Citat:
Ursprungligen postat av
albinotomten
Måste haft otrolig tur de gånger jag varit där. Har varit där i November, April & Augusti. Ingen av veckorna var det regn mer än en liten skvätt (värst var Augusti). I November var det inte ens mulet, solsken varje dag och inte ens behov av jacka. Under sommarhalvåret får staden i snitt 200 soltimmar/månad, under vintertid i snitt 60h/månad.
Skulle säga att Sverige är betydligt regningare, men det kanske bara är jag som haft tur

Har bott här ett tag och min bild är att regnet framför allt är dominerande under vinterhalvåret. I övrigt sackar vädret efter en månad/ligger en månad före jämfört med Sverige. De har aprilväder i mars exempelvis, och säger att "mars kan gå åt två håll".
Förutom denna sommar som varit lika pissig som en svensk sommar.
Bor inte på västkust så det jan ju skilja en aning mot den dystra beskrivningen ovan, även om luftfuktihheten är sjukt hög även här. Antalet dagar snö är ju få och framför allt lägger den sig ju bara en vecka. Också en vecka med en cm is över hela landet när alla får lov o stanna hemma för att de inte kör med vinterdäck.