2016-08-16, 21:17
Medlem
JohanSverkerssons avatar
http://www.msn.com/sv-se/mat-dryck/foodtips/maten-du-absolut-inte-ska-v%c3%a4rma-igen/ss-AAfvH20?ocid=mailsignout

Herregud, vilken smörja.

"Kyckling, ris och potatis är farligt att äta uppvärmt."

Vadå, menar dom att man ska slänga mat istället för att värma upp den dagen efter???
Citera
2016-08-16, 21:24
Medlem
4yoonlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
http://www.msn.com/sv-se/mat-dryck/foodtips/maten-du-absolut-inte-ska-v%c3%a4rma-igen/ss-AAfvH20?ocid=mailsignout

Herregud, vilken smörja.

Vadå, menar dom att man ska slänga mat istället för att värma upp den dagen efter???

Man kan ju äta den kall också...

Men klart det är bullshit... iofs kyckling/ris/potatis (som jag inte har några problem med att värma dagen eller fryst) smakar ju inte riktigt lika gott som den en gång gjorde... men men...

Nu är det ju så att det finns OTALIGA rätter med fryst kyckling, ris, potatis (typ pommes frites) osv...

Farligt... njet... sämre... ja kanske...
Citera
2016-08-16, 21:26
Medlem
3-Negrer-Med-Kedjas avatar
De vill ha klick, allt "kan" vara farligt.
Citera
2016-08-16, 21:26
Bannlyst
Nej, det är naturligtvis inte farligt. Msn är ingen forskningsenhet om någon nu trodde det.
Citera
2016-08-16, 21:47
Medlem
Shamdons avatar
Någon blivande stjärnreporter har lyckats få med den här visdomen om svamp i deras femte varning:

"Innan du tillagar svampar, se till att ha den rätta mängden."

Fantastiskt.
Citera
2016-08-17, 06:29
Medlem
cerns avatar
Älskar "detta är farligt att äta" artiklar som inte leder någonstans.. alltid öppnar upp med typ: En studie i Australien har visat att små mängder x har visat sig vara skadligt för blabla humor
Citera
2016-08-17, 09:19
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson

Herregud, vilken smörja.

Jag har slutat att klicka på såna här ställen och aftonbladet.
Då de endast intresserad att locka ett klick och inte är ett jävla skit intresserad av att d u ska ha nått intressant att läsa.
Jag känner som att de är mer intresserad att lägga kraft på en titel, än det faktiska innehållet.
  • De öppnar upp med selleri och säger inget
  • Kyckling har proteiner, och man kan få matsmältningsproblem först när man värmt upp det en andra gång?
  • Spenat kan det omvandlas till cancerframkallande ämnen, men inte vid första värmningen?
  • Värma upp ägg för många ggr, lol vad ska man säga här?
  • Svamp, wtf, sommarjobbare i farten?
  • Ris jo, det kan bli farligt, men det är då faan inte för att man värmer upp riset.
  • Rovor samma som spenaten.
  • Oljor härsknar om man värmer upp dom, kanske man ska låta bli och lägga dom i micron då, eller?
    Och oljorna de tar upp, är inte väl använda i vårt kök.
  • Oops de fick med en till med nitriter, samma som spenaten.
  • Sallad ska ätas rå säger dom, och om man ska laga den, så får den inte värmas upp, lycka till med det.
  • Och potatisen den kan man bli sjuk av om den blir dålig, okey det kan ju stämma, och får inte stå i rumstemp, är det kokt eller rå potatis de pratar om tro.

Inte svårt att lista ut att man inte ska klicka på sån här skit, då de har NOLL intresse att lära en nått.
Citera
2016-08-21, 20:41
Medlem
Angående ris ska man KYLA det snabbt efter tillagning(om man inte ska äta allt på en gång det vill säga).
Det har hon den där sköna bakterieexperten(professor i livsmedelshygien) Marie-Louise Danielsson-Tham från bland annat programmet "Rent Hus" sagt.
Anledningen är att bakterier snabbt börjar angripa ris som inte kyls ned snabbt.
Citera
2016-08-21, 20:47
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ion-Cannon
Angående ris ska man KYLA det snabbt efter tillagning(om man inte ska äta allt på en gång det vill säga).
Det har hon den där sköna bakterieexperten(professor i livsmedelshygien) Marie-Louise Danielsson-Tham från bland annat programmet "Rent Hus" sagt.
Anledningen är att bakterier snabbt börjar angripa ris som inte kyls ned snabbt.
Jag har riset framme i rumstemp, och det håller sig flera dagar utan problem.
Utan vissa delar på året.

Men det är en rätt elak bakterie, så försiktighet kan vara på sin plats.
Barn och gamla, kan faktiskt dö.
För mig det är samma bakterie som dödar lite pensionärer lite då och då, men gäller då ärtsoppa.
Då den har kylts och värmts upp flera gånger.
Men när jag tänker på det, så var det ett gäng år sedan jag hörde den senast.
Citera
2017-04-14, 17:09
Medlem
MSN.SE är det värsta sorten av FALSKA NYHETER.
Citera
2017-04-14, 18:04
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mafouz
MSN.SE är det värsta sorten av FALSKA NYHETER.
Håller med. Hamnar där varje gång jag loggar ut från hotmail. Varje gång har dem med en massa skrämselnyheter och myter angående just mat. "Här är maten som botar cancer" "Se upp för dessa grönsaker" "Här är maten som ger cancer" Och sen har dem en massa dietmyter angående "svältläge" och annat skräp. Funderar varje gång jag går in där över vilka det är som tror på allt skräp men gissar att det är samma sorts människor som tror på allt AB skriver om invandring ochså. Hjärntvätten hos människor i detta land går så mycket djupare än bara politik.
Citera
2017-04-14, 18:13
Medlem
MeanMEs avatar
Då stekt ris bara funkar med kallt ris så måste ju hela Sydostasien ha dött vid det här laget...
Och det hade de inte gjort.

Sedan har vi oss svennar som glufsat i oss uppvärmd potatis i hundratals år i form av pytt i panna...

Var riktigt hög nivå på den artikeln...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in