2016-08-21, 13:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Btowski
@TheLastName

Båda stämmer. Hur påverkar detta mig?

du har alltså hållt mobilen mot högersidan av huvudet?

kan du ge en uppskattning av hur ofta du har pratat i mobiltelefon?
Citera
2016-08-21, 13:13
Avslutad
@TheLastName

Stämmer.
Om jag ska föra statistik så skulle jag nog kunna uppskatta det till ett samtal varje dag, om inte mer.
Citera
2016-08-21, 13:16
Bannlyst
Citat:
@TheLastName

Stämmer.
Om jag ska föra statistik så skulle jag nog kunna uppskatta det till ett samtal varje dag, om inte mer.

ok, det låter ju inte våldsamt mycket. om det inte är väldigt långa samtal det handlar om..
Citera
2016-08-21, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheLastName
du har alltså hållt mobilen mot högersidan av huvudet?

kan du ge en uppskattning av hur ofta du har pratat i mobiltelefon?

Högerhänt och pratat i mobiltelefon stämmer in på 90% av Sveriges befolkning. Hoppas inte du försöker lura i någon att det är strålningen som orsakat det.

Som att fråga om TS någon gång kliat sig på huvudet och sen insinuera att det orsakat tumören.
Citera
2016-08-21, 13:17
Avslutad
@TheLastName

Förstår inte riktigt hur detta skulle påverka mig... Men jag tycker inte det är så mycket mer än standard? Självklart kan det bli mer samtal/dag.

Edit: Börjar jobba nu. Kommer dröja ett tag innan jag kan svara på fler kommentarer.
Citera
2016-08-21, 13:20
Bannlyst
Citat:
@TheLastName

Förstår inte riktigt hur detta skulle påverka mig... Men jag tycker inte det är så mycket mer än standard? Självklart kan det bli mer samtal/dag.

naturligtvis kan strålning påverka uppkomst av tumörer. det finns plenty av forskning som visar på detta. i ditt fall verkar det dock inte handla om någon överdriven användning av just mobiltelefon.
Citera
2016-08-21, 13:27
Avslutad
@TheLastName

Jaha, jo det har jag också hört nu när du nämner det. Aldrig trott det varit så allvarligt dock.
Citera
2016-08-21, 13:54
Medlem
När jag, för 9 år sedan, fick nästan samma diagnos som du (meningiom i höger pannlob) så var kravet att man skulle vara anfallsfri i två år innan man fick köra bil igen. Den tiden minskades till ett år så jag klarade mig med det.

Jag fick min tumör (stor som ett plommon) bortopererad straxt efter upptäckt och efter tre månader heltids- och ytterligare tre månader deltidskonvalecens så har jag jobbat heltid och ett år efter första (och enda) epilepsiafallet började jag köra bil igen. Jag har inga men förutom fem hål i kraniet som inte har läkt ihop-

När jag fick beskedet om bilkörning så ställde jag mig ett par frågor:
- Vill jag köra av vägen och köra ihjäl mig på grund av ett epilepsianfall? Nej, helst inte.
- Vill jag köra av vägen och bli invalid eller grönsak på grund av ett epilepsianfall? Nej, absolut inte.
- Vill jag köra av vägen och köra ihjäl någon annan på grund av ett epilepsianfall? Nej, det finns inte på kartan.

Läs mera här:
http://epilepsi.se/koerkort-hemsidan.pdf
Jag tror att din läkare ligger illa till om något händer där din diagnos kan vara orsaken.

Svar på andra frågor: Jag har pratat väldigt mycket i mobiltelefon i många år men jag är vänsterhänt och använder oftast handsfree.

---/T
Citera
2016-08-21, 14:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av samoht
När jag, för 9 år sedan, fick nästan samma diagnos som du (meningiom i höger pannlob) så var kravet att man skulle vara anfallsfri i två år innan man fick köra bil igen. Den tiden minskades till ett år så jag klarade mig med det.

Jag fick min tumör (stor som ett plommon) bortopererad straxt efter upptäckt och efter tre månader heltids- och ytterligare tre månader deltidskonvalecens så har jag jobbat heltid och ett år efter första (och enda) epilepsiafallet började jag köra bil igen. Jag har inga men förutom fem hål i kraniet som inte har läkt ihop-

- Vill jag köra av vägen och köra ihjäl mig på grund av ett epilepsianfall? Nej, helst inte.
- Vill jag köra av vägen och bli invalid eller grönsak på grund av ett epilepsianfall? Nej, absolut inte.
- Vill jag köra av vägen och köra ihjäl någon annan på grund av ett epilepsianfall? Nej, det finns inte på kartan.

Läs mera här:
Jag tror att din läkare ligger illa till om något händer där din diagnos kan vara orsaken.

Svar på andra frågor: Jag har pratat väldigt mycket i mobiltelefon i många år men jag är vänsterhänt och använder oftast handsfree.

---/T

vad menas med väldigt mycket?

på vilken sida satt din tumör?
Citera
2016-08-21, 15:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av samoht

Läs mera här:

---/T

Saken är den att operation inte kommer hända, då dom anser att det är för stor risk för något som inte är allvarligare än Ep - som Lamotrigin kan hjälpa mig ifrån...
Citera
2016-08-21, 15:37
Medlem
Citat:

Sluta, de farligt att sprida desinformation och du har uppenbarligen kraftigt bristande kunskap kring hur mobiltelefoni fungerar. Det är inte skadlig elektromagnetisk strålning du utsätts för, lägg ner bara. Här är WHO:s 10-åriga studie kring ämnet som släpptes 2014 och fortfarande sker insamling av statistik
http://www.who.int/mediacentre/factsheets/fs193/en/

ont. Ts du måste berätta om dina upplevelser för din läkare, en ny mr är nog på plats i samband med medicinjustering för att utesluta att anfallen inte är pga av ytterligare tillväxt.
Senast redigerad av Slasktomtetask 2016-08-21 kl. 15:41.
Citera
2016-08-21, 15:50
Medlem
Citat:

Väldigt mycket - Sedan 1986 har jag haft mobiltelefon i jobbet och det har varit en stor del kund- och leverantörskontakter via telefon.
Vilken sida - Höger pannlob som jag skrev trodde jag kunde tolkas som höger sida. Är det otydligt?

Citat:
Saken är den att operation inte kommer hända, då dom anser att det är för stor risk för något som inte är allvarligare än Ep - som Lamotrigin kan hjälpa mig ifrån...

Har dina läkare övervägt strålkniv? Jag har fått två behandlingar i strålkniv för att ta bort rester och den klarar upp till fem mm stora förändringar. Jag tror att läkare är skyldiga att rapportera Ep till Transportstyrelsen egentligen.

Har de koll på tumörens tillväxt och utvecklingen av din Ep? Båda sakerna kan ju förändras. Om man är "borta" i en till tre minuter ute i trafiken hinner det hända mycket om det sker vid fel tillfälle.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in