2016-08-18, 04:59
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Jag har uppfattat två hinder för J att få ut på försäkringen.

1) Försäkringsavtalet är inte tecknat och undertecknat av försäkringstagaren. Utan rätt person som tecknar försäkring och skriver på så finns det inget giltigt avtal.

Behövs verkligen en underskrift? Jag har tecknat några försäkringar i år via internet och ingen av dem har krävt någon namnteckning. Förvisso ingen livförsäkring och med mig som förmånstagare men ändå.

Det spekuleras i att J tecknat livförsäkring i flera bolag. Har IF kommit fram till det i sin utredning? Försäkringsbolag brukar inte ha problem med att ta reda på sådant genom att kontakta andra försäkringsbolag och fråga..
Citera
2016-08-18, 05:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FuckBlash
Jag är ganska övertygad att Johanna har två döttrar och minst en son tillsammans med samma far. Dessa tre har samma efternamn, dock inte Möller, och döttrarna har ytterligare två förnamn förutom tilltalsnamnet. Det ena är detsamma som ett utav deras mormor också bär och det andra delar de tillsammans.
Sonen ligger i ålder mellan dessa systrar och har även han, förutom samma efternamn, tre förnamn. Ett är naturligtvis tilltalsnamnet och de båda andra kan härröras till dennes far- och morfars namn. Detta namn bärs även av fadern till dessa döttrar och son.
Utöver detta så har jag anledning att tro att det finns ytterligare en son i denna kull med samma far. Denne ska i så fall ha samma efternamn som de övriga och ett tilltalsnamn som är detsamma som delas med sina bröder, pappa och farfar.

Ta dessa uppgifter med en nypa salt men jag tror inte att jag är så värst långt ifrån sanningen. Skulle vara bra om någon kan styrka eller förneka.
Stämmer. Utöver dem, 3 minderåriga barn med 2 andra pappor.
Citera
2016-08-18, 06:10
Medlem
kexapas avatar
Jag tycker man ska åldersbestämma skäggbarnet (Hur går detta till, inte C-14 väl ?). Det är ju numera mer regel än undantag att de ensamkommande barnen är uppåt 30+. En lägre ålder skulle väl kunna ge lindrigare straff fastän han redan är myndig kan jag anta?
JM gör visserligen vad hon kan för att skylla ifrån sig på denne och om han är "oskyldig" blir det fel åt andra hållet å andra sidan. Ja vilken soppa för utredarna om "18-åringen" var inneboende hos GM.
Citera
2016-08-18, 07:10
Medlem
Hon fick inte ut livförsäkringen från sin man,så det kanske var då hon bestämde sig för att döda föräldrarna,,,hemsk dotter
Citera
2016-08-18, 07:32
Medlem
Vännen: Hon ville betala för att jag skulle misshandla en person
http://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/article23359871.ab
Citera
2016-08-18, 07:32
Medlem
joxarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bea67
Hon fick inte ut livförsäkringen från sin man,så det kanske var då hon bestämde sig för att döda föräldrarna,,,hemsk dotter

"Den 18-årige mannen, som är kvinnans sambo, beskrivs av vännen (f.d. vän till 41-åringen) på följande sätt:
– Han gör allt för att få pengar till sitt drogmissbruk. Det är en desperat och mycket farlig person"
Bilden som vännen tecknar av 41-åringen och hennes 18-årige sambo bekräftas av flera andra personer. En man i kvinnans närhet beskriver henne som ”farlig”:– Hon är väldigt manipulativ".
I det här fallet kan man säja att "pengar är roten till allt ont".Vilken soppa!
Citera
2016-08-18, 07:43
Medlem
Badios avatar
Polisen fick vetskap av en anhörig till JM att hon hade planer på att elda upp föräldrarnas hus med föräldrarna i. Stabil kvinna.
Citat:
I förhör i den nedlagda utredningen framgår att polisen varnades för 41-åringen.
Enligt den anhöriga ska kvinnan ha planerat att bränna ned familjens sommarstuga - med föräldrarna i huset.
Motivet ska ha varit pengar.
– Vi hade fått farhågor innan om att hon hade hotat med att ta livet av sina föräldrar i sommarstugan. Hon skulle bränna ner kåken medan hennes föräldrar var i där.
– Det är att hon skulle vid något bra tillfälle elda ner kåken medan de var där, hon skulle göra det för pengarna för pappan är så rik. Hon behövde pengarna för pappan ville inte släppa i väg pengar till henne för de var oense.
Polisen brydde sig inte om berättelsen:
Citat:
I dag berättar den anhöriga att hon möttes av ointresse från polisens sida.
– Det här är ingen nyhet. Det här var något vi tyckte var jätte-viktigt att tala om för polisen hur läget var, att vi kände att de hotelserna hon hade hotat med skulle besannas, men de tog det inte till sig över huvudtaget utan tyckte att det bara var snack.
http://www.expressen.se/nyheter/anhorig-larmade-om-kvinnans-mordplaner/
Citera
2016-08-18, 07:44
Medlem
Kvinnans larmsamtal: "Jag har hål i kroppen!" - Nyheter - bblat.se http://bblat.se/nyheter/nyheter/1.4181605-kvinnans-larmsamtal-jag-har-hal-i-kroppen-
Citera
2016-08-18, 07:49
Medlem
Badios avatar
18-åringen som röker en joint på en av bilderna på hans FB har tydligen missbrukarproblem som han hade redan innan han anlände till Sverige. Inte undra på att han gör vad som helst för "älsklingen" så han får nya droger.
Citat:
Februari 2015: Ett HVB-hem på Järntorget i Arboga tvingas stänga efter att Inspektionen för vård och omsorg gjort en tillsyn. Hemmet drevs bland annat av en 41-årig kvinna. På boendet bodde ett tiotal pojkar. En av dem var en 17-årig pojke från Afghanistan. Enligt källor som tidningen talat med hade han missbruksproblem redan när han kom till Sverige.
– Det handlade om tramadol och hasch, säger källan som vill vara anonym.

En dag blev 17-åringen sjuk. Den 41-åriga kvinnan tog hand om honom och erbjöd honom att följa med henne hem. Boendet tvångsstängdes, pojkarna flyttades till olika ställen i Sverige men 17-åringen bodde kvar hos kvinnan. Han introducerades snart i kriminella kretsar som fanns i kvinnans närhet. Han lärde bland annat känna en 25-årig man som tidigare dömts för narkotikabrott.
http://vlt.se/nyheter/arboga/1.4181550-kvinnans-larmsamtal-jag-har-hal-i-kroppen-
Citera
2016-08-18, 07:51
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Betvet
Kvinnans larmsamtal: "Jag har hål i kroppen!" - Nyheter - bblat.se http://bblat.se/nyheter/nyheter/1.4181605-kvinnans-larmsamtal-jag-har-hal-i-kroppen-
Attackerade i sömnen, det kan förklara varför hon inte riktigt minns - omtöcknad och mörkt. 18-åringen kom till Sverige i december - snacka om att hon väljer folk hon kan styra helt. Det är fullkomligt bisarrt att en 41-årig sexbarnsmamma och socionom ligger runt med en massa 18-åriga flyktingar och anstiftar och har sig. Hon är (förhoppningsvis) unik i sitt slag...
Citera
2016-08-18, 07:51
Medlem
Psychedelicbirds avatar
Johanna Möller har då på ett märkvärdigt sätt skrivit in sig i den svenska historieboken. Jag riktigt längtar efter att få höra GW stolleförklara henne i Veckans Brott.
Citera
2016-08-18, 07:52
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Badio
18-åringen som röker en joint på en av bilderna på hans FB har tydligen missbrukarproblem som han hade redan innan han anlände till Sverige. Inte undra på att han gör vad som helst för "älsklingen" så han får nya droger.

http://vlt.se/nyheter/arboga/1.4181550-kvinnans-larmsamtal-jag-har-hal-i-kroppen-
Hon använder verktyget fitta som är en universell lösning, världen över. Stackars hennes barn, om inte hälften är lika störda som hon. Skulle tippa på klippkort till BUP...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in