2016-08-17, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fjodorov
Nej, vi ska inte flytta din jävla fegis. Detta är vårt land, våra fäders land.

Babbar är usla krigare.
Kriga?hade du varit modig så hade de aldrig ockuperat landet.Dessutom har de gjort vad de velat och ingen sagt emot.Nu är det försent!Tänker du kasta ut dem?Eller har du ännu bättre ideer?
Citera
2016-08-17, 23:17
Medlem
nackas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TeEsEr
Det är inte ett lagkrav men vid större exploatieringar kan det vara krav för att få bygglov/detaljplan att ett visst antal kvadratmeter boyta ska upplåtas till LSS-boenden, parkeringsplatser, ytor för dagis etc.

/T

Jag har en teoretisk fråga till dig som verkar vara lite insatt i ämnet.

Ponera att en av kommunens lägenheter där den boende har misskött sig går till tvångsförsäljning. Med tanke på att BRF:en varken har rätt att neka kommunen som köpare eller neka kommunen att hyra ut lägenheten skulle det då vara möjligt för kommunen att köpa tillbaka lägenheten (från sig själv så att säga) och direkt stoppa in samma hyresgäst igen?
Citera
2016-08-17, 23:25
Medlem
singularitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nacka
Jag har en teoretisk fråga till dig som verkar vara lite insatt i ämnet.

Ponera att en av kommunens lägenheter där den boende har misskött sig går till tvångsförsäljning. Med tanke på att BRF:en varken har rätt att neka kommunen som köpare eller neka kommunen att hyra ut lägenheten skulle det då vara möjligt för kommunen att köpa tillbaka lägenheten (från sig själv så att säga) och direkt stoppa in samma hyresgäst igen?

Huruvida en kommun går att vräka vill jag också veta. Förutsätter att kommunens klienter går att vräka.
Citera
2016-08-17, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av singularitet
Huruvida en kommun går att vräka vill jag också veta. Förutsätter att kommunens klienter går att vräka.

Kommunen är i Force Majeur. Det åsidosätter normala regler. Googla. Force majeur tryggar innevånarna i respektive kommun, nya som gamla. Även SoL garanterar alla innevånare, bofasta eller på genomresa boende och hjälp.

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Socialtjänstlagen

Krislagstiftning : http://www.hallandsposten.se/nyheter/halland/asylboenden-hemlighålls-med-krislag-1.358050

Rymdkram.
Senast redigerad av praktjakt 2016-08-18 kl. 00:04.
Citera
2016-08-18, 00:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AmaiLiu2
Men tror du inte att bubblan kan spricka svensken lever redan långt över sina tillgångar?

Hur skall bubblan spricka? Så länge folk har råd att betala kan det omöjligt bli en bubbla. Räntorna kommer vara långa lång tid framöver och etniska svenskar har ofta jobb, i alla fall de som köper lägenhet dvs +25 år.
Citera
2016-08-18, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sebbe.Taxx
Hur skall bubblan spricka? Så länge folk har råd att betala kan det omöjligt bli en bubbla. Räntorna kommer vara långa lång tid framöver och etniska svenskar har ofta jobb, i alla fall de som köper lägenhet dvs +25 år.
Va, det är alldeles för enkelt och dålig säkerhet att låna pengar,

Du tror inte det är en bubbla att priserna fortsätter öka? Bankerna kommer bli tvungna strama åt annars ligger de (vi) illa till
Citera
2016-08-18, 00:30
Medlem
PlutoJs avatar
En annan sak som borde vara praktiskt genomförbar är att köpa villor. Villor i massor!
För inte så länge sedan kunde man köpa en gedigen mexitegelvilla i Bolidentrakten för något 100.000-tal kronor. Alltså inga ruckel här, utan fina vettiga och välbyggda hus, rymliga därtill.
Gammal gruvbygd i inre Västerbotten där mängder av jobb försvunnit och nästan ingen bor kvar. Köp upp alla dessa hus till marknadsvärdet (10 villor för priset av en bostadsrättslägenhet i stan), fyll dem med folk och se hur det går.
Går det åt skogen(!) så har man skademinimerat så gott man kan. Råkat husera en självmordsbombare från IS? Vilka ska han spränga i luften? Fyra granar och en halv björk???

Och visst, jag är medveten om sittstrejker på bussar, protester på småbarnsnivå. Och? Visa dem fina broschyrer i förväg ( OBS! INGA VINTERBILDER!!!) på mysiga, rymliga villor med bodega i källaren (med de där kitschiga "orientaliska" hallmattorna som kommer att misstas för bönemattor), nära till grannen (som även denne firar eid al fitr högljutt mitt i natten), nämn inte ett skit om midnattssol och påföljande ramadansvält en hel månad! Voila! Chartrar man en hel flotta av plan i skytteltrafik mellan Malmö och Skellefteå eller Kallax får man dit hela bunten på en vecka.

I exempel Boliden är närmaste stad Skellefteå. Hur ska då dessa undgå att utsättas för eventuella backlashes av detta? Enkelt. Ingen, jag upprepar ingen kollektivtrafik från/till Boliden.

Livsmedel då? Det finns väl Konsum? Kooperativet ställer väl upp och håller affären öppen? Solidariteten måste ju värnas!

När invånarna i lagom takt fått veta att det kan finnas lo, järv, varg och björn i skogen erbjuder man dem att kostnadsfritt sätta upp viltstängsel runt områdena, för deras egen trygghet, givetvis. Det ska givetvis även skyltas tydligt på viltstängslet på ett sätt och språk de lätt kan förstå, t.ex. "ACHTUNG! MIN..." eeeh nej, "ACHTUNG! BÄREN!" ska det ju stå... Ursäkta, gick av gammal vana...
Senast redigerad av PlutoJ 2016-08-18 kl. 00:49.
Citera
2016-08-18, 00:52
Medlem
Drozds avatar
En del verkar felaktigt tro att det rör sig om kommunala tvångsköp mot br-ägarens vilja. Så är det naturligtvis inte, med "tvångsköper" avsåg jag när jag skapade tråden att köpen kan ske mot brf:s vilja. Det är en milsvid skillnad. Men illa nog...
Senast redigerad av Drozd 2016-08-18 kl. 01:00.
Citera
2016-08-18, 00:55
Medlem
Kundalinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
En del verkar felaktigt tro att det rör sig om kommunala tvångsköp mot br-ägarens vilja. Så är det inte, med "tvångsköp" avsåg jag när jag skapade tråden att köpen kan ske mot brf:s vilja. Det är naturligtvis en milsvid skillnad.

Det är illa nog.

Att folk tror det handlar om tvångsköp mot BR-ägarens vilja är ju bara för mycket.

Har SD infiltratörer överallt? Denna lagtext är ju så vansinnig att det måste vara SD som ligger bakom...
Citera
2016-08-18, 01:04
Medlem
Drozds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kundalini
Har SD infiltratörer överallt? Denna lagtext är ju så vansinnig att det måste vara SD som ligger bakom...

Hehe, ja men med tanke på alla negativa konsekvenser för gemene som nu tvingas fram till följd av massinvandringen behöver nog SD inga infiltratörer alls...
Citera
2016-08-18, 01:40
Medlem
Ok, då får vi av kommunerna några nya härliga no-go zoner som berikas härligt av personrånare, våldtäktsmän och allehanda smått och gott. Bostadsrätterna kommer inte alls att gå ner i pris, eller så . Tack till kommunerna, från medborgare som betalt skatt, för trygghet.
Citera
2016-08-18, 04:49
Medlem
DRD4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyDungeon
Men den väsentliga skillnaden att boendeformen bostadsrätt ställer avsevärt högre krav på de boende! En hyresgäst kan vara fullständigt passiv och "bara bo", en bostadsrättsinnehavare måste aktivt delta i planeringen/driften/skötseln av föreningen, annars fallerar hela konceptet.

Men visst, kommunerna får väl vara strategiska och se till att det finns tillräckligt många svenskar kvar i föreningarna att det finns några kvar för blattarna att åka snålskjuts på - ett mikrokosmos av det svenska samhället i stort...

(För den som ändå inte fattar: principen är inte mindre smaklös än om staten skulle frånta företag rätten att nyanställa och istället tvinga på dem en slumpvis utvald invandrare så fort en befattning blev ledig.)

Huvudet på spiken. Frågorna hopar sig: Hur ska blatten läsa stadgarna? Eller regelbunden information från styrelsen? Måste den översättas till farsi/pashto/somaliska? Av vem? Vem dyker upp på årsmötet (vem får rösträtt?), ställer upp för styrelseuppdrag, valberedning eller position som revisor? Måste all kontakt med den boende gå via någon trött kommuntjänstman som handlägger dussintals om inte hundratals ärenden som är lögn i helvete att nå och inte bryr sig ett skit om hur det går för förening eller situationen för de boende?

Jag var kanske lite långsökt men ville väl egentligen få fram poängen att den ribba som en BRF har ska infinna sig vid rikets gränser.
Alla som är straffade sedan 1980 ska utvisas o.s.v.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in