2016-08-23, 17:34
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Fann detta via en blogg av journalist som besökt Kumla inkl. riksmottagningen.
Inlägget är från 2011.
Kan de inte bara trycka på en katapultknapp så han försvinner ur Sverige?

Helt rätt, varför ska skattebetalarna behöva finansiera de som betett sig som stora skitar och som har ett eget hemland att sitta och avtjäna straffet här för och ha det gott? Finns ingen anledning
2016-08-23, 17:39
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruggedo
Förklara?

Man kan alltid spekulera.

Det naturligaste förklaringen är att IB själv har smetat sitt DNA där.

En annan möjlig förklaring är att när Lisas kläder togs av på fyndplatsen (varför de nu gjorde det) så hanterades de ovarsamt och en person som varit i kontakt med IB överförde henned DNA till Lisas trosa.

En tredje möjlig förklaring är att någon annan än NB har varit i kontakt med IB och överfört hennes DNA till trosan utan att (nästan magiskt) överföra sin egen DNA till den samma.

Ja den mest logiska förklaringen att IB gjort det själv. Överföring av DNA tror jag inte på p g a slarv, nej.
Tredje punkten inte heller nej, för då borde man inte hittat 10 DNA från NB, gååår inte.
2016-08-23, 17:51
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vFox
Nejus utsmetade blod fanns rikligt på byxorna, hans dna borde hittats även på trosorna om han drog ner dom kan man tycka.

Frugan kan dragit ner genom att nypa tag i framstycket med pekfinger-tumme (hon kan haft fingret vid sin mun strax innan och avsatt saliv på fingret).

Eller så följde de med ner under byxorna när Nejus drog ner byxorna. Men i så fall, hur funkar åkl.sidans förklaring då? Skulle Nejus gnidit sina kallingar mot de neddragna trosorna? Eller pillat på dom med handen efteråt och bara avsatt frugans dna från sin hand?

Jaa du, man kan fundera tills man blir på det här.

Jag menar bara att alla dessa inlägg om en alt. GM inte funkar ju, NB:s 10 DNA och IB:s DNA, VAR är då den alt. GM DNA, finns ju inga som vissa pladdrar om. Inte så lätt at dra er byxor med pekfinger-tumme, tro mig har just stukat handleden och tummen, om du menar att hon skulle ha gjort det med en hand och sen beror det väl på hur tajta byxor LH bar, än svårare och skulle då IB stått och sugit på en klubba "helt oförstående" om att NB begick ett mord för att sen "ta så illa vid sig när bilden visas av LH" att hon chockad tuppar av eller vad det var när hon redan varit med och hjälpt till i ladan???????????? Fattar inte detta riktigt, man kan ju bli fullständigt galen på det och jag som alla andra undrar väl vad fan som hände den där dagen egentligen och hur förloppet gick till. Kommer man väl fram till en vettig tanke om det, ja då står det nåt annat motsägelsefullt och grinar emot en istället och det var då fasen vad det var lurigt att klura ut då.......
2016-08-23, 17:55
Medlem
CatTheHunters avatar
En tanke "igen":

Har IB varit med NB och begått brottet? Trots allt har man ju bevisligen hittat hennes DNA.

"Jaha, jag har dragit ner byxorna nu då, så då går jag hem och steker plättar tills du är klar".

Och sen på natten makarna emellan: " hur gick det? Har du fått ut din fantasi nu?"

Usch! Nä, så kan det inte vara. Glöm det.
2016-08-23, 18:15
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CatTheHunter
Jaa du, man kan fundera tills man blir på det här.

Jag menar bara att alla dessa inlägg om en alt. GM inte funkar ju, NB:s 10 DNA och IB:s DNA, VAR är då den alt. GM DNA, finns ju inga som vissa pladdrar om. Inte så lätt at dra er byxor med pekfinger-tumme, tro mig har just stukat handleden och tummen, om du menar att hon skulle ha gjort det med en hand och sen beror det väl på hur tajta byxor LH bar, än svårare och skulle då IB stått och sugit på en klubba "helt oförstående" om att NB begick ett mord för att sen "ta så illa vid sig när bilden visas av LH" att hon chockad tuppar av eller vad det var när hon redan varit med och hjälpt till i ladan???????????? Fattar inte detta riktigt, man kan ju bli fullständigt galen på det och jag som alla andra undrar väl vad fan som hände den där dagen egentligen och hur förloppet gick till. Kommer man väl fram till en vettig tanke om det, ja då står det nåt annat motsägelsefullt och grinar emot en istället och det var då fasen vad det var lurigt att klura ut då.......

Du behöver inte fundera längre. Det är en GM på plats som utför dådet. Den GM har överfört DNA till offret från en tredje person. Inga konstigheter med det. Det är numera klarlagt att så är möjligt.
Hade en ytterligare GM varit aktiv i förfarandet hade med största sannolikhet den personens DNA eller andra lämningar av denne hittats på fler ställen det aktuella området.
Det gör dock inte det och resultatet som återstår är att det är planterat av GM som har en naturlig närhet till den tredje personens DNA.
2016-08-23, 19:15
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Naturligtvis blev det ett sådant väsen mot youtube-låten för att den visade ganska nära ett alternativt förlopp. Att Lisa blev strypt. Av en aggressiv man.

Det är som jag nämnt förut. Media har inte klarat av att granska det här fallet. Domstolarna har inte klarat av att döma i det.
Det blir kulturen som kommer att utmana makten, de som fortfarande bevakar fallet som hökar och skickar fram "sin" jurist så fort någon hotar dem.

Detta har synliggjorts nu. Ska bli intressant att se nästa kulturyttring.
"Kulturen" var bara giriga och ville bli omskrivna, få gratisreklam.
De har bett om ursäkt nu, det kanske vore något för dig också?
Det var tidningens reporter som kontaktade familjen Holms målsägarbiträde Brandtler, inte tvärtom.
Du vänder på mycket så att det blir precis tvärtom mot hur det är i verkligheten - allt för att passa in i din förvridna verklighet i försvaret av mördaren.

PS: Det låter som att du gillade videon, gjorde du det? Tycker du att det var ok av bandet att göra denna mord-video eller borde de tänkt på människan och offret Lisa och på hennes familj?
Senast redigerad av magiciadehex 2016-08-23 kl. 19:41.
2016-08-23, 19:54
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruggedo
Slåss de båda hjärncellerna med varandra igen?

Du hävdar att jag inte kan läsa innantill fast det uppenbarligen är du som inte riktigt kan läsa innantill.

Jag skrev;
...det skulle kunna vara NBs DNA ovanpå Lisas blodbesudlingar.

Det framgår alltså att det skulle kunna vara Lisas eget blod om du läst (och förstått).

Flint-humor va .
Vad skulle det vara för sorts DNA om det inte kom från mördaren Nerijus blod ?
Alla fläckar på jeansen innehöll ju inte blod från Lisa .
Alltså är det fastställt att DNA:at kom från mördaren Nerijus blod .
Och du kan tydligen inte läsa innantill . Det står i FUP .
2016-08-23, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
"Kulturen" var bara giriga och ville bli omskrivna, få gratisreklam.
De har bett om ursäkt nu, det kanske vore något för dig också?
Det var tidningens reporter som kontaktade familjen Holms målsägarbiträde Brandtler, inte tvärtom.
Du vänder på mycket så att det blir precis tvärtom mot hur det är i verkligheten - allt för att passa in i din förvridna verklighet i försvaret av mördaren.

PS: Det låter som att du gillade videon, gjorde du det? Tycker du att det var ok av bandet att göra denna mord-video eller borde de tänkt på människan och offret Lisa och på hennes familj?

Jag är inte så känslomässig som du är. Jag konstaterar att strypning och en antydan till annat förlopp väcker ont blod.
Hur vet du att det var tidningens reporter som kontaktade husbehovsjuristen Brandtler? För att de skriver det?

Du vet inte mycket om kulturens roll i ett samhälle. Men du måste tydligen svartmåla den i förebyggande syfte.
2016-08-23, 21:10
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CatTheHunter
Ja den mest logiska förklaringen att IB gjort det själv.
Nej - det är det mest enkla påståendet.

Sätt det däremot i ett sammanhang, en gärningsbeskrivning inklusive motiv och förklara sen varför AB ger henne alibi så är det inte lika självklart.

Gå inte in i samma idiottänk som de båda andra som stannar på ruta A.
Senast redigerad av develi 2016-08-23 kl. 21:21.
2016-08-23, 21:37
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Jag är inte så känslomässig som du är. Jag konstaterar att strypning och en antydan till annat förlopp väcker ont blod.
Det som reaktionerna handlar om - om man bemödar sig att läsa inläggen - är följande:
1. Extremt smaklöst mot anhöriga och vänner.
Det har inte ett skit med nåt alternativt förlopp att göra - finns inte en enda människa som bryr sig om hur videon är upplagd så sett. Däremot brast till exempel Lisas vän i gråt när hon såg obehagliga scener i den.
Det blev verkligt för henne att se hennes vän vakna på morgonen till vad hon trodde var en vanlig dag och sen ligga inlindad i plast och stoppas in i ett skåp, släpas runt och allt annat skit som framkom.
Detta är en sådan reaktion de borde ha haft i åtanke.
Inledningsvis försvarar sig bandmedlemmarna försvarar sig med att det är ett uttryck för konst. De må ha haft en annan intention då de skrev låten men tänkte uppenbart inte längre än näsan räckte.
2016-08-23, 21:39
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Nej - det är det mest enkla påståendet.

Sätt det däremot i ett sammanhang, en gärningsbeskrivning inklusive motiv och förklara sen varför AB ger henne alibi så är det inte lika självklart.

Gå inte in i samma idiottänk som de båda andra som stannar på ruta A.

De kan mycket väl ha kommit överens om detta alibi tidigare. Så fort de förstod att en flicka var försvunnen i närområdet, började var och varannan försäkra sig om alibi. Det hade nog vem som helst gjort, kanske. Särskilt om NB gör det först. Inget konstigt alls, särskilt inte om pannkaksätandet skedde före mordet.
2016-08-23, 21:42
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
De kan mycket väl ha kommit överens om detta alibi tidigare. Så fort de förstod att en flicka var försvunnen i närområdet, började var och varannan försäkra sig om alibi. Det hade nog vem som helst gjort, kanske. Särskilt om NB gör det först. Inget konstigt alls, särskilt inte om pannkaksätandet skedde före mordet.
Du har tagit dig till ruta B och vunnit en nalle - fortfarande vinst varje gång. Gratulerar.

Då vill jag veta motiv, gärningsförlopp och anledning till att de kommit överens.

Snart har vi landat där det börjar bli krångligt.
Keep up the good work - jag är idel öga.

Jag gör en översiktsplan.
Ruta A. det mest enkla påståendet är att IB överfört DNA själv.
Ruta B. De har kommit överens om detta alibi tidigare.
Senast redigerad av develi 2016-08-23 kl. 21:49.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in