Citat:
Ursprungligen postat av
Fnysington
Tack för dina intelligenta och varierande råd. Det verkar faktiskt som det fungerar. Varför ska man om man är SD säga i förväg att man planerar att repatriera? Din strategi är mycket bättre, att berätta det och också utföra det efter att man har fått makten med hjälp av dina genialiska tips.
Tack för det trevliga smickret, som jag naturligtvis girigt slukar! Vore kul om jag med tiden skulle få även SD till uppdraggivare.
Skämt åsido - vad jag pysslar med på nätet är inte taktisk rådgivning till SD-ledningen. Jag försöker bara beskriva SD:s omvandlingsprocess från aggressiv, ideologistyrd högerradikal sekt till mer ordinärt politiskt parti. En utveckling, som handlar om hur den parlamentariska demokratin successivt och med avsevärd automatik omvandlar sina deltagare.
SD är genom sina exempellösa framgångar på relativt kort tid ett synnerligen spännande studieobjekt. Någon tidigare motsvarighet finns faktiskt inte.
Bittra högernationalisters tidvis minst sagt rabiata kritik på nätet mot SD:s "normalisering" är ett gott belägg för att en förändring av partiet är på gång.
Dock tror jag att SD-ledningen är fullt kapabel att förändra sitt parti i funktionell riktning utan hjälp av några "geniala tips" från min sida.
Avslutningsvis - jag uppskattar uppriktigt att den gode Fnysington nu uppvisar mer humor och mindre fanatism i vår lilla skriftväxling.