2016-08-19, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frontlinjen
Lite OT men prinsen kunde även han ha gått högstadiet på Äppelviken, likt Viktoria gjorde ett tag. Kungaparet tog dock barnen därifrån och satte dem på Carlssons resp Lundsberg istället efter att det kommit Kickers nån dag, bråkat lite och sprutat tårgas i trapphuset. Det var rätt mycket stök på 90-talet

https://sv.wikipedia.org/wiki/Kicker

Innan dess gick kungabarnen lågstadiet i Smedslättenskolan, mellanstadiet i Ålstensskolan och högstadiet i Äppelvikenskolan.
Ok, det var just Smedslättsskolan jag tänkte på.
Citera
2016-08-19, 09:43
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av octane
Nu blir jag nyfiken, vilka områden är rikare än äppelviken?

Det är jag också. Äppelviken, Djursholm, vissa delar av Lidingö och Stocksund är väl bland de finare områdena man kan bo i om man bor i Stockholm?

Och 15 millar för en villa är mycket, även i Stockholm.
Citera
2016-08-19, 09:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av har-analys
Äppelviken räknas väl till de bästa omradena i Stockholm - eller räknades... Kanske Danderyd-Djursholm har fler höginkomsttagare, jag vet inte. Men jag har minnet av att Äppelviken befolkades av övre medelklass-överklass.

Här är en bild av idyllen 2014:

http://stockholm.etc.se/inrikes/appelviken-ett-av-de-mest-segregerade-omradena
Citera
2016-08-19, 09:57
Medlem
volvo 240s avatar
Bra, då kommer fler av tokholmarna att rösta rätt 2018.
Citera
2016-08-19, 11:02
Medlem
Jättebra, nu får ju dem som älskar mångkulturen också delta i det underbara, bra.
Ska bli kul att läsa reportage fram över och se hur de njuter av berikningen.
Citera
2016-08-19, 11:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Wal1berg
Här är en bild av idyllen 2014:

http://stockholm.etc.se/inrikes/appelviken-ett-av-de-mest-segregerade-omradena

Citat:
Framgången bland områdets vuxna kommer att smitta av sig på hans barn. Inget av Äppelviksbarnen som gick ut nionde klass 2011 saknade slutbetyg i svenska, engelska eller matematik. Tvärtom, hälften av dem fick MVG i svenska.

Vi får hoppas att områdets vuxna kan smitta av sig på de ensamkommande med, även om jag tror det kommer bli katastrof. Snarare så att när var 6:e elev nu är flykting kommer svenskarnas betyg dras ner.

Kanske inte första läsåret, men när analfabeterna skall integreras i vanliga klasser.
Senast redigerad av Omsvep 2016-08-19 kl. 11:10.
Citera
2016-08-19, 14:30
Medlem
nidbilds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SATANAA
Äntligen!

SD kommer att öka lavinartat i dessa områden när inbrott stök överfall blir allt för påtagligt
Citera
2016-08-19, 20:37
Medlem
rätt åt dem. fan ta gammelmoderater. jag har mer till över när vi snackar gamla smygkommunister till gråsåssar än dessa kräk som prackar på andra sån skit man själv helst flyr
Citera
2016-08-19, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoEasyWayOut
"Ultranassarna" Varför använda nedsättande ord mot någon som uppenbarligen har bättre slutledningsförmåga och förmåga att se helhetsbild än dig själv... Känns inte det ganska oärligt?

det är nog mest en affekt som används för att visa på hur långt ifrån man själv står från sunt förnuft - sedan om detta görs medvetet, eller som ett omedvetet bevis på att han själv är ganska patetisk som benämner mellanmjölkrevolutionärer som "ultranassar", låter jag vara osagt
Citera
2016-08-19, 22:08
Moderator
pudelluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omsvep

Kanske inte första läsåret, men när analfabeterna skall integreras i vanliga klasser.

Det låter nästan kusligt imponerande att det skulle ske i en välbärgad villaförort.

Samtidigt är det naturligtvis extremt konstigt att ett utvecklat, välskött och finfint land som Sverige ännu inte gjort regel av att placera de icke läskunniga och mest behövande eleverna just i de allra mest välfungerande skolorna.
Senast redigerad av pudellus 2016-08-19 kl. 22:32.
Citera
2016-08-20, 09:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pudellus
Det låter nästan kusligt imponerande att det skulle ske i en välbärgad villaförort.

Samtidigt är det naturligtvis extremt konstigt att ett utvecklat, välskött och finfint land som Sverige ännu inte gjort regel av att placera de icke läskunniga och mest behövande eleverna just i de allra mest välfungerande skolorna.

Det visar desperationen hos politikerna. Det räckte inte med att skicka invandrarna till gamla nerlagda bruksorter som numera upplever allsköns mångkulturella problem. Inte heller till medelklassen i förorterna. Antalet vi tog hit förra året är för stor.

Nu får finrummet påhälsning, tyvärr ligger ju boendet inte där utan detta är en slags utslussning till skolor samma som i USA på 60-talet när negrer skulle få gå i vita skolor.

Men det visar inte heller bara desperationen, utan att integration är en klassfråga. Den översta eliten får nu smaka på sina egna påhitt i skoltidningen. Det var ju så fint att rösta med 7-klövern och leva PK, men fortfarande gäller "not in my backyard"

Det skall bli med stort intresse vi jämför valresultat 2014 med 2018 för SD i just detta område.
Eller för all del läsa skoltidningen 2018
Citera
2016-08-20, 11:01
Medlem
Douche-chills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoEasyWayOut
"Ultranassarna" Varför använda nedsättande ord mot någon som uppenbarligen har bättre slutledningsförmåga och förmåga att se helhetsbild än dig själv... Känns inte det ganska oärligt?
Vari ligger det nedvärderande? Om det är allt du kan läsa från mitt inlägg är det snarare du som har problem med slutledningsförmågan.

Det är väl det som är problemet med situationer som dessa, när väl effekterna av massinvandring börjar beröra den övre medelklassen i Sverige (som jag, och antagligen rikemansknösarna i Äppelviken) så finns det inga organiserade nationalister där som kan fånga upp eventuellt nya anhängare, utan det enda som kommer från "ultranassarna" är hån, förakt och hat.

Känns säkert bra för stunden att triumferande säga "i told you so" men kanske inte särskilt konstruktivt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in