2016-08-17, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Jag tror att fotbollen hade en snabbare utveckling förr i tiden. Det kom alltså upp yngre spelare som var bättre skolade än dåtidens stjärnspelare.

Baggio var Serie A:s bästa spelare under sin tid i Brescia. Åtminstone om man ska tro på la Gazzettas betyg och dylikt.

*

Ett ok resultat för Roma. Spalletti fortsätter med sin taktik att vila sin bästa och viktigaste spelare... På tal om att gamla spelare håller... Totti var onekligen Romas bästa spelare då han väl fick speltid förra säsongen.
Citera
2016-08-17, 22:54
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Baggio var Serie A:s bästa spelare under sin tid i Brescia. Åtminstone om man ska tro på la Gazzettas betyg och dylikt.

*

Ett ok resultat för Roma. Spalletti fortsätter med sin taktik att vila sin bästa och viktigaste spelare... På tal om att gamla spelare håller... Totti var onekligen Romas bästa spelare då han väl fick speltid förra säsongen.

Nu försökte jag mig på en generell lekmannagissning. Det var inte åsyftat Baggio.

Resultat för Roma är bra. Porto såg svaga ut 11 mot 11.
Citera
2016-08-18, 19:38
Medlem
B-Dawks avatar
Citat:
Jag tror att fotbollen hade en snabbare utveckling förr i tiden. Det kom alltså upp yngre spelare som var bättre skolade än dåtidens stjärnspelare.

Lägg därtill att på den tiden var allvarliga skador betydligt mer svårhanterade då det inte fanns tillgång till samma medicinska resurser som finns i dagens idrott.

Den faktorn plus din faktor tror jag är en stor del i varje fall.
Citera
2016-08-18, 19:42
Medlem
Cascio vill köpa Palermo. En italiensk-amerikan som kommer från Palermo. Om han har cash låter det bra, för rimligen kan han inte vara lika galen som Zamparini?

http://www.football-italia.net/89964/exclusive-cascios-palermo-plans
Citera
2016-08-18, 19:49
Medlem
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av B-Dawk
Lägg därtill att på den tiden var allvarliga skador betydligt mer svårhanterade då det inte fanns tillgång till samma medicinska resurser som finns i dagens idrott.

Den faktorn plus din faktor tror jag är en stor del i varje fall.
Ni har såklart en poäng eller två. Dessutom kan man kanske lägga till att pengarna inte var så gigantiska att man lockades att satsa ytterligare något år.

En viktig faktor var dessutom att det var ett betydligt mer brutalt spel. Man tog spelare som Maradona och Baggio galet hårt. Det gjorde att Baggio drabbades av skador som skulle kunnat ha stoppat hans karriär redan då han var 18 år.

Men Baggio hade en lång karriär. Och slutade i fin stil med att briljera.
Citera
2016-08-18, 19:56
Medlem
Baggios karriär:
https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/14045680_1124224707660421_1834435468438619424_n.jp g?oh=061feb319a4803c117f89b8b63ea5eac&oe=585CE1BB

Två tior:
https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/13939443_1124502764299282_8573284770905314091_n.jp g?oh=00dfb37f2b0febb2bc8b9c898ebb354e&oe=5844F796

Maradona till Baggio:
https://www.youtube.com/watch?v=srNEs4DJdUo

Citera
2016-08-18, 20:02
Medlem
Ikväll spelar Sassuolo hemma mot Röda Stjärnan i EL. Viktigt att få ett bra resultat. En klubb utan internationell erfarenhet, men som borde kunna klara av att ta sig vidare.
Citera
2016-08-18, 20:19
Medlem
B-Dawks avatar
När det ändå pratas skador så kom jag att tänka på Gianluigi Lentini. Killen som hade en stor talang och spåddes en lysande framtid i Milan men som fick karriären förstörd av en bilkrasch. Visserligen hade han sig själv att skylla gällande just bilkraschen men alltid tragiskt när karriärer "dör" på det sättet.

Han kom ju tillbaka men var aldrig densamma.
Citera
2016-08-18, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B-Dawk
När det ändå pratas skador så kom jag att tänka på Gianluigi Lentini. Killen som hade en stor talang och spåddes en lysande framtid i Milan men som fick karriären förstörd av en bilkrasch. Visserligen hade han sig själv att skylla gällande just bilkraschen men alltid tragiskt när karriärer "dör" på det sättet.

Han kom ju tillbaka men var aldrig densamma.

Absolut, men han behöll kärleken till Calcio. Och på samma vis kan man fundera på hur bra Baggio hade varit om han inte hade drabbats av svår skada då han var ung. Eller om Maradona inte slaktats i Spanien, eller om Van Basten hade kunnat fortsätta, eller...

Lentini:
Citat:
Mer en intensiv match än strålande underhållning då Fiorentina och Juventus drabbade samman.

På tal om talang. Lentini!

Alla var överens om att han skulle överglänsa alla. Och då han lämnade Torino 1992 som den då dyraste spelaren genom tiderna:
https://www.youtube.com/watch?v=r3djfhBoW1E

Ett av mina gamla inlägg från april 2013:
Kollade upp Lentini och fann en artikel från mars 2013, som avslutas med att han fortfarande joxar med trasan, trots att han numera inte ingår i den officiella laguppställningen. Hans biljardhall fick dock en razzia efter uppgifter om olaglig poker.

http://www.minimaetmoralia.it/wp/gianluigi-lentini/

Angående hans nära vän Diego Fuser, så är det sista jag skrivit om honom i tråden att han förlorade sin son. Men även Fuser spelade åtminstone så sent som under slutet av 2012.

(FB) Allt om Calcio!

Lentini var en fantastisk talang som strax efter att han kom till världens bästa fotbollslag dvs Milan, var med i en bilolycka som han aldrig återhämtade sig från. Låter tragiskt och det var det såklart. Men hans kärlek till fotbollen bestod. Och han fortsatte att spela i allt lägre divisioner som ses av mitt citat ovan. 2012 var han 43 år, och det var definitivt inte för pengarna.

Och idag tar han det lugnt:
Vivo la mia vita molto tranquillamente, guardo alcune partite in tv, qualche volta vado allo stadio...
http://www.toro.it/press/view/7109
Citera
2016-08-18, 22:41
Medlem
Citat:
Ikväll spelar Sassuolo hemma mot Röda Stjärnan i EL. Viktigt att få ett bra resultat. En klubb utan internationell erfarenhet, men som borde kunna klara av att ta sig vidare.
Säker seger. Stabilt spel med briljans framåt. 3-0 hade kunnat ha varit ännu större...
Citera
2016-08-18, 22:48
Medlem
anteri17s avatar
Sassuolo spelade flödande och svepte bort serberna. Det var inget snack om åt vilket håll segern skulle falla. 3-0 var i underkant.

På mig imponerade Politano och Duncan lite extra. Berardi vet vi har klassen, men Politano visade mer än sina sedan tidigare fina fötter. Idag var han effektiv och skapade mycket framåt. Duncan kombinerade löpstyrka med att kunna föra fram boll samt värdera i sitt passningsspel. Sassuolo ser bra ut.
Citera
2016-08-18, 22:58
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Sassuolo spelade flödande och svepte bort serberna. Det var inget snack om åt vilket håll segern skulle falla. 3-0 var i underkant.

På mig imponerade Politano och Duncan lite extra. Berardi vet vi har klassen, men Politano visade mer än sina sedan tidigare fina fötter. Idag var han effektiv och skapade mycket framåt. Duncan kombinerade löpstyrka med att kunna föra fram boll samt värdera i sitt passningsspel. Sassuolo ser bra ut.

Värvningen av Matri känns klockren också. Sassuolo kommer att göra en bra säsong återigen. Förhoppningsvis kommer Berardi att ta sig samman och leverera på riktigt. Det får vara slut på utbrotten och den ibland loja attityden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in