2016-08-20, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boqpod
Har Joha*na drivit kennel tidigare?
Äppeldalens Kennel

Ja, tillsammans med sin andra man, rektorn på Vasagymnasiet i Arboga Per G*m*lielsson, tillika pappan till hennes fjärde barn.
* = a
Citera
2016-08-20, 12:41
Medlem
Någon som vet vart JM tagit vägen nu, eftersom hon berättade att hon inte tänkte resa utomlands nu eller ta sig till sin hemort? Så vart är hon nu?
Citera
2016-08-20, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nollan-Kollan
Ja, tillsammans med sin andra man, rektorn på Vasagymnasiet i Arboga Per G*m*lielsson, tillika pappan till hennes fjärde barn.
* = a

Undra hur deras relation var? Var de tillsammans länge? Finns de flera män?
Citera
2016-08-20, 12:51
Medlem
boqpods avatar
Tidigare post innehöll felaktiga uppgifter.

Det finns en Person med samma namn också är engagerad i asylskiten.
här finns samma namn, men bilden Stämmer inte?
Senast redigerad av boqpod 2016-08-20 kl. 13:10.
Citera
2016-08-20, 12:53
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marre1976
Åklagare kan begära misstänkt GM häktad om det finns risk för att han/hon kan förstöra bevis på fri fot eller hålla sig undan. Varför gjordes inte en sådan häktning?
Flyktfara, kollusionsfara och recidivfara är tre goda skäl för häktning av Johanna.

Kanske hon är avfärdad från utredningen helt ?
På grund av sin historia borde Johanna vara högintressant i utredningen. Polisen har nog inte hittat någonting som tyder på att hon ligger bakom dådet. Indicier kan räcka för att häkta någon om de inte är för svaga. Polisen har med all sannolikhet genomsökt hennes bil, de har kartlagt mobiltelefontrafik och var deras telefoner befann sig under den aktuella natten. De har gått igenom deras telefoner och eventuella datorer. Kanske till och med avlyssnat deras telefoner innan de greps, men de har inte hittat någonting. Lägg därtill att Johanna och sambon gett samstämmiga uppgifter när de satt anhållna. Men polisen har trots det inte hittat någonting som räcker till häktning.

Om Johanna skulle ligga bakom detta så har hon nog inte genomfört det själv och inte heller pojkvännen. Mer sannolikt är att någon annan genomfört dådet, en eller två stycken. Om Johanna ligger bakom detta är hon tillräckligt smart för att inte lämna uppenbara spår efter sig. Sedan har förövaren turen att ha genomfört dådet i en region där polisen inte framstår som de mest smarta och skickliga i landet.
Citera
2016-08-20, 12:54
Medlem
Citat:
Mycket intressant uppgift.
Källa på det?
Eller om Du hellre vill, ta det via pm?
Om du läser intervjun med JM så säger hon egentligen att de
i juni hade bokat en stuga i Thailand för två veckor och att de skulle åka dit den 15 augusti då stugan blivit ledig. Då är det inte längre så intressant när flygbiljetterna bokades. Det var ju inte frågan om någon sällskapsresa med flyg, hotell och all inklusive.
Citera
2016-08-20, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Kort-kort sammanfattning

• Januari 2015: Johanna tecknar livförsäkring till maxbelopp på maken.
• Februari 2015: Maken förgiftas men överlever.
• Augusti 2015: Maken druknar under oklara omständigheter vid sommarstugan.
• Juni 2016: Johanna anklagas för sexuellt utnyttjande.
• Juli 2016: De som anklagat Johanna för sexuellt utnyttjande misshandlas svårt.
• Den 3 augusti 2016: Johannas pappa mördas och mamman skadas svårt i sommarstugan.
• Den 16 augusti 2016: Johanna grips på Arlanda. Hennes 18-åriga blivande make grips också.
• Den 19 augusti 2016: Johanna och 18-åringen släpps då bevisen inte räcker till häktning.

Läs mer:

http://www.svd.se/detta-vet-vi-hittills-om-mordet-i-arboga

Det finns mer detaljerade sammanställningar i trådstarten.

Maken förgiftas men överlever? Det var helt nytt för mig Var det efter det som dom separerade?
Citera
2016-08-20, 13:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Jag måste då be om hjälp.
Jag är ganska säker på att jag sett det tidigare.
Jag har för mig att det var mammans målsägarbiträde som sade detta
i samband att det kom fram att dottern Johanna var intressant för
utredningen, men jag hittar det inte nu.
Jag kan ha fel.
Det kan ha varit så att mammans beskydd var generellt och att
det därför också innebar att Johanna inte fick träffa mamman.
I så fall har inte mamman träffat andra anhöriga heller, och
det har jag för mig att det framkommit att hon gjort.
Någon som vet var det finns uppgifter om detta?

Jag har också för mig att jag sett det, det var därför jag tolkade JMs uttalande vid intervjun som att hon fortfarande inte fått ta!a med sin mor eller syster. Men jag kan ha missuppfattat. Hoppas nån kan reda ut detta.
Citera
2016-08-20, 13:21
Medlem
Citat:
* = a
Enligt hinderskapsprövningen har hon "bara" varit gift två gånger... Med Blomsterlund och med den drunknade finländaren. Kan man placera denne man emellan dessa? Sedan fanns det väl en äldre son innan men den allra första mannen? I så fall är väl Per nummer tre i ordningen fäder?
Citera
2016-08-20, 13:22
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananapans
Det förstod nog personen du citerade med, dock har ganska många upprepat biten med tandborste så att man skulle kunna tro att de fått för sig att hon faktiskt skrubbat med en tandborste 😂 Just sayin
Varför skulle hon inte kunnat gjort det? Det är inget som fabricerats här.

http://bblat.se/nyheter/nyheter/1.4183974-gjorde-rent-bilen-med-tandborste
Citera
2016-08-20, 13:22
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boqpod
Tidigare post innehöll felaktiga uppgifter.

Det finns en Person med samma namn också är engagerad i asylskiten.
här finns samma namn, men bilden Stämmer inte?

Bra att du såg det.
Hon i Sala, som verkar vara studievägledare där, vill
nog inte ha "våran" Johannas beundrare efter sig...

Citera
2016-08-20, 13:24
Medlem
Citat:
* = a

Mysigt att va rektor och att ha barn ihop med en ev seriemördare 🙄👏👏👏👏
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in