2016-08-17, 14:19
Bannlyst
har i min närhet ett rykande färskt exemple från i söndags, när en tjej (blont bombnedslag, är en 10.a trots att hon bara är -01) som ställt upp med läxhjälp osv osv till afghanerna, självklart har dom haft svårt att hålla kabanossen i brallorna, dock har det varit mer att dom vill adda henne på div. sociala medier inget mer än så. Jo dom brukar fyllesms henne från hvb hemmet oxå. Får nog även det ses som relativt oskyldigt.

Men i söndags så åkte hon buss och bakom henne satt ett halvdussin afghaner (inte den snälla varianten, om nu någon sådan finns.) som rakt ut sa att dom skulle dunka på henne modell hårdare vid nästa hållplats. Hon är fotbollstjej så hennes räddning var att hon sprang ifrån dom, dom orkade hänga med i 300 meter, hon sprang hela vägen hem, circa 2 km.

Låst in sig på flickrummet nu i två dagar, skäller ut och svär åt föräldrarna och vill ej prata mer om detta.
Senast redigerad av speedskater 2016-08-17 kl. 14:22.
Citera
2016-08-17, 14:26
Medlem
Grodaifickans avatar
112 elever av 752 är c:a 14,9%, inte 17%.

Just saying.
Citera
2016-08-17, 14:41
Medlem
Frontlinjens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av systemkollaps
Internat i England eller Schweiz.

Det är långtifrån alla som har råd med det. Att vara inackorderad elev på Sigtuna kostar t ex strax under 300 000 kr per år.
Citera
2016-08-17, 14:41
Medlem
Frontlinjens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grodaifickan
112 elever av 752 är c:a 14,9%, inte 17%.

Just saying.

Det går redan 15 st elever på skolan, så det blir avrundat 17%.
Citera
2016-08-17, 14:42
Medlem
Drinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gymnasist
Ska det behöva sägas många gånger..? - Som man röstar......
....blir man våldtagen
Citera
2016-08-17, 15:02
Medlem
Tycker det är helt absurt att de sätts i baracker (nysvenskt ordaviljonger). Redan där finns en tydlig markör för lägre status. Lite kravaller och annat myz på det så vaknar nog de berörda föräldrarna. Alternativet, vilket säkert övervägs, är nog att stoppa in ensamkommande i de vanliga undervisningslokalerna, och svenskarna i barackerna...och därmed snabba på det kulturmord och självutplåning som pågår av asylextremisterna. Finns nog inga bra lösningar helt enkelt
Citera
2016-08-17, 15:13
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laxtothemax
Detta är människor som är väl medvetna om hur samhällen ser ut och fungerar i världen och de har därför distansierat sig själva och sina barn från verkligheten, inte sällan - i viss mån uteslutande - är det dessa människor som har skapat dessa samhällen.

Lite skadeglad är jag över att verkligheten knackar på, men jag betvivlar starkt att detta kommer accepteras eller realiseras.

Lösningen på allmänningens tragedi, som i det här fallet konsekvenserna av den fria rörligheten för rovdjur och öppna gränser för parasiter, är att kostnader som tidigare externaliserats istället internaliseras och hamnar där fördelarna finns.

Let the chicken come home to roost.
Senast redigerad av GreffueAnthonius 2016-08-17 kl. 15:23.
Citera
2016-08-17, 15:25
Medlem
Frontlinjens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jontalinen
Jobbar för övrigt som gymnasielärare på en skola som tar emot ett stort antal flyktingar. Kan meddela tangentbordskrigarna här att er bild av nyanlända inte stämmer alls sett till min erfarenhet. Kan bara uttala mig om min arbetsplats men unga människor är bland de mest öppna och kunskapstörstande som finns - oavsett födelseort.

Det är glädjande att höra att ni har få problem, men en viktig faktor i sammanhanget är att det endast är 20% av eleverna som uppnår gymnasiebehörighet. Så du undervisar de elever som har bäst förutsättningar: förkunskaper från hemlandet, relevant språkkunskap, tillräcklig begåvning osv.

Citat:
Av de flyktingungdomar som kommit till Sverige efter 12-års ålder lyckades bara omkring 20 procent av de som gick ut grundskolan mellan 2011 och 2015 få behörighet till gymnasiet
http://www.ekonomifakta.se/Artiklar/2016/augusti/4-av-5-klarar-inte-grundskolan/
Citera
2016-08-17, 15:34
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Faktiskt tycker jag det är lite märkligt att inte fler gör buisness på det sättet. Kollar man hemnet finns det fullt med villor för 100-300 000 som visserligen inte är vackra eller ligger på attraktiva orter, men som dock är fullt fungerande. Borde ju vara en vinstaffär att köpa upp och göra om till flyktingboende eller hem för ensamkommande? Dessutom ligger ju dessa bostäder ofta på ställen där arbetslösheten är utbredd så det borde ju inte vara för att folk inte har tid. Möjligtvis för att de inte har möjlighet att köpa och utrusta ett hus ens för 100 000 till syftet.

1. Du lånar pengarna till en villa eller hyreshus.

2. Tar in flyktingar. Lägenhet viker du 1 lägenhet per familj. Kaching.
På 3 år bör fastigheten vara avbetald.

Villa blir gruppbende. 1 rum per 2 inneboenden. Delat kök och badrum. Mjölka in pengarna. När/om behovet hos komunen tryter säljer man villan (med vinst).

3. Töm den och skriv dig själv, din fru, dina barn där på 1a hands kontrakt. Ombilda till bostadsrätter. Sälj med vinst eller hyra ut i andra hand.
Citera
2016-08-17, 15:36
Medlem
Furillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jorgen
Tycker det är helt absurt att de sätts i baracker (nysvenskt ordaviljonger). Redan där finns en tydlig markör för lägre status. Lite kravaller och annat myz på det så vaknar nog de berörda föräldrarna. Alternativet, vilket säkert övervägs, är nog att stoppa in ensamkommande i de vanliga undervisningslokalerna, och svenskarna i barackerna...och därmed snabba på det kulturmord och självutplåning som pågår av asylextremisterna. Finns nog inga bra lösningar helt enkelt

– Det kommer inte enbart att gå nyanlända i paviljongerna utan vi kommer att blanda elever, säger Arne Landström.

https://mitti.se/bygglov-sokt-for-skolpaviljong-utanfor-appelviksskolan/
Citera
2016-08-17, 16:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av speedskater
har i min närhet ett rykande färskt exemple från i söndags, när en tjej (blont bombnedslag, är en 10.a trots att hon bara är -01) som ställt upp med läxhjälp osv osv till afghanerna, självklart har dom haft svårt att hålla kabanossen i brallorna, dock har det varit mer att dom vill adda henne på div. sociala medier inget mer än så. Jo dom brukar fyllesms henne från hvb hemmet oxå. Får nog även det ses som relativt oskyldigt.

Men i söndags så åkte hon buss och bakom henne satt ett halvdussin afghaner (inte den snälla varianten, om nu någon sådan finns.) som rakt ut sa att dom skulle dunka på henne modell hårdare vid nästa hållplats. Hon är fotbollstjej så hennes räddning var att hon sprang ifrån dom, dom orkade hänga med i 300 meter, hon sprang hela vägen hem, circa 2 km.

Låst in sig på flickrummet nu i två dagar, skäller ut och svär åt föräldrarna och vill ej prata mer om detta.

I alla fall en svensk flicka som måste blivit omvänd innan valet.
Citera
2016-08-17, 16:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Furillen
– Det kommer inte enbart att gå nyanlända i paviljongerna utan vi kommer att blanda elever, säger Arne Landström.

https://mitti.se/bygglov-sokt-for-skolpaviljong-utanfor-appelviksskolan/

Jag skulle vara livrädd idag om mina barn skulle blandas med invällar elever. Vad säger föräldrarna? Måste komma upp namninsamling?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in