2016-08-20, 00:34
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
SD måste lansera övertygande åtgärdspaket. 7K-sågningar har nått vägs ände. I synnerhet nu när de i elfte timmen faktiskt genomför konkreta åtgärder som ingen trodde var möjliga för ett år sedan.
Håller med om det första.

Men. I realiteten så gör de faktiskt inte mkt alls åt situationerna mer än att prata.
Du får gärna berätta vilka åtgärder de faktisk genomfört och som fungerar.
Grundproblemet är de kaosmänniskor som de släppt in. Det har första halvåret i år kommit fler än första halvåret i fjol. Redan där har de misslyckats KAPITALT.

Citat:
Ursprungligen postat av frusciantelo
Med tanke på det han publicerar på sociala medier och sin blogg så är han antingen sd:are eller totalt oberoende. Givetvis läser han trådar här på flashback också inget snack om saken. Det finns ett mycket kompetent klientel på flashback som jag utgår ifrån att flertalet medier och offentliga personer tar del av på regelbunden basis. Flashback är ett ganska effektivt sätt att ta tempen på Sverige.
Jag följer Tino på sociala medier själv. Vilken tillgång han hade varit som chefsekonomisk analytiker på SD´s kansli. Ruist också, men det blir nog dyrt med bägge
Angående Tinos partitillhörighet har han mumlat något om en slags fristående liberal av någon udda form. Men han debatterar i SD´s favör. Iofs är inte det svårt om man har några indianer i kanoten kvar. Men nej. Tino har ingenting att tjäna på att kliva in hos SD och kommer ej att göra så. Han är så etablerad så varför ta risker för.
Senast redigerad av Kolgrill-ftw 2016-08-20 kl. 00:47.
2016-08-20, 08:26
Medlem
andersaanderssonas avatar
Det är bara att konstatera att idag är 75 procent av den svenska befolkningen nöjda med tingens ordning.

Sådana petitesser som tafsfestivaler, gruppvåldtäkter, bilbränningar, kriminalitet, tiggare, avrustad välfärd, fattigpensionärer, bostadsbrist, islamisering, polissammanbrott, en efterbliven Statsminister, 30-40-åriga barn och att man står sist i kön i sitt eget land är väldigt lätt att bortse ifrån. Bara de nya herrarna trivs eftersom man räddar liv och är påstått godhjärtade. Trots att man vägrar hjälpa svenska uteliggare.......

Dessutom fortsätter man att sympatisera med de som är orsaken till alla problem. Och inser inte att det är de själva som ytterst är ansvariga via tidigare val. Eller rättare sagt ville man att politikerna skulle uppfylla deras önskningar. Och som de uppfyllde!

Alla OU är överens. Man gillar verkligen 7K och de taffliga åtgärder som trots allt införts. Och att de enbart är tillfälliga och ska ses som en paus/parantes. Snart blir det återigen all in på importen. Trots att det redan i år importerats fler än vid motsvarande tid förra året.

Tyvärr en adekvat beskrivning av dårarnas paradis på jorden. Sverige.

I en frisk nation hade SD sedan länge haft egen majoritet i alla OU. Vilket får mig att inse att dagens Sverige är ett sjukt samhälle. Helt i DDRs anda. Media och makt är ett. Sanningen är en sällsynt gäst. Mörkläggning och förföljelse av oliktänkande är legio. Säkerhetspolisen står direkt under statschefens kontroll som själv definierar fienden. Alltså rasistiska högerkrafter. Rena proselyter sätts i ledningen för myndigheter via partiboken. Precis som tafsarmbandet Eliasson.

Jag skulle vilja sträcka mig så långt i min analys av dagens Sverige så jag påstår följande.

Sverige är det första totalitära landet i världshistorien som definieras utifrån sina egna medborgare. Inte utifrån dess ledare, militärer eller diktatorer. Man VILL verkligen detta. Att invaderas av analfabetiska muslimska horder. Och villigt med en bugning konfirmerar detta med sin undfallenhet.

Så vad har dessa haranger med SDs resultat i OU att göra.

Jo, jag förklarar varför siffrorna inte är högre på mitt sätt. Och anledningen till att det är så svårt att öka. Det har ingenting med att göra hur SDs ledning uppträder. Eller bristande närvaro i debatten. Fel personer i ledningen eller felaktiga beslut. Anledningen är mycket enklare.

En majoritet av den svenska befolkningen gillar helt enkelt inavlade muslimer, mörka krafter från Afrika och tiggande zigenare från Rumänien och Bulgarien. Mer än man gillar sitt eget ursprung och sina egna landsmän. Svälj och var god skölj.
2016-08-20, 09:47
Medlem
Nycticoraxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av har-analys
Jimmie har ju sagt, att han inte ens vill bli statsminister! Och att han inte har nagot emot ifall socialdemokraterna sitter kvar, bara de för hans politik! Alltsa, jag skulle vilja se en stilomläggning i 180 grader! Ett aggressivt ledarskap, där SD framställs som Sveriges räddning!

Jag upplever det bara som positivt att Jimmie är öppen med detta. Det ger mer trovärdighet och trygg opinion, att han bryr sig mer om landet än sin egen status. Det säger mycket! Sen att dom kan bli mer aggressiva och synliga är en sak de alltid kan förbättra. Tror dock att ju mer det uppenbaras att SD-linjen är rätt så kommer media försöka stänga ute SD så långt det går. Framträdanden i tv blir glesare ju fler försök att utmåla SD som rasistiska monster, misslyckas.
2016-08-20, 11:13
Medlem
Bellanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andersaanderssona

En majoritet av den svenska befolkningen gillar helt enkelt inavlade muslimer, mörka krafter från Afrika och tiggande zigenare från Rumänien och Bulgarien. Mer än man gillar sitt eget ursprung och sina egna landsmän. Svälj och var god skölj.

Med ledning av OU finns det välgrundad anledning att dra dylika slutsatser.

Vi och socialkontoret Sverige har dock varit hårt ansatta och bearbetade under årens lopp av journalisterna, cirka 80% vänster - beklämmande!

Nya tider är emellertid på ingående, papperstidningarna och stora flertalet journalister är på väg att försvinna, tack o lov.

Det ser därför ljust ut för SD i indoktrineringsperspektivet, i alla avseenden, med en helt digitaliserad informationsvärld...
Senast redigerad av Bellania 2016-08-20 kl. 11:22.
2016-08-20, 11:51
Medlem
Citat:

Vilka svarar på OU? Måste man vara etnisk svensk och svensk medborgare? Många tillhör kanske det klientel du beskriver här? Rosengårdarna och Rinkebyborna m.fl dylika röstar inte på SD.
Det riktiga valresultatet visar i alla fall vad den svenske medborgaren tycker.
2016-08-20, 12:20
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av regnidagigen
Vilka svarar på OU? Måste man vara etnisk svensk och svensk medborgare? Många tillhör kanske det klientel du beskriver här? Rosengårdarna och Rinkebyborna m.fl dylika röstar inte på SD.

Vem som svarar på en OU beror på vem som frågar och hur de frågar. När Sifo ringer och frågar om du röstar på SD kunde de lika gärna frågat "du röstar väl inte på SD, din äckliga rasist"; ingen vill riskera svara ärligt när dessa OU ringer. Webbaserade OU slipper det problemet och det är andra som svarar på dessa undersökningar. Dock verkar det som vissa självrekryterande webbaserade OU, t ex YouGov medvetet konstruerar sina undersökningar så illa att de tappar deltagare med intresse för politik; att följa upp fyrtiofem frågor om uteslutande politik med en fråga om man kissar i badkaret får åtminstone mig att dra öronen åt mig och inte slösa tid på dem nästa gång och kvar blir väljare som är mer intresserade av att tjäna poäng på undersökningar om ostar, vilket är YouGovs absoluta favorit att fråga om.
2016-08-20, 12:37
Medlem
KRYPTONITIFITTANs avatar
Det finns bara en opinionsundersökning som är 100%, det är valresultatet. Nästa får vi om ca 2år. Tror SD kommer ligga runt 17-21% M kommer vara största parti, S tvåa.. Sen kommer resten.
Tror MP åker ur riksdagen. Övriga ligger och surrar kring 4-7%.
2016-08-20, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Vem som svarar på en OU beror på vem som frågar och hur de frågar. När Sifo ringer och frågar om du röstar på SD kunde de lika gärna frågat "du röstar väl inte på SD, din äckliga rasist"; ingen vill riskera svara ärligt när dessa OU ringer. Webbaserade OU slipper det problemet och det är andra som svarar på dessa undersökningar. Dock verkar det som vissa självrekryterande webbaserade OU, t ex YouGov medvetet konstruerar sina undersökningar så illa att de tappar deltagare med intresse för politik; att följa upp fyrtiofem frågor om uteslutande politik med en fråga om man kissar i badkaret får åtminstone mig att dra öronen åt mig och inte slösa tid på dem nästa gång och kvar blir väljare som är mer intresserade av att tjäna poäng på undersökningar om ostar, vilket är YouGovs absoluta favorit att fråga om.

Tack för svar. Det jag menade var vilket klientel kontaktar opinionsföretagen? Om de mest går efter svenskklingande namn eller inte eller fifty- fifty?

Jag tror etniciteten spelar stor roll i svaren. Det är kanske konfidentiellt vem som svarat , men instituten vet vilka de väljer att fråga.
Detta har en avgörande betydelse, och OI borde ta hänsyn till detta vid redovisningen. Svårt att utföra, men då Sverige är ett land med stor del invandrade sedan flera årtionden borde vi inte anklaga svenskarna att vilja ha hit så många främmande av alla de slag.
Muhammeds vill ha hit Muhammeds. Även om undantag finns.
2016-08-20, 15:38
Medlem
Douche-chills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Nej, jag säger att de av logiska skäl fått mindre exponering i MSM efter M och S 180-graderssväng i vintras. Det är något helt annat än att de aktivt skulle vara "ignorerade".

Ja, om man vill ragga nya väljare så måste man exponeras i MSM. Väljare som hänger på alternativmedias sidor är redan raggade. Demonstrationer? Tja, berätta gärna hur bra det gått med "Folkets demonstration", Pegida etc i Sverige för att locka nya SD-väljare. Eller berätta gärna om de 998 andra sätten du menar skulle finnas. Flygblad? Dörrknackning? Starta egen FOX-kanal och varva action- och komediserier med Avpixlat Live?
Äsch! Klart att SD skulle kunna göra saker. En repris på förra årets tunnelbanekampanj t ex. Någonting som retar kvällspressens kåthet på klick-artiklar. Är det tillräckligt provocerande lovar jag att man uppmärksammar kampanjen. Det ligger ju ekonomi i det.

Det finns någon gammal Von Clausevitz-devis som går ut på att om en enhet i ett krigstillstånd måste välja mellan två olika handlingar, utan att veta vilken som är den rätta, så är det alltid bättre att välja vad som helst – i motsats till att drabbas av handlingsförlamning och inte välja någonting. Ett dåligt val kan i varje fall skapa vishet och blotta vilket val som var det rätta till nästa gång.
2016-08-20, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll

Är nog det dom är ute efter. Att politiskt intresserade inte ska bli överrepresenterade i undersökningen. Så det har jag inget problem med.
2016-08-20, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av regnidagigen

Bara dom som har rösträtt kan delta i OU's.
2016-08-20, 16:35
Medlem
Citat:
Det är bara att konstatera att idag är 75 procent av den svenska befolkningen nöjda med tingens ordning.

Sådana petitesser som tafsfestivaler, gruppvåldtäkter, bilbränningar, kriminalitet, tiggare, avrustad välfärd, fattigpensionärer, bostadsbrist, islamisering, polissammanbrott, en efterbliven Statsminister, 30-40-åriga barn och att man står sist i kön i sitt eget land är väldigt lätt att bortse ifrån. Bara de nya herrarna trivs eftersom man räddar liv och är påstått godhjärtade. Trots att man vägrar hjälpa svenska uteliggare.......

Dessutom fortsätter man att sympatisera med de som är orsaken till alla problem. Och inser inte att det är de själva som ytterst är ansvariga via tidigare val. Eller rättare sagt ville man att politikerna skulle uppfylla deras önskningar. Och som de uppfyllde!

Alla OU är överens. Man gillar verkligen 7K och de taffliga åtgärder som trots allt införts. Och att de enbart är tillfälliga och ska ses som en paus/parantes. Snart blir det återigen all in på importen. Trots att det redan i år importerats fler än vid motsvarande tid förra året.

Tyvärr en adekvat beskrivning av dårarnas paradis på jorden. Sverige.

I en frisk nation hade SD sedan länge haft egen majoritet i alla OU. Vilket får mig att inse att dagens Sverige är ett sjukt samhälle. Helt i DDRs anda. Media och makt är ett. Sanningen är en sällsynt gäst. Mörkläggning och förföljelse av oliktänkande är legio. Säkerhetspolisen står direkt under statschefens kontroll som själv definierar fienden. Alltså rasistiska högerkrafter. Rena proselyter sätts i ledningen för myndigheter via partiboken. Precis som tafsarmbandet Eliasson.

Jag skulle vilja sträcka mig så långt i min analys av dagens Sverige så jag påstår följande.

Sverige är det första totalitära landet i världshistorien som definieras utifrån sina egna medborgare. Inte utifrån dess ledare, militärer eller diktatorer. Man VILL verkligen detta. Att invaderas av analfabetiska muslimska horder. Och villigt med en bugning konfirmerar detta med sin undfallenhet.

Så vad har dessa haranger med SDs resultat i OU att göra.

Jo, jag förklarar varför siffrorna inte är högre på mitt sätt. Och anledningen till att det är så svårt att öka. Det har ingenting med att göra hur SDs ledning uppträder. Eller bristande närvaro i debatten. Fel personer i ledningen eller felaktiga beslut. Anledningen är mycket enklare.

Helt rätt och annan delförklaring är att svenska folket är en kokt groda. Eftersom förra hösten var en sån katastrof känns nuvarande situation helt okay, trots att den skulle ansetts som skit för 5 år sedan..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in