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-08-24, 16:51
Medlem
Sqrbankens avatar
På många sätt avskyr jag religiösa plagg. I arbetslivet ska dessa veck precis som inom myndigheter, en vårdtagare ska inte behöva bli påhälsad av ett tält och allt som har med stämningar att göra likt att inte få anställning pga burka osv. måste veck. Etc.

Men att en muslimsk kvinna vill dega på stranden i huvudduk ser jag helt OK på faktiskt.
Citera
2016-08-24, 16:53
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
När får vi se nåt liknande här?
Jag anmäler mej frivilligt som slöjryckare.
Liknande här i Sverige? Fransk polis tvingar muslimska kvinnor att ta av sina slöjor och hotar med pepparspray. Så hårt behandlar inte svensk polis ens de som bränner bilar i förorterna. Jag kan tänka mig att svensk polis på sin höjd skulle stå och grilla korv tillsammans med de slöjbärande kvinnorna.
Citera
2016-08-24, 17:02
Medlem
Flottsteks avatar
Lagen gäller även för muslimer. Hur svårt kan det vara att förstå det?
Citera
2016-08-24, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Kort sagt kommer det inte göra någon skillnad?

Jag tror ju vi kommer få se mer våld mot tjänsteman nu, iaf när detta sker och mannen/vänner är i sällskap med kvinnan.
Citera
2016-08-24, 17:10
Medlem
Om media istället koncentrerade sej på vilken idiologi som kräver detta

https://www.google.se/search?q=beach+iran&prmd=imnv&tbm=isch&tbo=u&sourc e=univ&fir=JXZYyVBOG8k3OM%253A%252Ctv0DapGp18Xy-M%252C_%253BgvKxWx8xEIs9EM%253A%252CahUnRUvNyQDOnM %252C_%25 3Bk8ryarl2eeSgMM%253A%252CMkY_D0era3EgkM%252C_%253 B3UwD5z4pMg_TjM%253A%252CahUnRUvNyQDOnM%252C_%253B RtktN9yZaxvdbM%253A%252COmsogxSLxt3BvM%252C_%253Bw 65jXcjUjMvl7M%253A%252Cf7RZuRrG--vGIM%252C_&usg=__bNkNyfKmUQmpokMnNSEtAKT7Otc%3D&sa =X&ved=0ahUKEwiw06WOqdrOAhUmP5oKHTBlDokQ7AkIWA&biw =320&bih=529#imgrc=MScUSAkMkH29HM%3A

Damen på bilden gör ju tom en protest iom att hon låter en lock synas!

Det är sjukt att man ska förbjuda det. I stället borde det ifrågasättas precis som om man går runt i KKK lakan! Du kan ju inte vara sunt att en stor minorietet tycker alla som inte springer runt i slöja är äckliga horor.
Citera
2016-08-24, 17:16
Medlem
BenHornes avatar
Fransk media verkar inte uppröras så jättemycket över det här. Såg en krönia i Le monde, men inget i Le Parisien eller Le Figaro. Visst, har sett tidigare rapportering, men DN verkar överlag bry sig väldigt mycker mer. Vill minnas att Le Monde är vänsterorienterad med.
Citera
2016-08-24, 17:18
Medlem
Känns som att denna lag och detta beteende attackerar fel personer. Menar, för det första så är det ju i många fall mannens val hur kvinnan klär sig, straffa i sådana fall hellre honom.

Det känns dessutom som att denna lag är utan nytta. Vad ska den leda till? Att muslimer känner sig ännu mer utanför villet lätt kan leda till radikalisering??

Vad som borde göras är raka motsattsen. Dvs att visa att vi kan skilja idioterna och galningarna från majoriteten.
Citera
2016-08-24, 17:24
Medlem
Facebacks avatar
Någon bättre länk än aftonbladet? Vägrar gå in på deras sida, vet dom blir hårda över hur många views deras propagandaartikel genererar.
Citera
2016-08-24, 18:10
Medlem
another-devils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BenHorne
Fransk media verkar inte uppröras så jättemycket över det här. Såg en krönia i Le monde, men inget i Le Parisien eller Le Figaro. Visst, har sett tidigare rapportering, men DN verkar överlag bry sig väldigt mycker mer. Vill minnas att Le Monde är vänsterorienterad med.

Om det sker några terrorattacker av islamister här, med många dödade svenskar, så kommer liknande scener att utspelas här.

Även media i Frankrike har nu slutat urskulda islamisterna.
Citera
2016-08-24, 18:12
Medlem
fluffypuffys avatar
gött jobbat frankrike!

Och att tjejer i 10-års åldern sitter med slöjor på huvudet i sverige är faan skamligt. Jag trodde vi hade nått längre än så i det jämställda samhället
Citera
2016-08-24, 18:18
Medlem
Chics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schering
Polis som tvingar folk att ta av sig kläder? På vilket sätt blir det mindre idiotiskt för att det är "ett försök till integration"?

Vad kommer näst? Kepstvång utomhus som i det militära? Skapar du acceptans för såna här klädlagar så slutar det nog med att vi har en lag som tvingar folk att ha på sig slöja, inte tvärt om.

Så du likställer alltså lagen som är riktad mot extrema kvinnoförnedrande regler inom islam (och ett hot mot integration) med ett hot mot samhället generellt i form av att staten ska tvinga på oss vissa typer av klädkoder?
Sen förstår jag inte hur detta kan skapa rena motsatsen? De enda som vill tvinga på kvinnor slöjor och annat strunt är muslimer.

Du får gärna utveckla...
Citera
2016-08-24, 18:24
Medlem
Gift44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chic
Så du likställer alltså lagen som är riktad mot extrema kvinnoförnedrande regler inom islam (och ett hot mot integration) med ett hot mot samhället generellt i form av att staten ska tvinga på oss vissa typer av klädkoder?
Sen förstår jag inte hur detta kan skapa rena motsatsen? De enda som vill tvinga på kvinnor slöjor och annat strunt är muslimer.

Du får gärna utveckla...
Jag kan utveckla åt dig. En kvinna med sjal som hijab (där håret dessutom sticker fram) som sitter ensam(!) på en strand är till 100% motståndare till islamisterna. Vilket gör lagen kontraproduktiv.
Ska kvinnor i heltäckande våtdräkter förbjudas också?
Senast redigerad av Gift44 2016-08-24 kl. 18:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in