Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2016-08-24, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
I Cannes tvingades en annan kvinna att lämna stranden och betala böter för att hon bar hijab.
– Jag tänkte inte ens bada, bara doppa mina fötter, säger kvinnan.
Kan tänka mig det jag.

Jag var på Kokpunkten, actionbad, med man, 2 fullvuxna söner och ett barn.
Äckliga så gott som öppet runkande mena-män överallt.

Jag tycker vattenrutschkanor är himla skojigt, men nöjet förstörs av att jag inser att jag kontrollerar mina rörelser och bikini för att i möjligaste mån undgå de runkande blickarna. Detta trots att jag stålsatte mig, visste att det var att vänta men jag vill inte vara en tråkig morsa som inte är med.
Hur ska det då inte vara att vara där som ensam tjej.

En del av männen har barn med sig, men merparten av dom har inte det.
Däremot har en del fruar/flickvänner med sig.
Ser 5 småflickor som badar helt täckta i burkini.
Fruar och flickvänner är fullt påklädda inne på badet, dvs dom har betalat entré och bättrat på sminket i omklädningsrummet.
Ett fåtal mena-kvinnor badar, den som man skulle kunna säga ser ut nånting för världen bär ett virkat nät runt höfterna, utanpå bikinin, hon ägnar stor uppmärksamhet åt dess drapering.

När männen ögonrunkat färdigt, förmodligen runkar dom klart i själva rutschkanorna, strålar dom samman med de påklädda kvinnorna och äter i restaurangen/cafeterian.

Min pappa lekte alltid en stund med oss efter att man hade simmat.
Att vuxna män går till badhuset utan barn för att leka, det skulle han svårligen tro på.

Två flugor i en smäll för vilka det nu är som bestämmer i Västerås;
ockupanterna får billiga bordeller och vi, de självklara hororna, de ockuperade, betalar för att visa oss.
Dom som skulle må bra, ha kul, lära sig livet av att gå dit, svenska kvinnor och män, dom sitter hemma vid varsin dator.
Tänk vad bra det är med tabun.
Citera
2016-08-24, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abloodywar
Frankrike är en sekulär stat och har alltså förbud mot religösa symboler i det allmänna utrymmet.
Typ motsatsen mot en religös stat som tvingar en att bära deras religösa symboler.
Man får dock gå klädd i religiös dräkt på stan, om den inte anses särskilt utmanande, t ex burka. Hijab är inga problem på Paris gator tex, inte heller sk chador, judisk kippa eller kors, turbaner osv.
Citera
2016-08-24, 14:26
Medlem
Fler än jag som tror detta kommer skapa sjuk ilska hos muslimerna? Inbördeskrig eller fler terrordåd är väl att räkna med.
Citera
2016-08-24, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Med tanke på det som hänt i Frankrike senaste 2 åren, vem klandrar dem. I Sverige säger man att vi är så mesiga och konflikträdda, men tänk vad fransoserna har gått igenom.

Jag vill minnas du skrivit att du bor i Paris, stämmer det?
Jepp, det franska tålamodet är på bristningsgränsen. Ett par attentat till, och det blir svåra upplopp. Korsika är redan på kokpunkten (tillhör Frankrike) och det strids mellan muzzlor och ursprungsbefolkningen var och varannan dag - fast det står inte så mkt om det i svensk press. I fransk däremot.

Jepp du minns rätt, är bosatt i Paris-regionen sedan länge, och vi har gått igenom en hel del här så toleransen mot (p)islam är rekordlåg.
Citera
2016-08-24, 14:28
Medlem
PiusXIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vaff...
Nej, det vänder sig mot ALLA kvinnor som är MASKERADE.

De är ju inte maskerade.
Citera
2016-08-24, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Balkan-King
Du kan jo altid tilpasse ordene så konklusionen smelter ind i din agenda.
Vilken agenda? Förnekar du det faktum att de fattiga i kolonierna tog chansen att utvandra till FR för ett bättre liv, vilket många också fick? Däremot borde de ha lämnat islam i soptunnan. Många har faktiskt gjort det, men hälsan tiger still...
Citera
2016-08-24, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Socialsoldat
Förstår helt ärligt inte varför det är förbud för detta utomhus på stranden.
Kan köpa att det bör förbjudas på inomhusbad men utomhus? Det låter knepigt.
Därför att Nice har beslutat detta. Man betraktar burkini/chador på stranden som en "religiös uniform", och med tanke på vad islam har ställt till med så får kommuner besluta om sådant. Betänk att hela landet ÄNNU befinner sig i undantagstillstånd.
Citera
2016-08-24, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hybbe
Fler än jag som tror detta kommer skapa sjuk ilska hos muslimerna? Inbördeskrig eller fler terrordåd är väl att räkna med.
Åh, de hatar oss redan tillräckligt så det gör varken till eller från. Att visa undfallenhet mot religiöst provocerande dräkter kommer muzzlorna ändå bara att betrakta som svaghet, och då är det bättre att sätta ner foten och göra livet lite besvärligt för de muzzlor som ännu går att "rädda". Lämnar de (p)islam så är de välkomna i vanlig baddräkt till playan.
Citera
2016-08-24, 14:33
Medlem
Synd om en kvinna ska bli påhoppad med pepparspray om det är hennes familj och man som ger henne stryk ifall hon inte bär den bara.
Då låser Karln väl in henne bara och gör hennes liv ännu mer miserabelt.
Citera
2016-08-24, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Watermaiden
Synd om en kvinna ska bli påhoppad med pepparspray om det är hennes familj och man som ger henne stryk ifall hon inte bär den bara.
Då låser Karln väl in henne bara och gör hennes liv ännu mer miserabelt.
Men sluta, ingen har blivit "påhoppad med pepparspray". Om kvinnor medvetet bryter mot LAGEN, har polisen rätt att ingripa. Att de är utrustade med pepparspray är inte pga burkinin, det är deras tjänstevapen när de vaktar stränder. Bl a.
Citera
2016-08-24, 14:38
Medlem
Helt underbart, nu börjas det, deus vult, the fire rises osv.

Brexit > Trump vinner > SD 2018 > Swexit och sen kan korstågen börja igen !
Citera
2016-08-24, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
När får vi se nåt liknande här?
Jag anmäler mej frivilligt som slöjryckare.
Ja e på.

--Man undrar ju vad som skulle hända om man ryckte av en sån där, sa min 80-plusfarbror och skrattade för några år sen när vi såg en sån kvinna på tv.

Nu har han fått ett helt flyktingboende nära sig, konstigt, han har bara sett män.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in