2016-08-24, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Euripides
Tvingas feministerna välja sida kommer de närma sig islamisterna. Islamism och feminism är relativt lika trots allt.

Mmm. Men det är bisarrt att svenska feminister numera ser somliga svenska mäns sura, enbart verbala käftsmällar (999 av 1000 som skriver att de vill sticka kniven i NN kommer givetvis aldrig att försöka göra något sådant) som mycket värre, mycket farligare än miljoner muslimers och islamisters reella, fysiska och aktiva kvinnoförtryck, och dessutom strävan att göra det till lagligt accepterade vanor eller lagar. Här i Sverige.
Citera
2016-08-24, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kottedelakotte
Jag kan bara gissa att det beror på det att icke-muslimska kvinnor blev så ofta trakasserad på stranden pga vad de har på sig, att till slut de bestämde att alla kvinnor måste ha bikini, att inte bara icke-muslimer blir trakasserad och kallad för horor.
Det stämmer att kvinnor som solat i bikini i parker i Paris har blivit trakasserade av "rättrogna" muslimer, men det har iofs inte så mkt med Nice burkiniförbud att göra. Nice är beroende av turism, och efter lastbilsattentatet på självaste nationaldagen (det är som att skära k'ken av fransoserna, de är så stolta över sitt 14 juillet...) så försöker man göra vad som går för att "rensa upp i stadsbilden", så att turister vågar sig tillbaka till Nice som är känt mest för sin strandpromenad/badstrand. Men om burkinis och chadors blir vardag (som en slags muslimsk manifestation) på franska rivieran, så kommer det se lite illa ut offentligt för FR - som redan lider svårt av muslimers strulputtar (Ygeman), vilka ställer till med så mkt bus och ofog...
Citat:
Ursprungligen postat av kottedelakotte
I mitt åsikt Frankrike är redan en muslimsk koloni (hur många muslimer de har, 20 milioner?) så det ändrar ingenting med sån förbudet. På gator osv. icke-muslimska kvinnor blir fortfarande trakasserad - det ändrar ingenting. Muslimer vill tvinga alla att leva som de vill.
Ca 6 miljoner muslimer totalt i FR, svårt att säga exak pga alla illegala invandrare. Detta i ett land med 60 miljoner invånare. Så 10% inte mer, men illa nog.
Citera
2016-08-24, 15:48
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hybbe
Fler än jag som tror detta kommer skapa sjuk ilska hos muslimerna? Inbördeskrig eller fler terrordåd är väl att räkna med.

Kort sagt kommer det inte göra någon skillnad?
Citera
2016-08-24, 15:50
Avstängd
konstapels avatar
OBS! att bilderna inte är från den påstådda händelsen i Cannes som gett namn till tråden utan från staden Nice.

Dessutom verkar hotet om pepparspray i Cannes vara en efterhandskonstruktion som inte finns med i det senaste om händelsen:

Citat:
Samtidigt kommer uppgifter från närliggande Cannes om att en 34-årig kvinna tvingats lämna stranden där enbart på grund av att hon haft på sig en huvudduk, långärmad blus och leggings.

– Tre poliser kom fram till mig och sade att jag måste ta av mig min scarf, som jag hade i form av bandana på huvudet. De sade att man måste vara ”korrekt klädd” om man ska vistas på stranden i Cannes, säger 34-åriga Siam till den franska tv-kanalen BFMTV.

http://www.dn.se/nyheter/varlden/de-sade-att-man-maste-vara-korrekt-kladd/
Citera
2016-08-24, 15:51
Medlem
Jag var i Paris i juli när Nice-attentatet ägde rum, och jag förstår att de i nuläget uppfattar det som djupt provocerande med den här typen av kostymering på badstranden. Dessutom har Nice tydligen haft förbud mot den här sortens klädsel (hellång chador och tät huvudduk) just på badstränder sedan en längre tid, det verkar handla om en lokal lag som går litet längre än den nationella anti-burkalagen. Hade kvinnan lämnat stranden på uppmaning hade det troligen inte hänt någonting mera.

Burka ute på stan, i offentliga rum är medeltida; det är ett uttryck för kvinnoförtryck och en oförmåga att hantera kvinnor som medborgare från de män det gäller. Att kvinnorna ibland själva säger att det är ett fritt val är lappri värt, internaliserade fördomar eller "dubbeltänk" är ingenting nytt under solen.
Citera
2016-08-24, 15:54
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Varför tillkom förbudet från första början? Är det för att Frankrike ska se bättre ut på ytan?

Jo, det är en av dessa nödlösningar som vi även börjar tala om i Sverige. Problemet är ju inte att hon har islamistmunderingen på sig i Frankrike, problemet är att hon överhuvudtaget befinner sig i Frankrike. Vi får väl se hur lång tid det tar för många européer att erkänna detta enkla faktum för sig själva, för det ligger väldigt djupt inne. När fienden befinner sig inom ens lands gränser härjandes och har ihjäl det egna folket, så blir problemet knappast löst av att få denne att ändra på några detaljer i klädseln.
Citera
2016-08-24, 16:06
Medlem
Kobolds avatar
Onödigt våld. Huvuddukar skadar ingen.
Citera
2016-08-24, 16:07
Bannlyst
Tycker det är elakt.
Släpp inte in muslimerna. Det blir bara massa bråk. Muslimerna kan hålla sig i sin sandlåda och bråka med varandra.
Citera
2016-08-24, 16:10
Medlem
ufomongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Jag var i Paris i juli när Nice-attentatet ägde rum, och jag förstår att de i nuläget uppfattar det som djupt provocerande med den här typen av kostymering på badstranden. Dessutom har Nice tydligen haft förbud mot den här sortens klädsel (hellång chador och tät huvudduk) just på badstränder sedan en längre tid, det verkar handla om en lokal lag som går litet längre än den nationella anti-burkalagen. Hade kvinnan lämnat stranden på uppmaning hade det troligen inte hänt någonting mera.

Burka ute på stan, i offentliga rum är medeltida; det är ett uttryck för kvinnoförtryck och en oförmåga att hantera kvinnor som medborgare från de män det gäller. Att kvinnorna ibland själva säger att det är ett fritt val är lappri värt, internaliserade fördomar eller "dubbeltänk" är ingenting nytt under solen.

Jag var till och med i Nice på Bastille Day, ca 600 meter från eländet.
Det var ingen rolig stämning dagarna efter så jag stöder fransmännen helt i detta. Islam måste förvisas från västvärlden.

Rubriken är dock lite agendadriven. Polis tvingar rånare sluta råna med pistol? Hade man knappast skrivit.
Citera
2016-08-24, 16:11
Medlem
Huvuddukar Heter det så?
Citera
2016-08-24, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kontakt112
Tycker det är elakt.
Släpp inte in muslimerna. Det blir bara massa bråk. Muslimerna kan hålla sig i sin sandlåda och bråka med varandra.

Precis. De ska inte hit i första taget. Släpper man in dem och sen behandlar dem såhär så blir det ju problem.
Citera
2016-08-24, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Balkan-King
Nu er flashback overrumplet af hjernedøde hot-heads med reptilinstinkter så det undrer mig slet ikke at du på alvor sætter lighedtegn mellem hovedduk og SS-uniform.

Det är en symbol för Islam.
Islam är väldigt likt nazismen på många sätt.
Det är även värre på många sätt då det förutom förespråkande av folkmord är inkompatibelt med västerländska värderingar och den västerländska civilisationen generellt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in