2016-08-20, 00:08
Medlem
Jobbar du?

Kolla om du kan fixa ett rikskortet via ditt jobb.
Avdrag på lönen varje månad. Sätts in sen på ditt kort + ev subvention från arbetsgivaren.
Citera
2016-08-20, 02:45
Medlem
ninjutsus avatar
Vill du ha ett vanligt avgiftsfritt konto- och bankkort så är det antingen Santander eller Häradssparbanken.
Citera
2016-08-20, 06:59
Awaiting Email Confirmation
Citat:
Ursprungligen postat av ninjutsu
Vill du ha ett vanligt avgiftsfritt konto- och bankkort så är det antingen Santander eller Häradssparbanken.

Forex finns också men då går TS miste om månadssammanställningen.
Citera
2016-08-20, 09:48
Medlem
_killahs avatar
TS:

Handlar du 99% på Willys rekommenderar jag mobilappbetalningen SEQR.
Alla willys och hemköp tar den, även tex Circle K, Apoteket, Mcdonalds MFL.

Det finns 2 alternativ på SEQR, antingen att den drar pengar direkt från ditt kopplade bankkort, eller att du får en faktura i slutet på varje månad (utan avgift)
Du får även upp till 3% tillbaka på allt du handlar / kvartal. Du kan även koppla ditt Willys+(om du har) till SEQR

Rekommenderas varmt, inget kort, bara mobilen. Snabbt och bra med. Tar 2-3 sekunder att betala.
Citera
2016-08-20, 10:19
Medlem
Fenjal888s avatar
Om det är översikten du vill ha så är det väl bara att logga in på din internetbank och kolla historiken en gång i månaden? Vad är problemet? Vill du ha statistik från månad till månad kan du knappa in siffrorna i Excel.
Citera
2016-08-20, 14:17
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkanbob
Swedbank till mitt ICA-kort med betalfunktion som jag förstår det?
Varför frågar du om ICA när du inte vill handla där?
Citera
2016-08-21, 11:18
Medlem
Citat:
Hej!

Känner att jag inte riktigt har koll på vad jag lägger på mat per månad. Jag vill då gärna öppna ett konto och få ett kort jag enbart nyttjar för mat inköp för att få lite översikt. Jag handlar till 99% på Willys. Har googlat runt och ICA-kort med betalfunktion (https://www.icabanken.se/kort-och-ko...kort/ica-kort/) verkar ok då det är gratis. Dock verkar det bara gå och sätta in pengar på kortet på plats i en ICA butik? (http://www.ica.se/ica-kort/icas-olika-kort/)

Jag kan alltså inte bara göra en överföring via min internetbank på t.ex. Swedbank till mitt ICA-kort med betalfunktion som jag förstår det?

I sådana fall är det värdelöst. Har jag missuppfattat? Finns det några alternativ?

Arbetar du?
Kolla via din arbetsgivare om du kan få ett rikskortetkort
Citera
2016-08-21, 12:27
Medlem
frank_pes avatar
.
Senast redigerad av frank_pe 2016-08-21 kl. 12:43.
Citera
2016-08-21, 12:46
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grgrgrergregerg
därför att willys inte har något eget kort.
Men Willys har tjänsten Willys+ som du kan ansluta till ett VISA eller MasterCard och får poäng samt rabatter med så skaffa ett avgiftsfritt kort som du fått tips om i tråden t.ex Forex och anslut det
Citera
2016-08-21, 13:26
Medlem
Citat:
Är ute efter ett gratis om det finns. ICAs mastercard kostar 300 kr/år.

Har börjat med OKQ8 Visakort, nu när Skandiabanken började ta betalt för sina kort. Det kostar inget, man kan välja om man vill handla på kredit eller genom pengar på kontot som ger 0,5% ränta på insatta pengar. Dessutom en del bonus på bensin o andra inköp. Gratis extrakort.
Vet inte om det är det förmånligaste som finns idag, men "good enogh" för mig. Orkade inte sitta och jämföra alla olika kort, det finns ju hur många som helst.
Citera
2016-08-21, 15:32
Medlem
SAANDs avatar
Ok/Q8 kortet är gratis. Du får dubbla poäng om du handlar på OkQ8 och en poäng överallt annars. Det finns app så man kan kolla i mobilen hur mycket där är och man kan sätta över pengar via internet.

Dock tror jag inte man kan ha swish kopplat till det.
Citera
2016-08-24, 14:12
Medlem
zykl0ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kausti
Nej fy fan, Tink funkar om man har en vanlig Svensson-ekonomi men så snart man har kreditkort, betalar notor där folk sen Swishar eller på något sätt är modernare än "jag betalar endast det jag köper med mitt Visa-kort" så stämmer Tink inte alls längre oavsett hur mycket man försöker justera det.

Då har du nog inte förstått dig på appen.

Jag har konton i flera banker, aktiedepåer m.m.
Använder även swish relativt frekvent för både in och utbetalningar.
Även egen ekonomi och en del gemensam i familjen.

Fungerar utmärkt om man strukturerar upp det på rätt sätt från början.

Har aldrig kontanter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in