2016-08-17, 16:03
Bannlyst
Varför, varför tänker jag bara på Mickan och Fredde när jag läser denna tråd...
Citera
2016-08-17, 16:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sebbe.Taxx
Jag skulle vara livrädd idag om mina barn skulle blandas med invällar elever. Vad säger föräldrarna? Måste komma upp namninsamling?

Självklart kommer man låta dom riktigt söta flickorna få chansen att gå i dessa klasser. Tänk vilken grej för brudarna att få lära sig gamla kulturer. Behovet att fara utomlands och plugga kommer helt försvinna.

Rymdkram
Citera
2016-08-17, 16:14
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frontlinjen
Det är långtifrån alla som har råd med det. Att vara inackorderad elev på Sigtuna kostar t ex strax under 300 000 kr per år.

Och där på Sigtuna och Lundsberg sextrakaseras det inte eller?
Citera
2016-08-17, 16:15
Bannlyst
Oj men det var trevligt, vad röstade dom i området på? Jag gissar på Reinfeldt och Löfven!
Citera
2016-08-17, 16:16
Medlem
Furillens avatar
Citat:
Jag skulle vara livrädd idag om mina barn skulle blandas med invällar elever. Vad säger föräldrarna? Måste komma upp namninsamling?

Oro och fördomar bland föräldrarna

Diskussionen kring nyanlända och rykten om kanske hundra ensam-kommande till skolan har föranlett både oro och många frågor från undrande föräldrar till skolan.

En del av denna oro har ventilerats både i mail föräldrar emellan och direkt till rektor Arne.

http://www.stockholmdirekt.se/nyheter/elever-i-appelviksskolan-foraldrar-sprider-rykten-om-nyanlanda/aRKpfi!8lTy6BtnaF0wULT1ZRPqnQ/
Citera
2016-08-17, 16:21
Medlem
Furillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 89Spartan
Oj men det var trevligt, vad röstade dom i området på? Jag gissar på Reinfeldt och Löfven!

M fick runt 45 % i senaste valet, SD runt 4 %.
Citera
2016-08-17, 16:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Furillen
Oro och fördomar bland föräldrarna

Diskussionen kring nyanlända och rykten om kanske hundra ensam-kommande till skolan har föranlett både oro och många frågor från undrande föräldrar till skolan.

En del av denna oro har ventilerats både i mail föräldrar emellan och direkt till rektor Arne.

http://www.stockholmdirekt.se/nyheter/elever-i-appelviksskolan-foraldrar-sprider-rykten-om-nyanlanda/aRKpfi!8lTy6BtnaF0wULT1ZRPqnQ/

Frågan är om de tycker fördomarna och oron är i onödan när det plötsligt kommer ett hundratal nya skäggbarn .
Citera
2016-08-17, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frontlinjen
Inga stora protester vad jag vet. Men jag tror helt ärligt de flesta inte riktigt förstått ännu vad detta innebär. Det är något helt nytt, det är inget flyktingboende som ska byggas (vilket brukar vara den klassiska orsaken till protester).

Ja, verkligen. M fick runt 45 % i senaste valet, SD runt 4 %. Kan nog skifta rejält om inget ändras.

LOL! Det är för sent att skifta! Här talar vi om moderata dumsnutar, som tror att de kan köpa sig fria fran massinvandringens förbannelse! Jag känner ingen sympati för dem. Tendensen är tydlig: MENA breder ut sig överallt i landet - inom allt fler omraden. Allt fler kommuner köper upp dyra bostadsrätter för att inhysa MENA. Att man placerar MENA i "fina" omradens skolor, är bara logiskt och helt i linje med detta.

Tids nog köper väl kommunen villor i Äppelviken. Gissa vilka som blir "hyresgäster"...?
Senast redigerad av har-analys 2016-08-17 kl. 16:27. Anledning: skrivfel
Citera
2016-08-17, 16:26
Bannlyst
Citat:

Ja men det ar väl inget chockbesked direkt. Renfeldt är en fullblodig kommunist som ville släpa hit en massa drägg med IQ under 80 som har en annan ideologi. Och nu ska dom sättas i samma skola som folk med över 100 IQ?

Ni förstår säkert själva att det här kommer sluta åt helvete.
Citera
2016-08-17, 16:29
Medlem
Citat:

Ja, Äppelviken verkar ha diggat Fredrik "öppna era hjärtan" Reinfeldt.

http://www.val.se/val/val2014/slutresultat/R/valdistrikt/01/80/2902/index.html
Citera
2016-08-17, 16:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Alphatross
Ja, Äppelviken verkar ha diggat Fredrik "öppna era hjärtan" Reinfeldt.

http://www.val.se/val/val2014/slutresultat/R/valdistrikt/01/80/2902/index.html

Oj man blir ju så spyfärdig, vilka useful idiots
Citera
2016-08-17, 16:34
Medlem
systemkollapss avatar
Citat:
Frågan är om de tycker fördomarna och oron är i onödan när det plötsligt kommer ett hundratal nya skäggbarn .

Väldigt naiva ungdomar

När en grundskola i min byggd lade ner, gick många invandrare där placerades dom i min skola. Gick från öppna klassrum på rasterna till låsta när ingen var där. Några stölder senare valde lärare att låsa klassrummen. Mobiler, iPods, märkeskläder, pengar och skor försvann.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in