2016-08-18, 20:00
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Okej. Jag undrar också hur det kommer sig att JMs mor som till en början misstänktes för mordet på sin make friades från misstankarna. Var det enbart för att hon pekade ut sin dotter direkt eller indirekt eller fanns det någon bevisning som gjorde att polisen förstod att hon inte kunde vara GM.

De skador hon uppvisade tolkades från början tolkade polisen som OM de skulle kunnat vara självförvållade, men detta avfärdades sedan och hon avskrevs fullt ut
Citera
2016-08-18, 20:01
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KeithRichards
Jag tycker nog att både systern U och föräldrarna generellt har fått ett omdöme som anständiga, att det varit Johanna som varit det svarta fåret. Det har heller inte kommit fram något negativt om den drunknade exmaken.

Fast det påstås ju att det är han som "täcker upp" för JM, det kan ju innebära att det faktiskt är han som styr affärerna och hennes roll är mer av bulvankaraktär (ifall hon nu är så koko som det hävdas).
Citera
2016-08-18, 20:01
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grey.eagle
Berätta mer? då jag antar att de frestar 18 åringen med diverse saker för att få han dit de vill.

Han kan omöjligt ha en aning om hur Svenska rättsystemet fungerar.

Antar att det är bråttom med, om nu häktningsförhandlingarna är i antågande.

Jag tror att det sannolikt är tvärtom.

Det finns bättre metoder att få folk att prata än att ge dem bonus, förhörsteknik är ett sätt.
Citera
2016-08-18, 20:03
Medlem
Citat:
Men var det inte afghanerna som åkte till stugan och utförde brotten på uppdrag av JM? Den skadade kvinnan är inte deras mamma.
Har du missat att det pågår en ganska stor och uppmärksammad utredning angående just hur det gick till och vem som har gjort vad?
Citera
2016-08-18, 20:03
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foolson
"I februari 2015 tvingas ett HVB-hem i Arboga stängas efter att hemmet inspekterats av Inspektionen för vård och omsorg. Enligt VLT drivs hemmet av en 41-årig kvinna, och sammanlagt bor där drygt tio pojkar.

En av dem, en 17-årig kille, har sedan tidigare problem med droger, och den 41-åriga kvinnan finns där som stöd för honom. Efter att boendet stängs bor han kvar hemma hos kvinnan, och det tar inte lång tid innan han dras in i kvinnans kriminella kretsar.
Enligt en källa till VLT hade kvinnan flera män i sin närhet, minst ett par av dem med ett kriminellt förflutet. De beskrivs som otroligt trogna, följer henne överallt och gör precis som hon önskar."

Stämmer verkligen 2015, borde väl vara 2016?

Vad är det för droger det handlar om?
Kom han hit med ett missbruk eller började det i Sverige?

Vad vet vi om "kvinnans kriminella kretsar"?

Det ska vara 2016:
http://bblat.se/nyheter/nyheter/1.3566382-hvb-hem-tvingas-stanga-hade-inget-tillstand

Citera
2016-08-18, 20:04
Medlem
KeithRichardss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Fast det påstås ju att det är han som "täcker upp" för JM, det kan ju innebära att det faktiskt är han som styr affärerna och hennes roll är mer av bulvankaraktär (ifall hon nu är så koko som det hävdas).
Jag misstänker att han har ställt upp ekonomiskt för Johanna, som den av sina döttrar som inte haft en framgångsrik karriär och som dessutom haft diverse problem.
Citera
2016-08-18, 20:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Om det nu var två som utförde mordet och mordförsöket, en man
och en kvinna, så kanske den manliga förövaren fick i uppgift att
ta livet av mannen. Denna förövare visste exakt vad som skulle
göras. Halspulsåder och hjärta var målen.
Någon har uppgivit i tråden att det var stora mängder blod i stugan.
Om den kvinnliga förövaren skulle ta livet av kvinnan så kan man
ju tänka sig att kraften i huggen var mindre och att hon inte visste
lika väl som den manlige förövaren var hon skulle placera knivhuggen.

Spekulationer eller rimliga antaganden? Bedöm själv!

Samtidigt var ju bägge offren i samma rum, så gm 1 borde väl kunnat hjälpa gm 2 i så fall.
Citera
2016-08-18, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Tycker att det är mycket konstigt att den 63-åriga kvinnan överlevde. Det krävdes ju att bägge dog för att brottet skulle vara framgångsrikt, hur kunde de misslyckas med att ta livet av en äldre kvinna? Mannen borde varit den starkare, väldigt märkligt att mördaren/-na inte klarade av offer nr 2. Huset låg ju så avskilt också, så mördaren/-na behövde inte vara rädd för att grannar eller förbipasserande skulle uppmärksamma kvinnans skrik. Varför lämnade mördaren/-na huset utan att försäkra sig om att kvinnan var död?

Ja, bra poäng och den delen är verkligen mycket mysko. Kan inte ha varit speciellt svårt att lägga in ett dödande hugg när hon redan var svårt skadad.
Citera
2016-08-18, 20:07
Moderator
OYs avatar
Citat:
Men var det inte afghanerna som åkte till stugan och utförde brotten på uppdrag av JM? Den skadade kvinnan är inte deras mamma.

Jasså, är det redan klarlagt vem som mördade pappan och försökte mörda mamman, en nyhet för mig.

Jag lever fortfarande i villfarelsen att polisen inte vet vem som utförde mordet och mordförsöket, åtminstone så har man inte offentligt gått ut med att man har bevis för vem som gjorde vad.

Jag tänker såhär, att en kvinna har speciella band till sin moder oavsett hur dum i huvudet kvinnan är. Kanske lätt att påbörja ett mordförsök men desto svårare att avsluta när hon ser och hör sin mor, fick kanske en flashback i stridens hetta, barndomsminnen, vad vet jag, men inte alla som klarar av att döda sin egen mor.
Citera
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Jo, det vore intressant att se. Har du bevis för detta?

Som jag skrev, jag spekulerar!
Det skall bli intressant att se hur saker och ting kommer att utvecklas?
Citera
Medlem
Funderar på den intensiva bilrengöringen. Har gm lämnat blodspår i bilen vid flykten från stugan?
Ganska troligt då det säkert vart redigt blodigt på brottsplatsen.
Har då JM lyckats få bort allt? Fan trot.
Citera
2016-08-18, 20:09
Medlem
Kan ju hända att pappan hade ett testamente där det står att barnen ska få ut en del pengar om han dör, JM och hennes "älskling" åkte dit och dödade pappan och enbart skadade mamman svårt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in