Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-08-23, 20:22
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menved
Som jag skrev för någon vecka sedan så måste MSM hålla igång skandalerna hela tiden för annars ökar Trump i opinionen. Nu tycks han ha haft en bra vecka och närmar sig farliga nivåer i vissa undersökningar.

Alltså dags för nästa skandal och jag tror det är alt-right som är det. På torsdag håller Clinton sitt tal och efter det går hela massmedia igång som på ett givet kommando. Vissa har redan tjuvstartat:

http://www.usnews.com/opinion/articles/2016-08-23/conservatives-have-lost-their-party-to-donald-trump-and-the-alt-right
Fast det där var ju inte riktigt nån hit piece. Har sett många liknande artiklar som i allt väsentligt förklarar vad det är som händer: Den konservativa rörelsen håller på att dö och nånting annat ("Alt-Right") håller på att ta över. Trump förlorar inget på såna här artiklar om han inte själv gör massa misstag i den eventuella responsen som kommer. Mycket av detta är nog till för att slå mot Trump först i steg 2 - hans svar. Därför bör han ligga ganska lågt och inte ägna Alt-Right allt för mycket tid.

Alt-Right har artikelförfattaren t.o.m. bättre koll på än Breitbart själva :

Citat:
Tell an adherent of the alt-right that Breitbart is an alt-right site and they'll scoff. (If you're a guy, they'll call you a "cuck," a reference to emasculated white manhood. If you are a woman, they'll use a different four-letter c-word.) Breitbart isn't the beating heart of the alt-right but the entering wedge, the link between the alt-right and the mainstream right.
Senast redigerad av baggebo1 2016-08-23 kl. 20:32.
2016-08-23, 20:27
Medlem
Menveds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Fast det där var ju inte riktigt nån hit piece. Har sett många liknande artiklar som i allt väsentligt förklarar vad det är som händer: Den konservativa rörelsen håller på att dö och nånting annat ("Alt-Right") håller på att ta över. Trump förlorar inget på såna här artiklar om han inte själv gör massa misstag i den eventuella responsen som kommer. Mycket av detta är nog till för att slå mot Trump först i steg 2 - hans svar. Därför bör han ligga ganska lågt och inte ägna Alt-Right allt för mycket tid.

Begreppet Alt-Right förklarar artikelförfattaren t.o.m. bättre än Breitbart själva :
Håller med om det du skriver. Det är Trumps svar som kommer utgöra materialet till ett riktigt drev, men det är svårt för Trump att undvika svara för de kommer dreva fram ett svar.

Jag vet hur jag själv skulle svara. "Jag tar inte avstånd från någon som stödjer min politik, oavsett om de kallar sig alt-right eller något annat. Om de har en politik som jag inte sympatiserar med så tar jag avstånd". Men det är alltid lätt att sitta och teoretisera vad som vore rätt sätt.

Här föresten världens största tidning för två timmar sedan.

https://www.theguardian.com/us-news/2016/aug/23/alt-right-movement-white-identity-breitbart-donald-trump
2016-08-23, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mammacino
Att blli av med dessa terrorister är väl bra?Trumps lösning verkar ju vara att låta terroristerna svara på nån enkät och på heder och samvete lova att de respekterar Amerika!Sen får Putin och Assad göra jobbet på plats!Det verkar ju inte gå nåt vidare...

Jag tror inte jag angav någon uppfattning i frågan. Jag rabblade bara fakta eftersom det är nyttigt för Obamadyrkarna att lära sig att mannen valt att avrätta långt fler än vad Bush avrättade och fångade tillsammans. Vidare mår de bra av att veta att Obama kunnat stänga Guantanamo men valt att låta bli samt att enda anledningen till att fångarna minskat i antal är att han istället avrättar misstänkta terrorister utan rättegång.
2016-08-23, 20:30
Medlem
Citat:
Som jag skrev för någon vecka sedan så måste MSM hålla igång skandalerna hela tiden för annars ökar Trump i opinionen. Nu tycks han ha haft en bra vecka och närmar sig farliga nivåer i vissa undersökningar.

Alltså dags för nästa skandal och jag tror det är alt-right som är det. På torsdag håller Clinton sitt tal och efter det går hela massmedia igång som på ett givet kommando. Vissa har redan tjuvstartat:

http://www.usnews.com/opinion/articles/2016-08-23/conservatives-have-lost-their-party-to-donald-trump-and-the-alt-right

Fast det är ju här Trump ska vända på det och inte svara eller kommentera. Utan han ska vända på vad man ska prata om vilket är ekonomin, som demokraterna inte vill prata om.

Vilket han totalt totalt gjort bort sig på, istället har han gått in i fällan och börjat prata om vad demokraterna vill.

Nu sätter de upp fällan igen och han kommer gå in i den för 100e gången.
2016-08-23, 20:41
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Här föresten världens största tidning för två timmar sedan.

https://www.theguardian.com/us-news/2016/aug/23/alt-right-movement-white-identity-breitbart-donald-trump
Vilken artikel! Den borde Fria Tider ha läst innan de publicerade sin skit idag. Mycket glädjande att de lyfter Spencer och Enoch snarare än Milo eller Bannon som rörelsens uttolkare. Positivt för enigheten inom Alt-Right-rörelsen att Spencer specifikt nämner ras och judefrågan som centrala, precis som Anglin (som har en mer hardcore framtoning) gjort i artiklarna jag länkat. Enighet är viktigt! Vi som vet vad som krävs för att få västerlandet på fötter ska utnyttja Trump, rida på vågen, men aldrig nöja oss. Schizofrena lögnare och psykopater som ena dagen låtsas stå för det ena, andra dagen det andra, ska tvingas till ställningstagande eller stötas ut.
2016-08-23, 20:47
Medlem
Herregud kan inte han bara bli vald någon gång, det börjar bli lite uttjatat det här.
2016-08-23, 20:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Det där ska bli intressant ett av alla klagomål Trump hade på Romney var att han inte gick på alla dessa talkshows.

Ska bli intressant om de ger honom tv tid, nu kan det också vara så att man köper tv tid.
Jag har skrivit det en gång tidigare i tråden, att det vore rätt intressant att se Trump göra som Obama gjorde strax innan presidentvalet 2008, nämligen att dansa hos Ellen De Generes show. https://www.youtube.com/watch?v=x1-JZ4NgyIM
Trump dansade förra året i programmet Saturday Night Live till låten Hot Bling. https://www.youtube.com/watch?v=qF5T2TCwkmE
2016-08-23, 21:10
Medlem
Vilka delstater kommer Trump vinna i? Vilka kommer han förlora i? Vilka kan han vinna i?

Finns det någon (bra) summering på de här frågorna?
2016-08-23, 21:12
Medlem
freeriderXIIs avatar
Här Kellyanne Conway, Trumps nye kampanjchef

Vad tycker ni?
2016-08-23, 21:19
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Fast det kommer ju ut ganska många konstiga liksom:

Saint Leo University:

Florida:

Clitnon 52%

Trump 38%

Clinton +14% samma i mars Clinton +18%

haha Varför ens göra en undersökning, Obama vann med bara 100 000 röster i Florida 2012.

Svårt för Trump att puts på medel % med sådana undersökningar.

Jo sant, men det var de första jag hittade som gav honom ledning (letade inte så värst länge heller då jag var för lat för att leta vidare)
2016-08-23, 21:22
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII

Vad tycker ni?

Att Trump bör hitta kampanjchefer som han känner att han kan lita på så han slipper skaffa nya hela tiden, även fast jag är skeptiker så tycker jag inte att det är ett bra intryck att han byter ut folk konstant då det bara ger ett sken av att han inte har någon som är pålitlig i sin närhet.
2016-08-23, 21:26
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII

Vad tycker ni?
Intressant. Nån frågade tidigare i tråden varför Trump sköt upp invandringstalet, här fick vi svaret (policyn är inte 100% klar än).

Bra svar på frågan om deportation, och poängen om att vara fair mot de amerikanska arbetarna och inte bara tänka på de illegala utlänningarna.

Hon verkar rätt ok.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in