2016-08-21, 18:23
Medlem
Observerads avatar
Nu är jag långt ifrån någon Conor-dick rider, men ser man inte att han vann 3 av 5 ronder bör man lära sig slå bort sina känslor för en objektiv bedömning, se om fighten ett par gånger och fixa sin syn/alternativt läsa på om MMA. Detta är liksom ingen upset på något sätt, just därför blir det bara löjligt när folk skriker sig hesa om rån osv.

Bra jävla fight och grym gala som tack och lov får en att glömma 200.
2016-08-21, 18:31
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lacerda
Halva fighten? Han föll vid två tillfällen och McGregor lät honom resa sig. Första ronden till McGregor, rond 2-5 till Diaz. UFC är fan vidrigt, McGregor vann orättvist pga hypen och pengahungriga arrangörer.
Skumpade på rumpan en majoritet av fighten. Diaz förlorade alla ronder förutom rond 3, och blev uppläxad av Conor.
2016-08-21, 18:32
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laidbackk
Förutom teknik är Conor mycket starkare och och visade fin defense. Conor har lättare i 155 men personligen ser jag honom som optimalast i feather
Håller nog med om att 145 är hans optimala vikt... Men jag vill se honom slåss mot bra motstånd på 155 först.
2016-08-21, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mx_1337
Det är inte UFC som dömer.

Däremot är det tight. Avgörs på rond 2. McGregor vinner rond 1 och 4, Diaz rond 3 och 5. McGregor lyckas vinna den på sin knockdown och sina legkicks, hades Diaz rally kommit tidigare än sista minuten hade han kunnat ta den. Nu blev det inte så, tyvärr.
Finns två ronder som kunde varit 10-8. Rond 1 för McGregor och rond 3 för Diaz. Domaren som hade oavgjort satte 10-8 Diaz rond 3.
McGregors retirerande kunde resulterat i någon förlorad rond dock, kan man tycka. Samtidigt hade han sina knockdowns i början. Diaz hade nedtagningen på slutet med McGregor stoppade några tidigare också.

Inget kontroversiellt. Kunde gått åt båda hållen, så jämnt är det ju ganska ofta.

Men bara för att: Diaz 2, 3, 5! Motherfuckers!
Mcgregor sätter två knockdowns i andra ronden och dominerar nästan 4 minuter av ronden. Nate avslutar starkt men den hade en solklar vinnare.
2016-08-21, 20:19
Medlem
Lacerdas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MentosFruitcore
Skumpade på rumpan en majoritet av fighten. Diaz förlorade alla ronder förutom rond 3, och blev uppläxad av Conor.
Missade du att Conor flydde undan flertal gånger? Man läxar inte upp någon genom att fly undan. Jag tror att det är något fel på din mediaspelare. Diaz golvades två gånger och McGregor lät honom resa sig upp, hur i helvete får du det till att "skumpa på rumpan en majoritet av fighten"?

McGregor lär inte slåss mer i 77 kg klassen, han har inte konditionen för det, flåsade med öppen mun redan i rond 2. Hypat och felaktigt domslut som sagt.
2016-08-21, 20:38
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:
Missade du att Conor flydde undan flertal gånger? Man läxar inte upp någon genom att fly undan. Jag tror att det är något fel på din mediaspelare. Diaz golvades två gånger och McGregor lät honom resa sig upp, hur i helvete får du det till att "skumpa på rumpan en majoritet av fighten"?
Diaz skumpade runt i ca 15 minuter av 25, som en guard-pullande Marcelo Garcia utan någon faktisk förmåga. Conor backade då för att visa att han inte svingar åt det hållet, till Diaz stora missnöje.

Nej, det här är MMA, inte rump-skumpande bjj-trams.

Citat:
McGregor lär inte slåss mer i 77 kg klassen, han har inte konditionen för det, flåsade med öppen mun redan i rond 2. Hypat och felaktigt domslut som sagt.
Konstigt, då han liksom vann rond 1,2,4 och 5 mot Diaz.
2016-08-21, 20:44
Medlem
Lacerdas avatar
Citat:
Diaz skumpade runt i ca 15 minuter av 25, som en guard-pullande Marcelo Garcia utan någon faktisk förmåga. Conor backade då för att visa att han inte svingar åt det hållet, till Diaz stora missnöje.

Nej, det här är MMA, inte rump-skumpande bjj-trams.

Konstigt, då han liksom vann rond 1,2,4 och 5 mot Diaz.
Detta bekräftar att du inte ens har sett matchen.
Går du på några starka mediciner just nu?
2016-08-21, 20:47
Medlem
1luvs avatar
någon sa nate tjänade 2 mille på denna fight hur mycket fick conor denna fight? och hur mkt fich nate och conor förra fighten?
2016-08-21, 20:49
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:
Detta bekräftar att du inte ens har sett matchen.
Går du på några starka mediciner just nu?
Bitter, eller? Att säga "blah blah, du såg inte matchen" eller "blah blah, du är på medicin haha" fungerar liksom inte som argument i sig. Det är bara ett sätt att erkänna att jag har rätt. Och MMA-världen håller med mig.
2016-08-21, 21:09
Medlem
1luvs avatar
Citat:
Bitter, eller? Att säga "blah blah, du såg inte matchen" eller "blah blah, du är på medicin haha" fungerar liksom inte som argument i sig. Det är bara ett sätt att erkänna att jag har rätt. Och MMA-världen håller med mig.

jag tycker at conor vann 3 ronder bara, kommer inte ihåg vilka men är rätt säker att diaz vann åtminstonde 2
2016-08-21, 21:12
Medlem
Smockads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrGreenT
Jag skrev vad jag trodde i slutet, men jag tog upp alternativa utgångar till vad jag också trodde skulle kunna hända.
Rätta mig om jag hade fel, men cirklade inte McGregor och jagade poäng, och var det inte det han vann på?
Och torskade han inte nästan när han tappade andan ett tag och Nate steppade upp?

Det där med att välja vad man vill ta in av en lång text verkar vara standarden på flashback.

Tippar man 1, men kanske X eller 2, är det svårt att få fel.

För övrigt fattar jag inte ens hur det kunde bli sådan hype runt den här matchen. Diaz ramlade in i matchen av en tillfällighet och hade tre förluster på sina fem senaste innan denna. Knappast ett stort eller särskilt intressant namn. Hur lyckades de få en hel MMA-värld att tycka att det är just den här matchen de har väntat på?
2016-08-21, 21:14
Medlem
1luvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smockad
Tippar man 1, men kanske X eller 2, är det svårt att få fel.

För övrigt fattar jag inte ens hur det kunde bli sådan hype runt den här matchen. Diaz ramlade in i matchen av en tillfällighet och hade tre förluster på sina fem senaste innan denna. Knappast ett stort eller särskilt intressant namn. Hur lyckades de få en hel MMA-värld att tycka att det är just den här matchen de har väntat på?

för det va en intressant matchup, väldigt entertaining innan fightsen, båda hade rätt attityd för hypa fighten

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in