Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-08-19, 03:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mammacino
Jag sa ju att det enda som hindrade mig från att skjuta på tv:n var när Trump lugnade sig.
Men jag blev ändå förvånad att sopan Trump var nedtonad med tanke på Bannons inträde!
Känns som han kunde sparat in ett par kronor på att bara ta ut huvudet ur arslet.
Och nu fattar du väl vad jag menade med Putin-Trump 2016?

hej Mamma... nejdå, du är beroende av Trump därför följer du honom, bra gjort av dig!

tror(vet) att du inte följer Hillary lika mycket då hon är lite tråkig och förutbestämd, right?

Hoppas du lyssnade noga vad han säger, du kommer arr skåla tilsammans med oss iNovember, välkommen över!
2016-08-19, 03:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CalleDussin
hej Mamma... nejdå, du är beroende av Trump därför följer du honom, bra gjort av dig!

tror(vet) att du inte följer Hillary lika mycket då hon är lite tråkig och förutbestämd, right?

Hoppas du lyssnade noga vad han säger, du kommer arr skåla tilsammans med oss iNovember, välkommen över!
Det är klart att värdelösa Trump är roligare att följa!Men det går inte att rösta på vraket.
Han har ju helt gett upp mexarna nu det märktes tydligt.Tog de in Steve Bannon för det här?
2016-08-19, 03:58
Bannlyst
Varför plockar Trump in Steve Bannon för det här?Ska Bannon tråka ner Trump i 80 dagar nu?
Det rådet hade väl alla gett Trump ändå,iom att Manafort fick kicken.Det blev för mycket och för tokigt!
2016-08-19, 04:04
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CalleDussin
Nja, säger som Donald sa nyss, har väl sagt(skrivit) en del som man ångrat, men det jag skiver är min sanning...

Gudars, Trumps nya giv av ödmjukhet har spritt sig som pulserande vågor som propagerat sig ända hit till FB.

Citat:
Intressant med trådar som berör, ogillar dock hatinlägg o rasism som vissa ogenomtänkt slänger ur sig.

alltid givande att läsa dina förnuftiga inlägg!

Tack! Tycker själv att du är en sansad röst i bruset.

Nu börjar Hannity. Ikväll blir det mys.
2016-08-19, 04:34
Medlem
Trumps stora styrka är att han tycks skita i talskrivare. Obama har väl ett dussintal. Trump klarar sig med några stödord.

http://www.liveleak.com/view?i=50a_1471571287
2016-08-19, 04:48
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Trumps nya kampanjledare Kellyanne Conway intervjuades just av Hannity.

Conway säger att Trump has pivoted to policy. Hannity säger att han gillar Trump med teleprompter.

Så detta är alltså planen: strukturerade tal med rikt politiskt innehåll, istället för att skjuta från höften. Inte tala så mycket om sig själv. [Jag tillägger: Att avsluta och vinna de strider han redan påbörjat, och inte ständigt starta en massa ny småstrider på nya slagfält, så att han har dussintals med oavslutade småstrider igång samtidigt, som de han vill nå ut till inte hinner begripa sig på, och som han inte hinner slutföra och ro i hamn.]

De sa också att Trump (förståss!!!) ska fortsätta att vara Trump, och jämför med hur det går för Hillary när hon försöker att vara något som hon inte är. Jag tänker t.ex. på tunnelbaneresan och hot sauce.
2016-08-19, 05:01
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Trumps stora styrka är att han tycks skita i talskrivare. Obama har väl ett dussintal. Trump klarar sig med några stödord.

http://www.liveleak.com/view?i=50a_1471571287

Det är ju talet han läser ifrån. Det är det du ser i detta klipp. Du ser telepromptrarna också. Kolla!

Trixet är att inte ha töntar som skriver talen åt en, utan skarpa killar som är retoriskt drivna som Giuliani och Bannon, m.fl.

Edit: Men det glädjer mig att du skriver som du gör, för det visar att Trumps nya stil funkar klockrent. Det var aldrig ett antingen-eller mellan smågalne rally-Trump och tråkige presidential-Trump. Istället har man hittat den perfekta syntesen, genom att: 1) talskrivarna anpassat sig till Trumps stil, och 2) dessa teleprompter-tal framförs på stora rallys, så att Trump får rätt energi och inte behöver göra pauser för att invänta publikens applåder, för de kommer naturligt, osv.

Syntesen gör att han får båda fördelarna samtidigt, både struktur och energi, allt i balans, Och han improviserar en del, och det hela framstår inte som vanliga teleprompter-tal (och vissa är ju t.o.m. säkra på att det inte ens är det ).

PS. De gjorde just reklam för kosher-korven Hebrew National på Fox News. Djävla USA, alltså!
Senast redigerad av SmokeyNegroni 2016-08-19 kl. 05:34.
2016-08-19, 05:28
Bannlyst
Trumps tal i Charlotte, North Carolina 160818

Donald Trump talade inför sina anhängare i Charlotte, North Carolina, under torsdagskvällen. Talet genomfördes med hjälp av en teleprompter, vilket ger talaren möjlighet att läsa upp ett redan skrivet tal.

Han började med att tacka polisen för deras arbete och för vad de har offrat. Han klargjorde tydligt att han var på deras sida, och att en attack mot dem, var en attack på hela samhället. Han fortsatte med att tala om framtiden, framtiden för alla amerikaner, som han själv uttryckte det. Alla barn, oavsett hudfärg ska vara inkluderade i den amerikanska drömmen. Men för att ska komma dit sa Trump, så behöver USA förändras, så att alla verkligen kan följa med. Trump riktade kritik mot att ha öppna gränser, vilket han menar förstör USA. Droger och brottslighet följer med i kölvattnet av en sådan politik, vilket leder till att den amerikanska drömmen hotas.

Han nämnde Tyskland som ett varnande exempel på hur det kan gå med öppna gränser, och här passade Trump på att nämna sin motståndare i höstens val, Hillary Clinton, och kallade henne för Amerikas Angela Merkel. Han sade att om hon vinner valet, så kommer hon öka andelen immigranter från Syrien med 550%, och att andelen flyktingar till USA från oroshärdar kan hamna på 620,000 människor.

Men det var inte det ända som var skadligt för USA framtid enligt Trump. Han sade att i dagsläget så blir de rika bara rikare, och att de skor sig på den vanliga amerikanen. De drar samma gamla lögner för att upprätthålla en politik som de själva bara tjänar på, och Hillary är den största lögnaren.

Talet präglades annars av hur folk ska känna sig säkra, något Trump återkom till, gång på gång. Säkerheten för den vanlige amerikanen, för fabriksarbetaren som förlorat sitt jobb, för krigsveteranerna som har det svårt. Säkerheten för dem som bor på vid gränsen, och som också har rätt att känna sig säkra, men inte gör det. Här började Trump tala om den illegala immigrationen, och han berättade att han träffat folk som fått sina anhöriga dödade av illegala immigranter. Trump frågade var säkerheten fanns för Kate Steinle, en kvinna som blev ihjälskjuten av en illegal immigrant i San Francisco förra året.

Medias bevakning av Trump fick även kritik av Trump. Han sade att den etablerade median inte rapporterar om vad som är verkligen viktigt, eller vad som händer i folks liv. Istället tar de några ord av vad Trump har sagt, ur en hel mening, för att sedan analysera varje stavelse fram och tillbaka, tills man slutligen låtsas upptäcka att Trump har sagt något förskräckligt. Tänk om median istället kunde lägga all denna tid, som de väljer att fokusera på mig, på att rapportera om samhällsproblem istället, fortsatte Trump.

Vid ett tillfälle under talet så sade Trump att han man i stridens hetta ibland säga fel saker, med anspelning på b.l.a. de tidigare republikanska debatterna som varit, och att han har gjort det. Han lade till, tro det eller ej. Han sa vidare att han ångrar att det har skett, speciellt om folk har tagit åt illa vid sig.

Talet var förövrigt likt det tal som Trump höll under tisdagen i Wisconsin, med upprepningar om hur politiken ska se ut, om han vinner, i ämnen som terrorism, immigration, rättsväsende, handel, utbildning och hälsovård.

Här kan man läsa hela talet https://www.donaldjtrump.com/press-releases/donald-j.-trump-remarks-in-charlotte-nc
Senast redigerad av pent-house 2016-08-19 kl. 06:10.
2016-08-19, 05:55
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pent-house
Här kan man läsa hela talet https://www.donaldjtrump.com/press-releases/donald-j.-trump-remarks-in-charlotte-nc

Tack för sammanfattningen och länken. Jag vill lyfta fram den här biten, som är ett retoriskt mästerstycke (kommer garanterat att kommenteras av Scott Adams i det närmaste):

Citat:
Sometimes, in the heat of debate and speaking on a multitude of issues, you don’t choose the right words or you say the wrong thing. I have done that, and I regret it, particularly where it may have caused personal pain. Too much is at stake for us to be consumed with these issues.

Väl talat, host... skrivet menar jag.

Trump har fattat, Trump har anpassat sig - och jävlar vad fort det gick! Svisch! Han visar återigen prov på en enorm personlig styrka. Rälsen är härmed utlagd mot segern. Tuff tuff, the Trump train.

Fast jag skulle ha velat vara en fluga på mötena under veckan som gått, när Trump kastat tal efter tal i papperskorgen: -Jag kan inte läsa upp den här skiten. It's not edgy enough. Tills talskrivarna hittat rätt ton. Steve Bannon har ju inte synts till på TV vare sig igår eller idag. Jag gissar att han var upptagen med att skriva talet som Trump höll ikväll.
2016-08-19, 06:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Tack för sammanfattningen och länken. Jag vill lyfta fram den här biten, som är ett retoriskt mästerstycke (kommer garanterat att kommenteras av Scott Adams i det närmaste):

Sometimes, in the heat of debate and speaking on a multitude of issues, you don’t choose the right words or you say the wrong thing. I have done that, and I regret it, particularly where it may have caused personal pain. Too much is at stake for us to be consumed with these issues.
En sak som jag kom att tänka på var när Trump skulle replikera Rand Paul under en av de republikanska debatterna förra året, efter det att Paul sagt att Trump attacker folk p.g.a. deras utseende, om de är tjocka, långa fula. Trump svarar att han aldrig har attackerat Paul för dennes utseende, för att ungefär sedan säga om han ville göra det så skulle det finnas mycket att kommentera. https://www.youtube.com/watch?v=LrE9Roa8028#t=1m57s Det kanske var någonting sådant han menade under gårdagskvällens tal.
Senast redigerad av pent-house 2016-08-19 kl. 06:59.
2016-08-19, 10:54
Bannlyst
Imponerad av gårdagens tal när han berättade att han ångrade sig om folk hade fått sina känslor sårade. Han lägger en fälla för Hillary nu eftersom att hennes Hälsoproblem har gått viral.

Planerat in i minsta detalj. Två steg före.
2016-08-19, 11:08
Medlem
Trump läser från en telepromter och säger sig ångra sina ord?? Går någon verkligen på den pudeln, knappast, publiken skrattade högt åt tokigheterna. Trump framstår än en gång som den i amerikanska presidentval största velepottan alla kategorier utan riktig politiskt förankring i verkligheten. Tror demokraterna och världen kan andas ut särskilt om Trump skulle fortsätta att spela ångerfull och då visa sin totala okunnighet om politiken fallgropar han ju ständigt trillar i.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in