2016-08-17, 23:44
Medlem
Billywins avatar
Its all about the money money
Citera
Medlem
bananapanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Det är jävligt intressant, då ett eventuellt utfärdat Afghanskt körkort kanske kan visa att mannen eventuellt lekt med sin åldersangivelse då han anlände till Sverige.
Alla Afghaner synes ju vara 17 år då de anländer - Afghanistan saknar män i åldersspannet 18-30 år har vi ju lärt oss.
Det hade varit intressant att få klarhet om en eventuell åldersangivelse i ett eventuell Afghanskt körkort - med tanke på hur åldern kan påverka en eventuell dom.

Har han haft ett körkort så kan du ge dig fan på att han kastade det i havet från den gummibåt han kom på, så vad spelar det för roll, återigen? Han lär väl knappast komma viftandes med ett körkort och riskera ett högre straff? Lite så tänker jag..
Senast redigerad av bananapans 2016-08-17 kl. 23:47.
Citera
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Men lille vän, jag har ju redan postat ett citat om vad målsägarbiträdet har uttalat sig om, var det för många ord i citatet kan jag korta ner det för din skull.

Du har fått tillräckligt med info nu om att modern har vittnat om att det var dottern som låg bakom allt, lägg ner nu.

Polis har haft span på JM och älskaren 24/7 tror du att det har varit på en ingivelse eller?
Det citatet sa absolut ingenting om att mamman pekat ut J som GM. Men då du inte förstår skillnaden mellan GM och anstiftare är det meningslöst att gå vidare. Lägg ned!
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gurkelurkan
Jag tror polisen vet mer än vi har en aning om. I det här fallet är dom noggranna förmodligen och vill säkra alla bevis som går. Om dom är skyldiga blir det nog svårt att bortförklara sig och "gossen" lär nog avslöja både det ena och andra under press. Det är bara vad jag tror och det finns nog mycket material. Bara att föda 6 barn med olika tveksamma individer visar på stor förvirring. En psykopat av högsta rang är min diagnos på damen.

Du gissar rätt vore intressant med diagnos på kvinnan, nån narcissistisk vilket jag förstått inte är en orsak än längre att hamna på rättspsyk som det tradionellt var på 80-90-tal, har jag fel ?
Citera
2016-08-17, 23:45
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkelurkan
Jag tror polisen vet mer än vi har en aning om. I det här fallet är dom noggranna förmodligen och vill säkra alla bevis som går. Om dom är skyldiga blir det nog svårt att bortförklara sig och "gossen" lär nog avslöja både det ena och andra under press. Det är bara vad jag tror och det finns nog mycket material. Bara att föda 6 barn med olika tveksamma individer visar på stor förvirring. En psykopat av högsta rang är min diagnos på damen.

Det sista du skriver om "6 barn med olika tveksamma individer" har jag funderat på. Hur mãnga olika fäder är det till ungarna och är dessa fäder i livet? En är ju död, det vet vi men hur är det med övriga?
Finns det möjligen fler lik i garderoben?
Citera
Medlem
KeithRichardss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN
Att ta livet av båda sina föräldrar för hand får nog ses som unikt men å andra sidan här funderas även att JM anstiftat mordet. Visst möjligt men knappast troligt.
Citat:
Men skvallra på ni alltid kul med skvaller och visst finns egentligen inget annat heller att debattera
för det är inte mycket som läckt annat än om att ett anhållande enligt källor är mycket nära på en
41-åring med anknytning till familjen utöver det är locket på.
Och ändå har skvallrarna på FB sannolikt prickat in rätt anstiftare till brottet.
Som sagt, karaktärsbeskrivningar från tipsare är alltid värda att beakta.

Citat:
En "misstänkt" som kan sitta och följa en utredning i realtid bokstavligt, ajajaj så illa.

Herregud vilket skämt utredningen börjar likna i media likaså i tråden men förhoppningsvis är det
bara där och här spektaklet sker och att åklagaren och dom icke profiterade poliserna istället
jobbar proffessionellt så att fallet förhoppningsvis kan lösas förr eller senare.
Det verkar som att de fick henne att vilja lämna landet.
Så något skämt står nog varken polis eller FB för i detta fall...
Citera
Medlem
Lost-Souls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kobo35
Det som jag finner intressant är att polisen nu fått upp ögonen om den drunknande maken, är det hon som gjort allt detta lär hon blåsa dit fint

Hon lär dessvärre inte åka dit för det, måste vara mer eller mindre omöjligt att bevisa så här långt i efterhand, dödsorsaken var drunkning, det fanns inga skador på mannens kropp och inga vittnen verkar finnas.
Citera
2016-08-17, 23:46
Medlem
Var bor hennes små tvillingar, de kan väl knappast ha bott hemma hos henne? Om så vär fallet vart dumpade hon dem innan hon skulle dra till Thailand?
Citera
2016-08-17, 23:48
Medlem
Badios avatar
Det står inte i någon media ordagrant att JM pekas ut som GM. Däremot säger en reporter i AB att mamman pekat ut dottern för polisen på sjukhuset.
1.20 in i klippet:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/article23358039.ab
Citera
2016-08-17, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Två av de försvunna är de två A*i - J*far och imr*n (*=l,a,a) - varav den ena här i tråden misstänkts för att vara den 25-åring som undersöktes med anledning av misshandeln av de två asylpojkarna. Bevis för detta tror jag saknas. Åklagaren påpekade även att det kunde vara någon annan än 25-åringen som var skyldig. Han har också sagts vara den som arbetade som tolk i assistanshärvan. Har letat dem. Alla personer med dessa namn på Hitta bor intressant nog i Stockholm. Misstänker den ena för att vara far till dotterns barn

Edit: Hittade en kandidat i E-tuna med.

25åringen som är misstänkt för misshandeln är sambo med JMs dotter,och har de profiler på fb som du pekar ut.Han bor i Eskilstuna och är folkbokförd som *afar *afari *j.
Han är far till Julias barn.
Citera
2016-08-17, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Två av de försvunna är de två A*i - J*far och imr*n (*=l,a,a) - varav den ena här i tråden misstänkts för att vara den 25-åring som undersöktes med anledning av misshandeln av de två asylpojkarna. Bevis för detta tror jag saknas. Åklagaren påpekade även att det kunde vara någon annan än 25-åringen som var skyldig. Han har också sagts vara den som arbetade som tolk i assistanshärvan. Har letat dem. Alla personer med dessa namn på Hitta bor intressant nog i Stockholm. Misstänker den ena för att vara far till dotterns barn

Edit: Hittade en kandidat i E-tuna med.

25åringen som är misstänkt för misshandeln är sambo med JMs dotter,och har de profiler på fb som du pekar ut.Han bor i Eskilstuna och är folkbokförd som *afar *afari *j.
Han är far till Julias barn som det skrivits om tidigare i tråden.
Citera
2016-08-17, 23:51
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Det citatet sa absolut ingenting om att mamman pekat ut J som GM. Men då du inte förstår skillnaden mellan GM och anstiftare är det meningslöst att gå vidare. Lägg ned!

Ok, då förstår jag vad ditt problem är, du är komplett och totalt dum i huvudet, jag är verkligen ledsen jag kan inte hjälpa dig med det problemet.

Skälet till att lilla dottern sitter där hon sitter är tack vare mamsens utpekande och lilla mamma är ju inte så glad över vad hon har fått meddela, ganska naturligt kan man ju tycka.

Tror du på fullt allvar att polis och åklagare skulle ha snott in dottern utan ett utpekande av vittnet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in