2016-08-17, 22:57
Medlem
StigAllans avatar
Hultsfredsfestivalen så käkade jag langos för första gången och blev väldigt besviken.
Vilket överskattat skit tänkte jag och kastade bort det hela.
Var faktiskt fler som inte fick tillgång till mina tänder och sväljapparat på den festivalen.
Är väl kanske kräsen så jag spred det värdelösa käket från vagnarna som snikat på ingredienserna i soptunnorna.

Men langos på bra grejer är säkerligen smaskens!
Citera
2016-08-17, 23:49
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigAllan
Hultsfredsfestivalen så käkade jag langos för första gången och blev väldigt besviken.
Vilket överskattat skit tänkte jag och kastade bort det hela.
Var faktiskt fler som inte fick tillgång till mina tänder och sväljapparat på den festivalen.
Är väl kanske kräsen så jag spred det värdelösa käket från vagnarna som snikat på ingredienserna i soptunnorna.

Men langos på bra grejer är säkerligen smaskens!

Ät det i Ungern! Du blir garanterat nöjd.
Citera
2016-08-17, 23:50
Medlem
Lydans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anbers
Som rubriken lyder, hur kommer det sig att langos inte säljs i Sverige förutom när det är någon slags konsert eller festival? Det verkar väldigt enkelt att tillreda, bara att jäsa degen, fritera och strö på pålägget. Det är ju också väldigt gott, känns som det vore perfekt att sälja från en food truck till exempel.

Inte tillräckligt många flyktingar har kommit hit för att den "kulturen" ska ha nått Sverige.

Utan flyktingar, ingen Langos. Lyssnar du ens på våra politiker? De vet.
Citera
2016-08-17, 23:51
Medlem
quaresmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Ät det i Ungern! Du blir garanterat nöjd.
Tycker du de är stor skillnad på den som går att få tag på här och i Ungern?
Citera
2016-08-17, 23:55
Medlem
Saftgroggs avatar
Citat:
Som rubriken lyder, hur kommer det sig att langos inte säljs i Sverige förutom när det är någon slags konsert eller festival? Det verkar väldigt enkelt att tillreda, bara att jäsa degen, fritera och strö på pålägget. Det är ju också väldigt gott, känns som det vore perfekt att sälja från en food truck till exempel.

Bra idé! Gör't!
Och som tidigare inläggare skrev... Hemgjord smet är kanon.
Jävligt kletigt, men värt det.

Degen/smeten går att frysa.
Citera
2016-08-18, 00:01
Medlem
Ordpistolens avatar
Citat:

För att det är flottigt, samt tillsammans med halvdan grädde som har stått under dagen så skiter man nästan på sig. Det skulle inte hålla i längden.

Misstolka mig inte, jag gillar Langos. Det är min teori.
Citera
2016-08-18, 00:08
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quaresma
Tycker du de är stor skillnad på den som går att få tag på här och i Ungern?

Absolut! Går inte att jämföra. (Enligt min åsikt).
http://welovebudapest.com/cafes.and.restaurants.1/get.the.dough.savor.budapest.s.best.langos

MUMS!
Citera
2016-08-18, 00:08
Medlem
IceEyess avatar
I min hemort finns det en del lokala pizzerior som även har langos på menyn
Citera
2016-08-18, 00:32
Medlem
polisensbestiss avatar
Gröna lund säljer langos. Ingen höjdarlangos men funkar när man inte pallar hålla sig till nästa festival
Citera
2016-08-18, 00:36
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Langos är väldigt lätt att göra själv. Gjorde langos förra helgen och det blev kanon. Nästan bättre än de jag ätit på festival; mer lik en croissant i innanmätet och inte alls så flottig. Utgick från detta receptet: http://visitbudapest.travel/articles/langos-recipe/. Många recept har också potatis med, men inte detta.
Citera
2016-08-18, 00:37
Medlem
Anberss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ordpistolen
För att det är flottigt, samt tillsammans med halvdan grädde som har stått under dagen så skiter man nästan på sig. Det skulle inte hålla i längden.

Misstolka mig inte, jag gillar Langos. Det är min teori.
Kanske kan ligga något i detta, men behöver det verkligen bli särskilt mycket mer ohygieniskt än ett generiskt kebab/pizza-ställe? Grädden har man ju i kylen så klart.
Citera
2016-08-18, 02:17
Medlem
Chics avatar
Bajen-grillen vid Björns trädgård på söder har en hyfsad langos om du är i Stockholmskrokarna

Dock har jag aldrig smakat en så god langos som en jag provade på vattenfestivalen som barn!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in