Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-08-19, 11:18
Medlem
Rovdjurskossans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Trump läser från en telepromter och säger sig ångra sina ord?? Går någon verkligen på den pudeln, knappast, publiken skrattade högt åt tokigheterna. Trump framstår än en gång som den i amerikanska presidentval största velepottan alla kategorier utan riktig politiskt förankring i verkligheten. Tror demokraterna och världen kan andas ut särskilt om Trump skulle fortsätta att spela ångerfull och då visa sin totala okunnighet om politiken fallgropar han ju ständigt trillar i.

Din tro tycks dock inte delas av "demokraterna och världen". Varför försöker man med näbbar och klor bekämpa en man som en chanslös? De fortsätter i samma panic mode som tidigare.
2016-08-19, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Patobranco
Jävlar vilket tal återigen! Trump kommer att ta detta valet! Hur fan kan någon rösta på Hillary istället?

TRUMP kommer att vinna!!
Tyckte du det var något att gilla så har ju inte mycket krav på en politiker mer än han skall vara högtjudd, vifta med armarna och leverera det man älskar att höra, man är någon äntligen. Sådana uppkomlingar som Trump skall hålla sig borta från politiken eftersom den ställer helt andra och högre krav än om man bygger hus. En president som ingen tar på allvar och som är karikatyrernas favoritobjekt är ju inte vad världen behöver i dessa tider.
2016-08-19, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 89Spartan
Imponerad av gårdagens tal när han berättade att han ångrade sig om folk hade fått sina känslor sårade. Han lägger en fälla för Hillary nu eftersom att hennes Hälsoproblem har gått viral.

Planerat in i minsta detalj. Två steg före.

Allt är bra men det här har hänt förut han har lugnat ner sig för att sen ta ledningen. Så tror Trump att han är oslagbar och det kommer ut något konstigt från han timmarna senare.

Som den här presskonferensen en dag efter att han leder Clinton med 5-7%:

https://www.youtube.com/watch?v=HGHWou0h1kk

En av de mest onödigaste presskonferenserna i modern historia.

Ska han gå den här vägen så måste han köra fullt ut varje dag. Går inte att få stake när man tar ledningen och skita i allt efter det utan fortsätta vara lugn då.

Som sagt väntar med lovorden det här har vi sett 3-5 gånger tidigare.
2016-08-19, 12:25
Medlem
Hallonet11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Tyckte du det var något att gilla så har ju inte mycket krav på en politiker mer än han skall vara högtjudd, vifta med armarna och leverera det man älskar att höra, man är någon äntligen. Sådana uppkomlingar som Trump skall hålla sig borta från politiken eftersom den ställer helt andra och högre krav än om man bygger hus. En president som ingen tar på allvar och som är karikatyrernas favoritobjekt är ju inte vad världen behöver i dessa tider.

Jag är inte insatt i hur den processen fungerar men jag hoppas alla partier har lärt sig en läxa framöver ang vem man godkänner som kandidat för sitt parti. Man behöver sålla agnarna från vetet i ett tidigt stadium så att man slipper oseriösa figurer som Trump i fortsättningen.
2016-08-19, 12:27
Medlem
Hallonet11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheStriptease
Du vet att det är flera olika personer som skriver i denna tråd va? Vi pro-trumpare är ingen sammansvetsad klubb utan har olika åsikter precis som vanliga människor.

Ok, låt höra din åsikt om pollarna då? Gärna ett så utvecklat svar som möjligt.
2016-08-19, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hallonet11
Ok, låt höra din åsikt om pollarna då? Gärna ett så utvecklat svar som möjligt.

Att de flesta polls underskattar Trump. En poll, den från reuters, ändrade metodik när Trump kom i ledning, men de flesta underskattar honom omedvetet eftersom detta valår är unikt och vi aldrig har sett så många nya väljare flockas till valurnorna tidigare. De senaste årens valundersökningar har visat att det är väldigt svårt att korrekt mäta en utgång.
2016-08-19, 13:39
Medlem
Citat:
Enligt alla pro-trumpare här i tråden går inte pollarna att lita på. Alla är riggade, alla är manipulerade av Clinton & PK-maffian och Gud vet vem. Mörkertalet som egentligen röstar på Trump är gigantiskt mm mm

Hur kommer det sig då att ni publicerar enskilda pollar varje gång någon av dem visar att Trump ev knappar in och hänvisar till dessa som absoluta sanningar på det totala läget?? Inser ni själva hur korkat det är.
Hm jag tänker att dom flesta "ser" en underskattning av Trump i pollarna. Att tanken är att Trump har 7% högre än vad dom anger.

Så lika Poll är Trump 7% före. Ligger Trump 5% under i Poll så egentligen 2% över.

Tror det är så många tänker på ett ungefär.

Inte för att jag vet men så analyserar jag det hela.
2016-08-19, 13:41
Medlem
Citat:
Jag är inte insatt i hur den processen fungerar men jag hoppas alla partier har lärt sig en läxa framöver ang vem man godkänner som kandidat för sitt parti. Man behöver sålla agnarna från vetet i ett tidigt stadium så att man slipper oseriösa figurer som Trump i fortsättningen.

så du förespråkar inte demokrati?
2016-08-19, 14:40
Medlem
Hallonet11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CalleDussin
så du förespråkar inte demokrati?

Jag är för demokrati men jag tror inte på att den enskilda individens röst ska höras i varje fråga. Har jag valt ett parti så anser jag att de företrädarna är bättre lämpade än mig att se det som är långsiktigt bra för Sverige. Eftersom jag tenderar att rösta på något som är bra för mig som individ alt att jag är för dåligt insatt när jag gör mitt val.

Så i det här fallet när det gäller Trump är det i mina ögon uppenbart att man i fortsättningen måste ha en ordentligt utvärdering av kandidaterna och gärna en psykologisk undersökning innan man godkänner en kandidat. Nästa gång kan det vara en skådis eller sångare som folket älskar men som absolut inte är lämplig som president. Vi pratar om jobbet till världens mäktigaste post.
2016-08-19, 15:05
Medlem
Hallonet11: "Nästa gång kan det vara en skådis eller sångare som folket älskar men som absolut inte är lämplig som president. Vi pratar om jobbet till världens mäktigaste post."

Håller med. Förstahandskriterier måste vara att det är en rasmedveten, heterosexuell arier som kandiderar. Förmodligen utesluter inte detta Donald Trump (han är i alla fall inte fientlig mot vita), även om han också är spelar en roll i det judeokratiska systemet.
2016-08-19, 15:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
50% svarta Trump går dit djävulen inte vågar, är väl där den där svarte killen blev dödad av polisen. Lär nog bli lite protester mot Trump efter att han sagt att han är på polisens sida.

Sources tell ABC News Trump will fly to Baton Rouge Friday morning, meet with local officials and fly over the damage zone.

Vilken jävla syn det lär bli.
Och gör värdelösa Trump på detta vis så har han gjort bort sig direkt igen!
Alla var ju överens igår om att han behöver de svartas röster igår!
Men det kanske funkar ändå vem vet?
2016-08-19, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mammacino
Och gör värdelösa Trump på detta vis så har han gjort bort sig direkt igen!
Alla var ju överens igår om att han behöver de svartas röster igår!
Men det kanske funkar ändå vem vet?

Fast såg nyss på Youtube att alla offer verkar vara vita är väl därför Obama och Clinton tagit semester.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in