Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
konsekvensen av ditt förslag hade blivit förödande ja.
Och är ingen tänkande levande varelse som drabbas av nuläget, (möjligen undantaget de män som gärna vill ha barn). Foster som aborteras kan inte tänka, känna eller ens förstå att de existerar.
De kan dock barn som tvingas växa upp i kaos, där ingen vill ha dem göra.
Det kan också planetens människor som får en snabbare acceleration av mänsklig överbefolkning göra. Så sorry men här måste majoriteten och logiken avgöra, och den talar för fri aborträtt för kvinnor och inget annat.
Och denna diskussion har vi redan kört i det oändliga så jag orkar inte en vända till, finns heller inget nytt att säga i saken.
Nej, inte mycket nytt. Däremot konstaterar jag att det där uppväxtkaoset har för barn ökat efter den fria aborten, emedan den kombinerats med en dramatisk skilsmässofrekvens som gjort allt för många barn rotlösa och otrygga. Mitt förslag uppmuntrar istället till ökat ansvarstagande.
Citat:
nej det bygger på att män betalar och tar sin del av tiden med barn.
Kärnfamilj bygger generellt på att kvinnor betalar dyrt med sin tid, sin ekonomi och sina liv för mäns välbefinnande.
Nej, för familjens välbefinnande. Män betalar redan för både egen familj och för de havererade, som de inte har ansvar för.
Citat:
Sorry "nöjda" skulle det vara.
Logiken och faktan.[/quote]
Ah!
Logik och fakta är knappast entydigt och objektivt, men det är ett vanligt missförstånd.
Citat:
Samma fråga till dig..varför ska kvinnor vara solidariska med dig när du spottar på deras rättigheter? Dina värderingar har visat sig inte funka…du finner dem i stora delar av världen och alla dessa delar fungerar otroligt dåligt för både kvinnor, barn OCH män skulle jag våga påstå.
Alla män föds nämligen av kvinnor. Och har morsan inga rättigheter eller pengar så får även pojkar betala.
Det Du kallar rättigheter är i själva verket förmåner som enbart kan tillgodoses i ett välfärdssamhälle som byggts och finansierats av män. Efterhand som Ni river ner detta samhälle genom att luckra upp familje- och samhällssammanhållningen så försvinner också möjligheterna till dessa förmåner.
Citat:
nej det är inte korrelerade till varandra alls.
kriminalitet finns inte pga aborträtt, tvärtom! utan av helt andra saker där för övrigt kvinnors bristande ekonomiska förutsättningar spelar in.
Socioekonomiska faktorer spelar nämligen stor roll vid kriminalitet.
Din värld…skulle jag tro leder till mer kriminalitet än min.
När min värld fanns var kriminaliteten betydligt mindre till omfång och betydligt mindre våldsam. Det brann inte massor av bilar under sommaren 1957.
Ett faktum är att det finns ett betydande samband mellan intelligens och såväl kriminalitet som socioekonomisk ställning. Men det finns också ett betydande samband mellan splittrad familj och kriminalitet. Genom att luckra upp kärnfamiljen, har asocialiteten brett ut sig, vilket ger värst effekter i lågintelligenta miljöer där det dels saknas kapital som kompensation, dels behovet av fasta sociala strukturer är som störst.