2016-08-19, 21:01
Medlem
killawifes avatar
Eller väntar man några dagar tills det är färdigt så slipper man åka in för mordbrand. men det är ju upp till var och en.

Du kan ringa polisen om de för oväsen på natten. De har väl knappast tid eller lust att åka men det är vad man ska göra. Man får inte störa sina grannar bara för att man bor i hus.
Citera
2016-08-19, 21:29
Medlem
willzors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av killawife
Eller väntar man några dagar tills det är färdigt så slipper man åka in för mordbrand. men det är ju upp till var och en.

Du kan ringa polisen om de för oväsen på natten. De har väl knappast tid eller lust att åka men det är vad man ska göra. Man får inte störa sina grannar bara för att man bor i hus.

Detta "fenomen" började när han började bygga ut, och så höll han på i två månader, nu har det som sagt varit tyst ett tag, men sen en vecka (lite drygt) så har han satt igång igen.
Citera
2016-08-19, 21:49
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av willzor
Detta "fenomen" började när han började bygga ut, och så höll han på i två månader, nu har det som sagt varit tyst ett tag, men sen en vecka (lite drygt) så har han satt igång igen.

Han har väl konstaterat att ingen kommer göra något åt att han byggt olovligen och att det är fritt fram att fortsätta. Säkert kommer fler trevliga projekt att följa
Citera
2016-08-19, 22:01
Medlem
Shamdons avatar
Citat:
Kommunen har jag ringt och dem har informerat mig om hans byggförbud. Utöver det kan dom "inget göra" säger dem.
Ursäkta en möjligen naiv fråga från en lägenhetsinnehavare, men, byggförbud låter som om han faktiskt inte får bygga.

Om din kommuns syn på det hela är "låt han bygga klart så får det rivas sen" så kanske du kan ta reda på vilket språk han förstår och skriva ner det på ett papper som ser lagom officiellt ut?

Eller hur kan kommunen säga att de inget kan göra?
Citera
2016-08-19, 22:32
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
-...
Har du ringt 11414 och frågat om polisen kan vara behjälplig?
Citera
2016-08-20, 08:46
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Hej.

Jag har en granne som fått byggförbud/nedslag på sin utbyggnad då han inte ansökte om tillstånd.

Det har nu gått 4 månade och han har börjat hamra på skiten igen.

Kort och gott; Han startar ca 20:00 och slutar vid 02:30 VARJE kväll/natt.

Vad kan jag göra?

Jag har gått över och pratat med honom (försökt) men han kan inte svenska, inte mer än "Hej".

Kommunen har jag ringt och dem har informerat mig om hans byggförbud. Utöver det kan dom "inget göra" säger dem.

Ni är gissningvis flera i området som störs av honom, prata ihop dig med flera grannar och gå över och säg till. Förslagsvis med en tolk om han nu inte kan språket. Det finns säkerligen någon av er som är/känner någon som talar samma språk som den som väsnas.

Som sagt, ring polisen varje gång han stör så till slut kommer det komma någon bil eftersom de tröttnar på eviga påringningar. Har ni vaktbolag i området så säg till vakten att säga till med.
Citera
2016-08-20, 14:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Ni är gissningvis flera i området som störs av honom, prata ihop dig med flera grannar och gå över och säg till. Förslagsvis med en tolk om han nu inte kan språket. Det finns säkerligen någon av er som är/känner någon som talar samma språk som den som väsnas.

Som sagt, ring polisen varje gång han stör så till slut kommer det komma någon bil eftersom de tröttnar på eviga påringningar. Har ni vaktbolag i området så säg till vakten att säga till med.
Nej starta inte ett krig vad är det med svenska egocentriska folk. Polisen har nog med problem.
Gå över till honom och prata snällt!
Citera
2016-08-20, 14:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Har du ringt 11414 och frågat om polisen kan vara behjälplig?
Dem svarar inte på 11414 polisen har nog med problem.
Citera
2016-08-20, 14:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mona.sardin
Maskera dig och gå dit och riv skiten. Det är så man löser problem i det nya Sverige.
En stor jävla ond neråt spiral ni gör bara att Sverige hamnar mer i fördärvet! Good luck
Citera
2016-08-21, 07:43
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Hej.

Jag har en granne som fått byggförbud/nedslag på sin utbyggnad då han inte ansökte om tillstånd.

Vad kan jag göra?

Jag har gått över och pratat med honom (försökt) men han kan inte svenska, inte mer än "Hej".

Sök på din kommun och svartbygge så att du kommer fram till rätt person.
Du har uppenbarligen pratat med fel person på kommunen, har han inte rivit i utsatt tid och dessutom bygger på svartbygget så är ett härligt vite det normala.
Citera
2016-08-23, 11:20
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flubbb
Nej starta inte ett krig vad är det med svenska egocentriska folk. Polisen har nog med problem.

Krig?
Han får inte lov att bygga vilket gör ett bygge till ett lagbrott och skall därmed anmälas.
Har man testat att snacka med personen ifråga dessutom finns just polis och områdets väktare för att hjälpa till.
Att ringa snuten är givetvis aldrig ett första alternativ om man kan lösa det över ett "staketsnack" men ibland får man gå steget längre.
Citera
2016-08-23, 14:55
Medlem
Sweeper80s avatar
Citat:
Hej.

Vad kan jag göra?

Citat:
Ursprungligen postat av flubbb

Läser du ens tråden?

Sedan, varför är detta egocentriskt men det är inte det att trycka ner sitt eget varande i halsen på folk? Innan varje vuxen människa gör en handling så bör den tänka "kan denna handling komma att störa en medmänniska mycket", har man inte förmåga till en sådan tanke så finns såväl fängelser som sluta psykiatriska avdelningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in