Citat:
SD har ju gjort en massa utspel sedan i höstas. Det är bara att googla.Tja vad SD sade för ett år sedan var då nazism och rasism, nu är det mainstream, enklare än så kan ingen marknadsförare eller kampanjledare ha det? Men SD har uppenbarligen inte förmågan att både vara "populistiska" och intelligenta, i alla fall inte i det offentliga rummet. För att få någon sorts uppmärksamhet måsta man alltså ta bladet ur munnen, Alltså måste man tala repatriering de få gånger man faktiskt får tala i det offentliga rummet. Att som du se bakåt och utifrån det dra slutsatsen att allt SD framgent gör är lönlöst är knappast något vinnande koncept. De får väl jobba på alla fronter stenhårt, varav en av grundpelarna är just repatriering. Det enda vi vet sedan tidigare att det som retar upp PK-media, är bra för SD (upp till en viss nivå, får vi väl anta). Nu är ju inte SD dummare än att de känner till detta. Frågan är bara tajmingen, att elda upp massorna två år före val kanske de ser som onödigt. I nuläget oroar jag mig själv mer för SDs egen passivitet än väljarnas uppenbara ointelligens och verklighetsuppfattning.
15 oktober 2015: SD lanserar kampanj: "Kom inte hit" (SvD)
15 oktober 2015: SD vill ha folkomröstning om flyktingmottagandet (SR)
17 oktober 2015: Jimmie Åkesson vill ha ett totalt stopp för asylinvandring till Sverige (DN)
23 februari 2016: Jimmie Åkesson: Inför stopp för nya medborgarskap (Aftonbladet)
3 mars 2016: SD Malmö lägger fram förslag om återvändandecenter (Situation Malmö)
12 april 2016: SD vill ha återvandring istället för invandring (Avpixlat)
12 april 2016: SD:s Oscar Sjöstedt: Sverige måste börja utvisa invandrare (FT)
20 april 2016: SD: Avskaffa permanenta uppehållstillstånd (SR)
7 juli 2016: Jimmie Åkesson vill "återta kontrollen" (införa undantagstillstånd/utegångsförbud) (Di)
Att ingen bryr sig eller kommer ihåg, beror det på SD eller väljarna själva? Måste det bli huvudnyhet i alla rikstidningar samt SVT och TV4 för att folk ska registrera att SD sagt något? I så fall är det nog kört, för som jag sa tidigare så kan SD inte längre få det genomslaget i MSM nu när flera partier tävlar om att ta itu med invandringen. De kan skriva debattinlägg, göra utspel och hålla presskonferenser, det blir snack i någon timme och sedan återgår allt till det normala och Flashback fortsätter säga att SD bara sitter passiva på arslet.