2016-08-21, 01:50
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av octane
Nu blir jag nyfiken, vilka områden är rikare än äppelviken?

Spontant kommer jag att tänka på Djursholm och Saltsjöbaden. Som jag skrev så är Äppelviken ett välbärgat område men kallar man det för "rikt" visar det bara att man själv befinner sig i samhällets socialgrupp 3 och tror att alla som har en fin villa är "rika".
Citera
2016-08-21, 01:53
Medlem
EbolaTillAllas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beatriceaurore
...
ALLA som kommer hit från inte minst Afrika där aids och polio härjar fritt ska naturligtvis genomgå noggrann hälsoundersökning.
Görs det? Någon som vet?

Äh, va? Det är Sverige vi pratar om. Det vore djupt rasistiskt att föreslå något sådant.

Hälsundersökningen är naturligtvis frivillig! Landstingen är däremot naturligtvis skyldiga att erbjuda den...också till de som befinner sig här utan tillstånd....

Det behövs väl egentligen ingen källa på detta. Man vet liksom att det måste vara så i dårhuset Sverige....men okej då: http://www.socialstyrelsen.se/vardochomsorgforasylsokandemedflera/halsoundersokning
Citera
2016-08-21, 08:16
Medlem
Citat:
Vad man talar tyst om är att risken för att smittas av flyktingar med mycket farliga sjukdomar.
Enligt en pytteliten notis i dagens DN har 421 fall av tuberkulos rapporterats under bara årets sex första månader. Ingenting sägs förstås hur detta kan komma sig, svenska folket är vaccinerat och TBC var tills nyligen helt utrotad, sedan väldigt många år.

Man kan bära på smittan utan att själv veta om det. Det var just i Bromma som många barn på ett dagis för att antal år sedan drabbades av en mystisk "förkylning", barnen fick feber och diverse andra symtom. Eftersom TBC "inte längre finns i Sverige" misstänkte ingen skolläkare detta, utan skickade hem småttingarna med kuren vila plus Alvedon.
Senare visade det sig att det handlade om tuberkulos (TBC) och att förklaringen till detta osannolika var att "en personal" burit på smittan.
Detta är mycket skrämmande, eftersom man mörkar sånt här allt vad man orkar och hellre offrar våra barn än "kränker" t ex en afghanistansk medborgare med obligatorisk hälsokontroll innan "det enkla jobbet" bland barn, inom sjukvården bland patienter och gamla med nedsatt immunförsvar, inom restaurangbranschen bland livsmedel...
ALLA som kommer hit från inte minst Afrika där aids och polio härjar fritt ska naturligtvis genomgå noggrann hälsoundersökning.
Görs det? Någon som vet?

Vet du att du kan bli smittad med TBC och latent TBC genom att bara åka på semester?
Det betyder att det kan vara just en personal som har varit på semester som har smittat barnen.

Polio kan inte bäras utan att det syns och AIDS smittar inte under normala umgängen, men du kanske ligger med alla du träffar på gatan?
Citera
2016-08-21, 09:20
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Vad man talar tyst om är att risken för att smittas av flyktingar med mycket farliga sjukdomar.
Enligt en pytteliten notis i dagens DN har 421 fall av tuberkulos rapporterats under bara årets sex första månader. Ingenting sägs förstås hur detta kan komma sig, svenska folket är vaccinerat och TBC var tills nyligen helt utrotad, sedan väldigt många år.

Man kan bära på smittan utan att själv veta om det. Det var just i Bromma som många barn på ett dagis för att antal år sedan drabbades av en mystisk "förkylning", barnen fick feber och diverse andra symtom. Eftersom TBC "inte längre finns i Sverige" misstänkte ingen skolläkare detta, utan skickade hem småttingarna med kuren vila plus Alvedon.
Senare visade det sig att det handlade om tuberkulos (TBC) och att förklaringen till detta osannolika var att "en personal" burit på smittan.
Detta är mycket skrämmande, eftersom man mörkar sånt här allt vad man orkar och hellre offrar våra barn än "kränker" t ex en afghanistansk medborgare med obligatorisk hälsokontroll innan "det enkla jobbet" bland barn, inom sjukvården bland patienter och gamla med nedsatt immunförsvar, inom restaurangbranschen bland livsmedel...
Görs det? Någon som vet?

Jag tror att alla testas men inte för alla sjukdomar. Inför skolstarten är det säkert så att man testas. Sedan smiter det in illegala och andra som inte testas. Det går mycket smittsam tuberkulos på gatorna, så akta er för hostarna. Tiggarna är en stor fara.

Barnen i skolorna kommer att testats. PK svinen vågar inte riskera en epidemi i skolan eller på dagis.
Värst är faktiskt de dagis och skolfröknar som varit på semester i hemlandet och kommit tillbaks med smitta som inte upptäcks förrän barnen drabbas. Fram emot hösten.
Citera
2016-08-21, 10:44
Medlem
NoEasyWayOuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Douche-chill
Vari ligger det nedvärderande? Om det är allt du kan läsa från mitt inlägg är det snarare du som har problem med slutledningsförmågan.

Det är väl det som är problemet med situationer som dessa, när väl effekterna av massinvandring börjar beröra den övre medelklassen i Sverige (som jag, och antagligen rikemansknösarna i Äppelviken) så finns det inga organiserade nationalister där som kan fånga upp eventuellt nya anhängare, utan det enda som kommer från "ultranassarna" är hån, förakt och hat.

Känns säkert bra för stunden att triumferande säga "i told you so" men kanske inte särskilt konstruktivt.
Jag är övre medelklass sett till inkomst... Klart att nationalister kan fånga upp överklass. Hitler är bevis på det. Inte för att Hitlers väg är den vi bör gå. Och "I told you so" är inget jag slänger i ansiktet på folk. Det vinner vi inget på, inte jag heller för den delen.
Senast redigerad av NoEasyWayOut 2016-08-21 kl. 10:49.
Citera
2016-08-21, 10:54
Medlem
TheGlobalEmpires avatar
Ropen skalla, skäggbarn med tbc åt alla!!! Äntligen ska fiiina Bromma kulturberikas med halvapor, lycksökare och skäggbarn. Blir det problem & invånarna på gräddhyllorna börjar klaga så är dom rasister, fascister & nazister och mantrat "Det här är en utmaning, men om alla hjälps åt så klarar vi det hela" ska rapas fram i tid och otid. Kära Brommabor tänk på att dom här stackars utsatta människorna har valt just er kommun. Sträck på er, öppna era hjärtan och förvänta er lite mera hålligång i framtiden än ni är vana vid i er vanligtvis skyddade tillvaro.....hehehehe....
Citera
2016-08-21, 10:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av reerebos
Hur tror ni medelbetyget från skolan kommer att bli?
-17 % mer eller mindre?

Dom är ju raketforskare
Citera
2016-08-21, 12:08
Medlem
halvblinds avatar
Jag noterar att de två senaste försäljningarna av bostäder i Äppelviken/Smedslätten (i juni) fick ett lägre pris än begärt. I ett fall (en etta) sänktes priset med 33 % (!).
Hoppas det håller i sig.
Citera
2016-08-21, 12:22
Medlem
Skitbra. Då kan Schyffert bjuda över "barnen" på bullar i sin fina villa och Jan Helins barn kan få nya kamrater att leka med.

I princip ALLA barnfamiljer kollar på skolor och allmänt hur säkert ett område är innan de flyttar dit. Det är nu snart raserat även i Äppelviken. Utflyttning och fallande huspriser är att vänta. Inte imorgon men väl inom ett par år. Jättemånga fina villor och hus med dyr konst och nycklarna till Audi Q7 som hänger innanför dörren.

Stort jättegrattis även till Er, det är vad ni har röstat fram med landsförrädaren Reinfeld så ni har inte direkt mandat att kunna beklaga er. Bara att anpassa er och era barns liv efter dessa empatilösa, kvinnohatande barbarer.

Säkerhetsbranschen gnuggar sina händer dock..
Citera
2016-08-21, 12:36
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Vet du att du kan bli smittad med TBC och latent TBC genom att bara åka på semester?
Det betyder att det kan vara just en personal som har varit på semester som har smittat barnen.

Polio kan inte bäras utan att det syns och AIDS smittar inte under normala umgängen, men du kanske ligger med alla du träffar på gatan?
Pinsamt hjärndött inlägg från dig får jag säga
De jag framförallt tänker på är barnen, som är helt värnlösa. Vi sätter dem på dagis och där händer det som inte får hända.
Jag har inte påstått att polio kan bäras utan att det syns (men antagligen går det, alla smittade blir inte förlamade).

"Ligger du med alla du träffar på gatan?" är dagens dummaste "argument". Barn liger inte med vuxna på gatan.
Tjatet om "det blev på semestern, vi svenskar reser ju så mycket nuförtiden" som man körde med ett tag som förklaring till att invandrarlägenheter kryllar av löss och kackerlackor har man dämpat något, inte många går på det där.
Den "personal" som smittade dagisbarnen i Bromma kanske hade varit på semester i sitt hemland ja, det är obegripligt populärt att resa hem och semestra och ha det mysigt i det land som man flytt från
Sättet från media att mycket snabbt lägga locket på efter den otäcka nyheten visar att detta var ett invandrarproblem (om nu någon trodde ngt annat). Hade smittbäraren varit en vanlig Karlsson skulle detta varit en obehaglig skandal - TBC tillbaka i Sverige alldeles av sig självt, vårt vaccin fungerar inte längre!
I stället blev det gravens tystnad. Antagligen arbetar denna "personal" på ett annat dagis nu, där föräldrarna inte har en aning.
Citera
2016-08-21, 12:45
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frontlinjen
Det är långtifrån alla som har råd med det. Att vara inackorderad elev på Sigtuna kostar t ex strax under 300 000 kr per år.
Plus att en elev där känner att han måste/vill leva upp till kamraternas lyxiga levnadssätt, alperna på vintern, segling på sommaren plus semester med familjen i Los Angeles, språkresa till UK, märkeskläder ...
Citera
2016-08-21, 13:15
Medlem
Bor i Äppelviken. Tänker såhär: är jävligt glad över att mina barn ännu är så små. Det är inte barn från andra kulturer som jag främst oroar mig för utan snarare vilken socialgrupp de respresenterar -jag vill inte att mina barn går i samma klass som en massa WT heller, i allafall inte så att det påverkar kvalitén på mina barns utbildning. Men samtidigt måste vi ju alla hjälpas åt så det är lite tve-eggat hur man känner och även "äppelviksbarn" kan ju ha sina problem..)

Sen har vi det här med att en massa fejk-15 åringar (inte alla) från annorlunda kulturer med extrem patriarkal kvinnosyn nu ska mixas med "barn" med västerländsk världsbild. Vill inte gå bakåt i den delen då jag är stolt över att vi i Sverige kommit en bit mot jämställdhet (även om det finns problem även här) Men det problemet är ju inte allvarligare bara för att det sker här men visst det kommer närmre.

Tror inte huspriserna kommer påverkas, alla områden i Sverige kommer behöva dra sitt strå till stacken.

När mina barn är så pass stora har ålderstester säkert införts/vägen strypts och de sk 15 åringarna som ljugit blivit vuxna även på papperet. Om jag hade haft 13-14 åringar hade jag dock varit mer orolig. Känns ju inte helt otänkbart att någon ger någon i uppdrag att tutta på barackerna (något jag själv fördömer men det finns säkert en del som funderar på det)

Äppelviksskolan känns redan nu som en sisådär skola (även innan sk kvoteringen) så jag och många andra löser det nog, om skolan försämras mer, genom att helt sonika låta barnen gå inne i stan (vi har givetvis ställt dem ialla köer som finns redan när det föddes och i sista hand finns ju även Sigtuna).
Senast redigerad av Tweetzy 2016-08-21 kl. 13:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in