Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-08-19, 15:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Fast såg nyss på Youtube att alla offer verkar vara vita är väl därför Obama och Clinton tagit semester.
De vita skiter väl Trump i nu!He:s got jungle fewer now!
Det är afro-amerikanerna som gäller för Trump nu efter talet i natt!
Tolkar inte du det som att Trump nu helt gett upp rösterna från Hispanics/mexarna?
Han flirtade ju inte lika mycket med dom!
2016-08-19, 15:38
Medlem
E.Merckxs avatar
Demokraterna släpper en poll nu: Normington Petts/End Citizens United:

2-Way:

Clinton 50%

Trump: 40%

4-Way:

Clinton: 45%

Trump: 37%

Johnson: 8%

Stein: 4%

http://www.nbcnews.com/card/poll-clinton-leads-trump-10-points-n633871

End Citizens United:

2016 PAC Contribution Data
Contributions from this PAC to federal candidates (list recipients)
(100% to Democrats, 0% to Republicans) $490,500
2016-08-19, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hallonet11
Jag är för demokrati men jag tror inte på att den enskilda individens röst ska höras i varje fråga. Har jag valt ett parti så anser jag att de företrädarna är bättre lämpade än mig att se det som är långsiktigt bra för Sverige. Eftersom jag tenderar att rösta på något som är bra för mig som individ alt att jag är för dåligt insatt när jag gör mitt val.

Så i det här fallet när det gäller Trump är det i mina ögon uppenbart att man i fortsättningen måste ha en ordentligt utvärdering av kandidaterna och gärna en psykologisk undersökning innan man godkänner en kandidat. Nästa gång kan det vara en skådis eller sångare som folket älskar men som absolut inte är lämplig som president. Vi pratar om jobbet till världens mäktigaste post.

Där tycker vi helt olika, politiker som utvecklast som broiler via föreningar, ungdomsförbund osv har sällan inblick i människors vardagssituation, det är inte bra i längden. Uppstickare måste finnas, om nu en nations röstberättigande medborgare vill rösta på Zlatan så varför inte? det är väl ett missnöje med rådande ordning som ges uttryck för då, annars kommer vi leva i slutna system där outsiders inte får plats. Nu vet jag inget om Zlatans åsikter men av det jag sett o hört av Trump är han just den kraft som USA och världen behöver nu, men bra att det finns olika åsikter, må den som får mest röster vinna!
2016-08-19, 15:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Demokraterna släpper en poll nu: Normington Petts/End Citizens United:

2-Way:

Clinton 50%

Trump: 40%

4-Way:

Clinton: 45%

Trump: 37%

Johnson: 8%

Stein: 4%

http://www.nbcnews.com/card/poll-clinton-leads-trump-10-points-n633871

End Citizens United:

2016 PAC Contribution Data
Contributions from this PAC to federal candidates (list recipients)
(100% to Democrats, 0% to Republicans) $490,500
Att de bakom politikerna ens bryr sig om alla dessa polls!De diffar för mycket för att vara trovärdiga.De borde bara köra på med den vanliga gamla skåpmaten och hoppas det går vägen...
2016-08-19, 15:45
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Trump/Pence i Baton Rouge idag:

Trump, Pence to Visit Flood-Ravaged Baton Rouge

http://www.am1460wixn.com/xpolitical-news/2016/08/19/trump-pence-to-visit-flood-ravaged-baton-rouge

Häxan: Zzzz Zzzz Zzzz Zzzz

Obama: Spelar golf

Besöket är mycket symboliskt eftersom alla associerar tillbaka till Hurricaine Katrina, och hur Dubya Bush var på semester istället för att åka ner till Louisiana.

Vilket föranledde Kayne West att vräka ur sig “George Bush doesn't care about black people”, medan Mike Myers såg ut som om han skulle skita ner sig.

Så det här är även en känga åt Bush-klanen.

Men framför allt är det en demonstration av Trumps hjärta och stora omsorg. Trump är hyperaktiv och sover knappt. Som president kommer han alltid att vara närvarande vid den här typen av nationella tragedier; inte sova eller vara på semester eller kolla på baseball med Castro.

Folk gillar sånt!
Senast redigerad av SmokeyNegroni 2016-08-19 kl. 15:49.
2016-08-19, 15:48
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
seeeg321 skrev

Fast såg nyss på Youtube att alla offer verkar vara vita är väl därför Obama och Clinton tagit semester.

Möjligt att dom som hitintills hittats förolyckade är vita, men det är många som är drabbade:

More than 40,000 homes have at least some kind of damage from the flooding, Gov. John Bel Edwards said Tuesday. He asked for volunteers to help clean out mud from homes.

30.000 har räddats.

"This is a major disaster," the governor said. "This is an ongoing event and we are still in the response mode."

http://edition.cnn.com/2016/08/13/us/louisiana-flooding/
2016-08-19, 15:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Besöket är mycket symboliskt eftersom alla associerar tillbaka till Hurricaine Katrina, och hur Dubya Bush var på semester istället för att åka ner till Louisiana.

Vilket föranledde Kayne West att vräka ur sig “George Bush doesn't care about black people”, medan Mike Myers såg ut som om han skulle skita ner sig.

Men framför allt är det en demonstration av Trumps hjärta och stora omsorg. Trump är hyperaktiv och sover knappt. Som president kommer han alltid att vara närvarande vi den här typen av nationella tragedier; inte sova eller vara på semester eller kolla på baseball med Castro.

Folk gillar sånt!
Gör Trump detta och inte hoppar av planet utan flyger bara över för att jävlas med Bush så var ju gårdagens tal förgäves!
2016-08-19, 15:55
Medlem
Citat:

Men framför allt är det en demonstration av Trumps hjärta och stora omsorg. Trump är hyperaktiv och sover knappt. Som president kommer han alltid att vara närvarande vid den här typen av nationella tragedier; inte sova eller vara på semester eller kolla på baseball med Castro.

Folk gillar sånt!

Det här är en kniv i magen på Bush och vita av Obama för New Orleans helt klart.

Roboten Clinton vet inte vad hon ska göra skulle inte hjälpa vita om de så alla var nära på att drunkna.

Men det här är ett smart val av Trump hoppas han tar en båt och hjälper till.
2016-08-19, 16:02
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mammacino
Gör Trump detta och inte hoppar av planet utan flyger bara över för att jävlas med Bush så var ju gårdagens tal förgäves!

Ursäkta mig, men det är bara i riktigt skruvade hatiska hjärnor som en akt av omtänksamhet kan översättas till "att jävlas med".

Rasistiska liberaler är förstås pod people beyond repair. Sen har vi etablissemangskramarna bland the NeverTrump shills, men de håller fast vid sin hatiska hållning pga prestige och donationspengar. De har gjort sig själva irrelevanta.

Vanligt folk gillar dock goda handlingar; de är inte förvridna av hat.
2016-08-19, 16:06
Bannlyst
Citat:
Ursäkta mig, men det är bara i riktigt skruvade hatiska hjärnor som en akt av omtänksamhet kan översättas till "att jävlas med".

Rasistiska liberaler är förstås pod people beyond repair. Sen har vi etablissemangskramarna bland the NeverTrump shills, men de håller fast vid sin hatiska hållning pga prestige och donationspengar. De har gjort sig själva irrelevanta.

Vanligt folk gillar dock goda handlingar; de är inte förvridna av hat.
Han ska ner på marken där folket är.Han ska INTE göra som Bush!
Det måste han väl begripa?
Verkar som vi missförstod varandra.
2016-08-19, 16:12
Medlem
E.Merckxs avatar
Paul Manaford har kickats från Trumps kampanj nu.
2016-08-19, 16:16
Bannlyst
Citat:
Paul Manaford har kickats från Trumps kampanj nu.
Jag sa ju att Trump skulle göra sig av med honom inom en snar framtid!
Det går sämre än väntat för Trump alltså.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in