Citat:
Ursprungligen postat av
Methos
Vet du att du kan bli smittad med TBC och latent TBC genom att bara åka på semester?
Det betyder att det kan vara just en personal som har varit på semester som har smittat barnen.
Polio kan inte bäras utan att det syns och AIDS smittar inte under normala umgängen, men du kanske ligger med alla du träffar på gatan?
Pinsamt hjärndött inlägg från dig får jag säga
De jag framförallt tänker på är barnen, som är helt värnlösa. Vi sätter dem på dagis och där händer det som inte får hända.
Jag har inte påstått att polio kan bäras utan att det syns (men antagligen går det, alla smittade blir inte förlamade).
"Ligger du med alla du träffar på gatan?" är dagens dummaste "argument". Barn liger inte med vuxna på gatan.
Tjatet om "det blev på semestern, vi svenskar reser ju så mycket nuförtiden" som man körde med ett tag som förklaring till att invandrarlägenheter kryllar av löss och kackerlackor har man dämpat något, inte många går på det där.
Den "personal" som smittade dagisbarnen i Bromma kanske hade varit på semester i sitt hemland ja, det är obegripligt populärt att resa hem och semestra och ha det mysigt i det land som man flytt från
Sättet från media att mycket snabbt lägga locket på efter den otäcka nyheten visar att detta var ett invandrarproblem (om nu någon trodde ngt annat). Hade smittbäraren varit en vanlig Karlsson skulle detta varit en obehaglig skandal - TBC tillbaka i Sverige alldeles av sig självt, vårt vaccin fungerar inte längre!
I stället blev det gravens tystnad. Antagligen arbetar denna "personal" på ett annat dagis nu, där föräldrarna inte har en aning.