2016-08-20, 16:38
Medlem
Tror ett tiggeriförbud skulle vara dåligt för opinionen.

Har alltid sagt att den rumänska zigenarinvasionen varit en bra katalysator för SDs tillväxt. Det jag menar är att problemen med romerna är väldigt ytliga och lättlösliga om viljan bara finns. De utgör inte ens en spottstyver av de problem som kommit med massinvandringen som är betydligt mer djupt rotade och svårlösta. Därför är det värt att behålla dem som katalysator, eftersom de inte utgör något problem i proportion till hur snabbt vi behöver lösningar på extremt mycket större problem.
2016-08-20, 16:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling

Jag tro inte heller Tino nödvändigtvis är SD:are, om han ens tillhör något parti. Samtidigt av de alternativ som står till buds, vilket är det mest troliga han skulle välja?

Nej tror som du, Det är nog en SD lapp han lägger i kuvertet på valdagen men antagligen mest i brist på alternativ, tror inte han är övertygad Sverigedemokrat eller har tillräckligt gemensamt för att officiellt gå med och arbeta med partiet.

Lite off topic här men hade Borgerlig Framtid lyckats värva Tino hade de nog kunnat klara spärren om två år, om de snappade upp honom nu. De känns mer som ett alternativ för honom (spekulationer naturligtvis, jag känner inte Tino och han kan väl vara F! för all i know, men känslan jag får av snubben skulle passa in i BF)
Senast redigerad av EternalGlory 2016-08-20 kl. 16:48.
2016-08-20, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djimmie
Bara dom som har rösträtt kan delta i OU's.

Tack!
2016-08-20, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nycticorax
Jag upplever det bara som positivt att Jimmie är öppen med detta. Det ger mer trovärdighet och trygg opinion, att han bryr sig mer om landet än sin egen status. Det säger mycket! Sen att dom kan bli mer aggressiva och synliga är en sak de alltid kan förbättra. Tror dock att ju mer det uppenbaras att SD-linjen är rätt så kommer media försöka stänga ute SD så långt det går. Framträdanden i tv blir glesare ju fler försök att utmåla SD som rasistiska monster, misslyckas.

Fast det går inte ihop att inte vilja bli statsminister och inte heller vilja driva opinion, men samtidigt vara partiledare!!
Man får inget inflytande genom att hålla käften, allra helst inte ifall ens mål är att driva andra partier åt sitt håll!
SD saboterade detta, genom sitt agerande har de även kastrerat hela sin väljarbas, dvs typ alla svenska män.
Det är bara att konstatera.

Att massmedia är ljugande ***** ***** *** ***** vet alla, men då får man väl söka sig till media som inte håller på så då?! Det finns ju massvis!
2016-08-20, 20:00
Medlem
Off Topic, jag har varit bortrest...Men nu sitter jag och bildar mig en uppfattning. Jag tycker det ser mycket bra ut för SD...

Sossarna blåste lite liv i debatten om tiggarna och det ger eld i brasan. SD kan sitta lugnt och bara se på. Bilbränder, och uppkörningar på ett torg i Malmö...bra mycket bra. Valarbetarna arbetar oförtrutet...jag är nöjd.

Och man börjar skära ned tid för assistens till handicapade, ja bra bränsle men jag är ledsen för samhället... ...

SD syntes i alla fall lite med Ekroths utspel, det var mycket bra, och att Jomshof försvarade. Naturligtvis går det helt åt skogen med Sverige men folket var så lättlurat och förtjänade det. Och fortfarande är det så att det måste bli mycket sämre innan det sovande folket förstår vilka krafter som begravde Sverige.

Först då kommer dom riktiga chanserna att få gehör för nationalism. Sitt lugnt nu och peka finger åt den odugliga sjuklövern eller vad dom nu kallas.

Slutligen, Jimmie är mycket viktig. Jämför honom med vad sjuklövern sätter upp? Lögnare, Morgan J och Ygeman, snackar en massa men åstadkommer väldigt lite.

Jag tror att SD växer i opinionen och det är valet 2018 som gäller nu
2016-08-20, 20:18
Medlem
Jag ser framför mig någon yrvaken PK-svenne vars dotter blev taffsad på vid senaste festivalen.
Svenne läser massmedia "Sverige har aldrig varit tryggare!" osv.
Svenne tänker "hmm men detta kan inte stämma när t.om min egen dotter blir utsatt och jag ser ju själv hur allting blir sämre.. Men ptja vem vet? jag tar och kollar in SD och ser vad de har att säga".
Svenne knappar in på internet, SD finns ingenstans att finna, har de lagt ner?
Nej vänta de har ju t.om en egen tidning! SD-kuriren! där kanske man kan få lite ocensurerad sanning!?

På senaste nytt har vi:
OVERSHOOT DAY - EN PROBLEMATISK SYN PÅ KLIMAT OCH MILJÖ
19 AUGUSTI, 2016

DET ÄR DAGS ATT AGERA NU INNAN DET ÄR FÖRSENT
15 JULI, 2016

SOMMARFESTIVALEN I SÖLVESBORG
29 JUNI, 2016

POLISMYNDIGHETENS BROTTSUTREDANDE VERKSAMHET
1 JUNI, 2016

OFFENTLIG UPPHANDLING AV LIVSMEDEL - IMPORT AV EKOLOGISKT GÅR IDAG FÖRE SVENSKT
23 MAJ, 2016

Nähepp, det kanske bara är mig det är fel på tänker svenne, jag är bara en j*vla rasist!

FÖR I HELVETE! ser ni inte hur jävla värdelöst detta är?!
Vi som betalar SD-toppens löner tvingas arbeta 40h/veckan men dessa rygghuggare till "politiker" lyckas inte uppdatera sin tidning ens EN GÅNG I VECKAN!!!!
Och när det väl sker, en sommar av totalt kaos, då handlar det om synen på KLIMAT OCH MILJÖ!

Jag är så upprörd..
2016-08-20, 20:51
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Du verkar ha nattmössan på dig dygnet runt?

Vare sig jag eller någon annan "vet mycket väl" att YG viktade ner SD förra mandatperioden, än mindre på grund av någon "massiv kritik" eftersom den kritik du syftar på kom för exakt ett år sedan, inte förra mandatperioden. Det var efter att YG hade satt SD på 25,2 i augusti 2015, en uppgång med 5,1 sedan juni och nästan 2% högre än näst högsta (Sentio) som den debatten drog igång, föranlett av att YG hade SD som största parti för första gången i en OU. Det är inte så konstigt att det uppstår debatt kring en sådan milstolpe eftersom det aldrig tidigare hänt i opinionsmätningarnas historia att något annat parti än M eller S är största parti.
Nu svamlar du på .skäms. orkar inte inte söka upp de äldre undersökningarna nu men vet jag har rätt ,men du gillar ju lite historieförfalskning har jag märkt.

Citat:
OI är inte media så jag vet inte hur media hör hit, men att majoriteten av journalisterna är negativa till SD är förstås ingen nyhet. Däremot tror jag man har alldeles för höga tankar om journalistkåren om man tror att den samlingen yra höns och idioter är kapabel till en stor konspiration. Inte ens tidningar som tillhör samma ägare (DN+Expressen eller Aftonbladet+SvD) är på samma våglängd. De olika redaktionerna på respektive tidning är inte på samma våglängd heller. Expressen Ledare håller inte med Expressen Kultur om någonting, i princip, och SvD Ledare har en rejält annorlunda uppfattning om migrationsfrågor än SvD:s nyhetsredaktion har. Att många av varandra oberoende delar av media agiterar mot SD innebär inte att de agerar samordnat.
Media betalar för undersökningar som du kanske vet. att de som skriver ledare inte är överens om vem som är bäst av moderaterna eller sossarna det vet vi ,vi vet även att det finns ledarskribentern som ljuger upp liberalerna och tom centern. Vad alla dock är överens om är att SD är sämst...
Senast redigerad av Erk Swede 2016-08-20 kl. 20:56.
2016-08-20, 21:11
Medlem
Aeriannes avatar
15,6 % i SIFO

http://www.gp.se/nyheter/centerpartiet-vinner-mark-1.3712107
2016-08-20, 21:44
Medlem
hashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aerianne
15,6 % i SIFO

Aftonblaskan tycks göra ett försök att glömma av att SD existerar som riksdagsparti.

http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/article23378401.ab

Man måste klicka på "LÄS MER" för att kunna se SD's siffror.
2016-08-20, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erk Swede
Nu svamlar du på .skäms. orkar inte inte söka upp de äldre undersökningarna nu men vet jag har rätt ,men du gillar ju lite historieförfalskning har jag märkt.
Nej, historierevision är bland det värsta jag vet och just därför rättade jag ditt nonsens om att YouGov sänkte SD förra mandatperioden till följd av något jävla drev, eftersom det du talar om hände för exakt ett år sedan.

Här är en SVT-artikel från 2015-08-20 om just detta: Undersökning visar att SD ökar - metoden ifrågasätts

Och här är YouGovs svar på kritiken, det kom nästa dag: https://yougov.se/news/2015/08/21/om-onlinepaneler-och-tillforlitligheten/

Om du vill fortsätta hävda att samma sak hände mellan 2010-2014 så får du leta fram artiklar om det. Har du inga att komma med så är det bara att backa.
Senast redigerad av CrispyKreem 2016-08-20 kl. 22:08.
2016-08-20, 22:13
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Radiopsykologen
Jag ser framför mig någon yrvaken PK-svenne vars dotter blev taffsad på vid senaste festivalen.
Svenne läser massmedia "Sverige har aldrig varit tryggare!" osv.
Svenne tänker "hmm men detta kan inte stämma när t.om min egen dotter blir utsatt och jag ser ju själv hur allting blir sämre.. Men ptja vem vet? jag tar och kollar in SD och ser vad de har att säga".
Svenne knappar in på internet, SD finns ingenstans att finna, har de lagt ner?
Nej vänta de har ju t.om en egen tidning! SD-kuriren! där kanske man kan få lite ocensurerad sanning!?

På senaste nytt har vi:
OVERSHOOT DAY - EN PROBLEMATISK SYN PÅ KLIMAT OCH MILJÖ
19 AUGUSTI, 2016

DET ÄR DAGS ATT AGERA NU INNAN DET ÄR FÖRSENT
15 JULI, 2016

SOMMARFESTIVALEN I SÖLVESBORG
29 JUNI, 2016

POLISMYNDIGHETENS BROTTSUTREDANDE VERKSAMHET
1 JUNI, 2016

OFFENTLIG UPPHANDLING AV LIVSMEDEL - IMPORT AV EKOLOGISKT GÅR IDAG FÖRE SVENSKT
23 MAJ, 2016

Nähepp, det kanske bara är mig det är fel på tänker svenne, jag är bara en j*vla rasist!

FÖR I HELVETE! ser ni inte hur jävla värdelöst detta är?!
Vi som betalar SD-toppens löner tvingas arbeta 40h/veckan men dessa rygghuggare till "politiker" lyckas inte uppdatera sin tidning ens EN GÅNG I VECKAN!!!!
Och när det väl sker, en sommar av totalt kaos, då handlar det om synen på KLIMAT OCH MILJÖ!

Jag är så upprörd..

Väl rutet!

De måste vara aktiva hela tiden eftersom folk vaknar över Sverige dygnet runt hela året. Det senaste året tycker jag är under all kritik. Det var något utspel om repatriering i våras men annars ... största .... möjliga ... tyssssssstnad...

Det finns ingen ursäkt att de ligger sämre till idag än för ett år sedan efter ett år av massinvandring som får all invandring i Sveriges historia att blekna, både till antal och till kriminalitet.
2016-08-20, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aerianne
15,6 % i SIFO

Står och stampar var ordet. Sen att MPs dumfjollor går till C gör att man börjar undra om kvinnor och feminina män verkligen förtjänar att inneha rösträtt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in