Jag är riktigt jävla utled på Google. Varenda gång jag försöker kolla på en Youtube-video så hänger sig datorn i väntan på att chrome-annonsen ska ladda klart. NEJ, jag tänker inte byta till chrome. LÅT MIG VARA!
Det är otroligt lågt av dem att skapa stora annonser som kräver mycket laddning bara för att få folk att tro att den webbläsare de har nu är för seg. Inte kan man välja bort chrome-annonsen heller.
Kommer annonsen finnas kvar år efter år, tills jag ger upp och skaffar chrome? Hur blir vi av med googles teknologiska träldom?
Det du drar upp är en bagatell mot vad de egentligen pysslar med.
De vet vem du, dina grannar, dina släktingar, dina vänner är. De vet när du umgås med dem, de vet när och var du åker och handlar och vad du och din käresta vill ha i födelsedagspresent. De vet dina störningar och vad dina böjelser är, de vet också dina hemligheter och knappar att trycka på för att få dig att göra vad de vill. Frågan är bara när de börjar utnyttja det.
Sluta använda deras sökmotor och framförallt deras webbläsare och logga absolut inte in med något som helst konto kopplat till deras tjänster.
Jag är riktigt jävla utled på Google. Varenda gång jag försöker kolla på en Youtube-video så hänger sig datorn i väntan på att chrome-annonsen ska ladda klart. NEJ, jag tänker inte byta till chrome. LÅT MIG VARA!
Det är otroligt lågt av dem att skapa stora annonser som kräver mycket laddning bara för att få folk att tro att den webbläsare de har nu är för seg. Inte kan man välja bort chrome-annonsen heller.
Kommer annonsen finnas kvar år efter år, tills jag ger upp och skaffar chrome? Hur blir vi av med googles teknologiska träldom?
Har du adblock plus? jag har den och jag får inga chrome annonser den blockerar allt skit.
Som det teknologiintellektuella riksaber jag är så har jag inte skaffat adblock, eftersom jag inte fattar hur sånt där fungerar. Min senaste eskapad försökte jag skaffa Flashbacks VPN, och det gick åt helvete.