Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-08-19, 23:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mammacino
Visst men de skötsamma i staterna har många gånger familj i Mexiko.Det är ju inget vidare där så självklart vill de väl över också.Han skulle lagt upp murbyggandet på ett annat sätt.
Jag tror faktiskt Trump är körd nu!Han känns desperat!

Nej med mursnacket så vinner han enormt många vita röster, och även svarta! Det finns inget desperat i Trumps kampanj i nuläget, det har heller inte funnits. Ledsen, men jag tror du får börja bolla med tanken att Trump blir potus.

Gällande Mexiko, varför ska USA ta ansvar för att Mexiko inte kan sköta sitt eget? Varför ska dom släppa in folk i sådan enorm skala från ett land som är dysfunktionellt?
2016-08-19, 23:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av frusciantelo
Nej med mursnacket så vinner han enormt många vita röster, och även svarta! Det finns inget desperat i Trumps kampanj i nuläget, det har heller inte funnits. Ledsen, men jag tror du får börja bolla med tanken att Trump blir potus.

Gällande Mexiko, varför ska USA ta ansvar för att Mexiko inte kan sköta sitt eget? Varför ska dom släppa in folk i sådan enorm skala från ett land som är dysfunktionellt?
De vita rösterna har han till viss del men det räcker inte!
2016-08-19, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milfner
Helt hysteriskt att det fortfarande finns folk som tror han vinner. Det kommer bli en spektakulär förlust. Kampanjledaren vill ju inte identifiera sig med en stor förlust och lämnar i tid.

Jag tror att han vinner. Har inte hela bilden klart för mig men nog finns det nog många som har den uppfattningen att Trump kommer att ordna upp USA på ett alldeles föredömligt sätt. Effektivt också.

Hur effektivt kommer Trump att kunna genomföra sina planer och vilket tidsperspektiv handlar det om?
2016-08-19, 23:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mammacino
De vita rösterna har han till viss del men det räcker inte!

Det beror på hur stort valdeltagandet blir bland vita detta året samt hur många som väljer att inte rösta alls eller rösta på Johnson eller Stein.
2016-08-19, 23:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Evets
Jag tror att han vinner. Har inte hela bilden klart för mig men nog finns det nog många som har den uppfattningen att Trump kommer att ordna upp USA på ett alldeles föredömligt sätt. Effektivt också.

Hur effektivt kommer Trump att kunna genomföra sina planer och vilket tidsperspektiv handlar det om?

Folk tänker väldigt kortsiktigt. Man tror att allt ska lösa sig på en mandatperiod. Hur dumma i huvudet har folk blivit egentligen? Nej här handlar det om en mer långsiktig ideologisk plan från Trumps sida, som om den visar sig ge positiva resultat kan få fotfäste och leva vidare bortom Trumps ämbete. Det är större än bara några korta fyra eller åtta år. Det är ett kulturellt val, ett ideologiskt val. Ett vägskäl.
2016-08-20, 00:10
Medlem
0rganets avatar
Varför säger Donald i ett tal i Dimodale att han ska ha 95% av negrernas röster.I Dimondale är det 93% vita.

Pratar Donald bara områden där vita är i väldigt stort övertag, efter de tidigare problemen i utsatta områden?
2016-08-20, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Varför säger Donald i ett tal i Dimodale att han ska ha 95% av negrernas röster.I Dimondale är det 93% vita.

Pratar Donald bara områden där vita är i väldigt stort övertag, efter de tidigare problemen i utsatta områden?
Trump talar överallt. Folk börjar köa på morgonen för att ta sig in på hans rallys på eftermiddag och kväll.
2016-08-20, 00:21
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
Trump talar överallt. Folk börjar köa på morgonen för att ta sig in på hans rallys på eftermiddag och kväll.
Jag tycker det känns som Donald kör talen i "säkra"-områden och sedan hoppas på media.
2016-08-20, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet

Han var ju i Detroit för några dagar sedan där det är 86% svarta.

77% vita röstade i Michigan 2012 så det går att vinna med bara vita. Problemet är bara att vita i Norra USA inte är lika hotade av minoriteter som i syd där 95% vita röstar republikanskt.

I norra USA är det 50/50 bland vita speciellt bland kvinnor som inte känner sig hotade.
2016-08-20, 00:32
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Han var ju i Detroit för några dagar sedan där det är 86% svarta.

77% vita röstade i Michigan 2012 så det går att vinna med bara vita. Problemet är bara att vita i Norra USA inte är lika hotade av minoriteter som i syd där 95% vita röstar republikanskt.

I norra USA är det 50/50 bland vita speciellt bland kvinnor som inte känner sig hotade.
Men i Detroit var det inte ett möte för alla utan bara för inbjudna.
2016-08-20, 00:40
Medlem
0rganets avatar
The Daily show har ett klipp som nästan når upp till den gamla goda tiden med Jon Stewart:https://www.youtube.com/watch?v=Y4Zdx97A63s Om Donalds migrationsidéer.
2016-08-20, 00:49
Medlem
Fan är det här Dimondale, Michigan har 1000 invånare:

https://twitter.com/realDonaldTrump/status/766760721115938816

hahah inte så mycket och göra den kvällen alla verkar vara på Trump rally.

Finns en svart se om ni kan hitta hon/han.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in