Citat:
Ursprungligen postat av
baggebo1
Fast det där var ju inte riktigt nån hit piece. Har sett många liknande artiklar som i allt väsentligt förklarar vad det är som händer: Den konservativa rörelsen håller på att dö och nånting annat ("Alt-Right") håller på att ta över. Trump förlorar inget på såna här artiklar om han inte själv gör massa misstag i den eventuella responsen som kommer. Mycket av detta är nog till för att slå mot Trump först i steg 2 - hans svar. Därför bör han ligga ganska lågt och inte ägna Alt-Right allt för mycket tid.
Begreppet Alt-Right förklarar artikelförfattaren t.o.m. bättre än Breitbart själva

:
Håller med om det du skriver. Det är Trumps svar som kommer utgöra materialet till ett riktigt drev, men det är svårt för Trump att undvika svara för de kommer dreva fram ett svar.
Jag vet hur jag själv skulle svara. "Jag tar inte avstånd från någon som stödjer min politik, oavsett om de kallar sig alt-right eller något annat. Om de har en politik som jag inte sympatiserar med så tar jag avstånd". Men det är alltid lätt att sitta och teoretisera vad som vore rätt sätt.
Här föresten världens största tidning för två timmar sedan.
https://www.theguardian.com/us-news/2016/aug/23/alt-right-movement-white-identity-breitbart-donald-trump